התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
Boojie
משתתףתפוז פתחו פרויקט שבו הם מציעים לאנשים לכתוב סיפורים בבלוגים שלהם (קיימים או שנפתחו במיוחד), וחמישים מבין הסיפורים ייבחרו (בהצבעת הקוראים ובהצבעה של שופטים שהם סופרים – אם כי יש לי מה לומר על "סופרים" כמו משה בן הראש, אלוף תפוז ברגשי קיפוח על רקע עדתי ובאכלו לי שתו לי) ויפורסמו בספר.
המעוניינים להשתתף – הנה פרטים.
וסליחה אם הקישור כבר הובא כאן ולא שמתי לב – דווקא חיפשתי, אבל לפעמים אני נוטה לפספס דברים שמונחים לי מתחת לאף.Boojie
משתתףBoojie
משתתףעם התוצאות שהוסרו. בגלל שמבחינה טקסטואלית התוצאה אותה תוצאה, הוא מראה רק את הגירסה שבאתר האגודה, למרות שהוא מוצא גירסה נוספת.
Boojie
משתתףאבל מתוך נאורותנו ונדיבות לבנו, אנחנו מכירות באשליית הבעלות האישית על חלקים נבחרים מהיקום, ומשתפות איתה פעולה.
Boojie
משתתףלמיטב זכרוני, בפורום הזה זה אפשרי.
Boojie
משתתףBoojie
משתתףאני בעד שמפלגות יכניסו למצע שלהן תמיכה בתרבות באופן כללי, או בספרות באופן כללי. לא הייתי רוצה שמשיכת תשומת הלב אל הז'אנר הספציפי תהיה דרך מפלגה מסוימת. אם האגודה תתמוך ביוזמה להכניס את המד"ב למצע של מפלגת העבודה, נאמר, הרי שמבחינת הצופה המרוחק, זה יקשר את האגודה עם מפלגת העבודה – וממש לא הייתי רוצה שביום מן הימים תומכי מפלגות אחרות ירגישו שהאגודה זה לא בשבילם או מד"ב זה לא בשבילם, כי זה מזוהה עם ההעדפה הפוליטית הלא נכונה.
מעבר לכך – אני לא רואה מקום לכך שמפלגות יכניסו למצע שלהן תמיכות בז'אנרים ספציפיים. זה לא רציני. למרות כל הערך האידיאליסטי שאני מייחסת למד"ב, זה תחביב, לא נושא פוליטי.
מצבים שבהם כן הייתי מוכנה לקבל את זה: אם זה היה בא כחלק מסעיף של "קידום החינוך המדעי" או "קידום החינוך לפתיחות מחשבתית". כלומר, כחלק ממטריה רחבה יותר שתתייחס לחינוך.Boojie
משתתףאכן, כבר מתחילת פעילותה של הבאר התנגדה חגית לשם "תא". כמו, נגיד, בהודעה הזאת. או בזאת.
הממממ. *כל כך* קשה לשכתב את ההיסטוריה כשיש מנוע חיפוש פועל.
Boojie
משתתףולא אחזור על הכל מחדש. תשמחו על זה.
רק דבר אחד: אם לא היית חותמת על הודעתך "חגית", לא הייתי פונה אלייך בשם "חגית". לאור העובדה שחתמת על הודעתך בשם "חגית", אין לי מושג מה לעזאזל את רוצה ממני.Boojie
משתתףכמו שלהגיד "מהיום אייקון לא נקרא כנס, אלא פסטיבל, כדי לקבל תמיכה" זה בסדר, אבל להגיד "אנחנו מעדיפים לקרוא לאייקון פסטיבל ולא כנס, כי למילה 'כנס' יש קונוטציות שליליות", זה לא בסדר. למה? כי זה יאמר של"כנס עולמות" יש קונוטציות שליליות.
Boojie
משתתףזה שהתא הבאר-שבעי, שלימים צמח והיה לבאר, נעזר בימיו הראשונים (ולא רק בהם) בנסיונו העשיר של אחד מבוגריו של… כן, כן, התא החיפאי. מדובר בווינסנט, החיפאי שערק לבאר שבע, שהיה בדור המייסדים של הבאר לאחר שהיה בדור המייסדים של התא החיפאי, ושיש לו גם איזשהו קשר מסתורי (אהמ) לחגית.
אז התא החיפאי היה טוב בתור השראה, בתור בסיס ללמוד ולצמוח ממנו, ולשאוב מהנסיון שלו. אבל פתאום עכשיו "תא" זו מילה עם קונוטציות רעות. "אנחנו לא תא, אנחנו חוג".
כל דבר אפשר להגיד בצורה סבירה ובצורה לא סבירה. להגיד "אנחנו מעדיפים לא להיקרא תא, אלא חוג" זה לגיטימי. להגיד את זה בצורה שישתמע ממנה זלזול בכל מוסד התאים (כי למילה יש "קונוטציות שליליות") – זה לחלוטין לא לעניין. במיוחד כשזו הקרקע שהבאר צמחה ממנה מלכתחילה.Boojie
משתתףסוג הארגון? עמותה.
ממש כמו ששמה של הבאר הוא "הבאר", וסוג הארגון שהיא משתייכת אליו – כן כן, תא חובבים.Boojie
משתתףכתב עת ולא עלון. לפרטים נא פנה למילון הקרוב למקום מגוריך.
ואתה יכול לטעון שזה "מסורת מפוקפקת", אבל העובדה היא שכשיש קבוצה גדולה של אנשים בעלי עניין משותף, כמו חובבי מד"ב, אכן נוצרת שפה משותפת וכולם יודעים למה הכוונה, ומונח שיש מאחוריו כבר יותר מחמש שנים בשימוש הוא הרבה יותר מאשר "מסורת מפוקפקת". "תא" היא מילה שיש לה משמעות ברורה ומוגדרת בעגת החובבים, ממש כפי ש"עגבניה" היא מילה שיש לה משמעות ברורה ומוגדרת בשפה העברית. וזה שמישהו אומר שהוא "לא תא", עוד לא הופך אותו ל"לא תא", ממש כמו שעגבניה שתגיד שהיא לא עגבניה עוד לא תהפוך בגלל זה למלפפון.
זה כמו שמחר נגיד שהאגודה היא בעצם לא "עמותה", כי אנחנו לא אוהבים את הקונוטציות של המילה "עמותה", ואנחנו מעדיפים להיות "חברותא". אז יופי לנו להיות חברותא, אבל עדיין כל העולם ימשיך לקרוא לנו "עמותה", ובצדק.Boojie
משתתףעל הקונוטציות שיש למילה "תא". לאור העובדה שכבר כמה שנים טובות שחובבי המד"ב מריצים תאי חובבים, כל קונוטציה שיש למילה "תא" לא יכולה להיות חופשית מההיסטוריה הזאת.
זה מזכיר לי את האנשים שטוענים נחרצות שהספרים שלהם הם "לא מד"ב", בגלל הקונוטציות שיש לשם "מד"ב". שיבחרו לסווג את הז'אנר שלהם איך שבא להם, אבל אמירה כזאת יש בה כדי ללכלך על הספרים ש*כן* מסווגים מד"ב. וכידוע לך, אף אחד לא שואל אותם אם הם מסווגים את עצמם כמד"ב או לא. יש משהו שנקרא מד"ב, יש לו הגדרות מסוימות, הספר מתאים להגדרות האלה – הוא מד"ב. זין על מה שהסופר אומר.
באמירה של חגית יש כדי ללכלך על התאים ש*כן* קוראים לעצמם "תא". ומילא זה, אבל למילה "תא", בז'רגון החובבים יש משמעות מסוימת – התארגנות חובבים מקומית באיזור מסוים בארץ. אם הבאר אוהבת את ההגדרה ואם לא – היא תא, ולא משנה עד כמה הפעילות שלה מקצועית, מושקעת או גרנדיוזית.
ולכן אמרתי, שאם הבאר רוצה, היא יכולה מצדי לקרוא לעצמה גם "קוקוריקו", בדיוק כמו שאם אני רוצה אני יכולה לקרוא לעצמי "קיסרית-עילאית". זה לא ישנה את העובדה שעל פי השפה המדוברת בפי הציבור, הבאר היא תא, ואני עורכת כתב עת. אם זה הולך כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז ונראה כמו ברווז – זה ברווז, אפילו אם הוא מתעקש לקרוא לעצמו באובב החולות.Boojie
משתתףהמונח "תא מחתרתי" הוא הומוריסטי. השם הרשמי הוא "תא", כמו "תא הסטודנטים", למשל, שנהוג במפלגות וכד'. אין בו שום דבר מחתרתי.
וחגית מבחינתי יכולה לקרוא לבאר "חוג", "ממלכה" או "קוקוריקו", אם זה מה שנשמע לה מתאים, כל עוד היא לא נוהגת בזלזול כלפי התאים האחרים – וזה בדיוק מה שהיא עשתה. האמירה "'תא' זה לא בשבילנו, כי אנחנו נאצלים יותר" היא מגעילה. אני זוכרת את ההתחלה (העלובה למדי) של הבאר, אני זוכרת מאיפה הבאר שאבה כדי להגיע לאן שהיא הגיעה, וזה ממש מכוער להתנהג ככה בזלזול כלפי הבסיס שעליו קמתם, ולא משנה כמה התרחבתם מעבר לו.
מבחינתי, זה רק מעיד על כך ש"הבאר" תפסה קצת יותר מדי תחת. כל הכבוד על ההישגים והכל, אבל תעשו טובה ותוציאו קצת אוויר חם מהאגו שלכם, שעוד מעט מתנתק מהקרקע. -
מאתתגובות
