התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
Boojieמשתתף
ואני רק רוצה לציין (ומאחר שאני כבר לא מנהלת הפורום, הידד, אני יכולה להרשות לעצמי להעביר ביקורת על ניהולו, הידד) שהתייחסות אל כל משתתף בפורום כאל "יצור מאוס" אמורה להיות בניגוד למדיניות הפורום, ואולי מנהלת הפורום הנוכחית הייתה אמורה להיות זו שתאמר משהו בנושא, ולא אני.
לא אישי נגדך, רז, כפי שאתה ודאי יודע. אני פשוט מאמינה שמדיניות ניהול בפורום אמורה להיות לפחות קצת עקבית (לא במאה אחוז, דווקא, אבל כן בדברים כאלה).Boojieמשתתף*אחרי* שמסתיים השימוש בהם.
ההתנגדות שלי הייתה רק לרעיון לחזור להשתמש באתרים סטטיים מלכתחילה. זו חזרה של כמה וכמה שנים אחורה. כלומר, אני לא חושבת שיש רע להשתמש באתרים סטטיים בכנסים קטנים (כמו בדיון, שלמיטב זכרוני האתר שלו עדיין סטטי, או כמו פאן.קון, שאני לא יודעת מה אמור להיות באתר החדש שלו אבל האתרים הישנים שלו היו סטטיים), אבל בכנסים שדורשים אתר יותר מורכב? ברררר.
אבל צריך לוודא מראש שמשתמשים בכתובות דפים מסוג שקל להפוך לסטטי מאוחר יותר, כדי לא לאבד מיצוב גוגל לכתובות הקיימות.Boojieמשתתףאתרי כנסים נתונים לשינויים מתמידים, ואם זה אתר סטטי, צריך כל הזמן לשלוח לבעלי מפתחות האתר (וכשלא מדובר באתר מבוסס מערכת ניהול תוכן, זה מי שאחראי על האף-טי-פי, שאל את ניר איזה כיף זה היה) דפים לעדכון. לא משנה כמה אתה מאורגן, אתה אף פעם לא מספיק מאורגן כדי שלא יהיו לך כמה שינויים כל יום.
כל העניין של תכנון מראש מעשי בערך כמו הרעיון של לכתוב מספיק זמן מראש את המשחק שלך לכנס ולתת טיזר בזמן. אה, סליחה, לא התכוונתי לדרוך לך על היבלות. P-:Boojieמשתתףשלכלל הציבור הרגוע תהיה גישה לאתרים האלה, ולא רק לאדמין שיכול לבדוק את כתובתם על השרת ולשחזר… P-:
ואיך הופכים אתר דינמי לאתר סטטי? כלומר, אני מתכוונת, איך עושים את זה בלי שכל הקישורים הפנימיים ימותו? סתם לשמור את הדפים כהטמ"ל באותה כתובת? כי נשמע לי שזה דבר שצריך להבהיר למקימי האתרים לפני כניסתם לתפקיד, שיידעו שזה חלק אינטגרלי ממנו, אחרת תמצא את עצמך תקוע אחרי כנסים בלי אף אחד שיעשה את זה.
Boojieמשתתףתוכן? איזה תוכן? [שורקת בתמימות]
Boojieמשתתףואז נזכרתי שממילא, לאספה הכללית מגיעים כמה עשרות חברים לכל היותר, ומדובר בגרעין קשה שממילא סביר להניח שיגיע גם לפאן.קון, אז מה זה משנה…
ואיזה נחמד זה שמישהו זוכר הודעות ישנות שלי! כלומר, חוץ ממני. אני זוכרת אותן באדיקות אובססיבית, כידוע.יולי 7, 2010 בשעה 12:27 pm בתגובה ל: עדכוני הועד 17.05: אמא"י, בדיון, פנטסי.קון, אייקון, פרס גפן, פרס עינת, היה יהיה, אתר האגודה, סיכום עולמות, שינויי כ"א בועד האגודה #191212Boojieמשתתףכפי שכבר הסברתי לרבים וטובים: אופק הוא *לא* הפקה קהילתית!
יולי 7, 2010 בשעה 8:14 am בתגובה ל: עדכוני הועד 17.05: אמא"י, בדיון, פנטסי.קון, אייקון, פרס גפן, פרס עינת, היה יהיה, אתר האגודה, סיכום עולמות, שינויי כ"א בועד האגודה #191208Boojieמשתתף(לא הייתי, מטעמי סוף-חודש-תשיעי-ואני-מעדיפה-לא-ללדת-בכנס), אבל האגודה מרימה כנסים כבר שנים – למעשה, ודאי תופתע לשמוע שלאגודה הייתה מעורבות גדולה באייקון ברמת התכנים *כל השנים*, ולמעשה גם השנה תראה בסגל התכנים של אייקון-סינמטק אנשים שמזוהים עם האגודה. אם יש דבר אחד שפעילי האגודה מתאפיינים בו זה תכנים, ולא רק תכנים לחובבים בלבד.
נכון, האגודה *לא* תעלה פסטיבל סרטים (דעותיי בנוגע לפסטיבל הסרטים חלוקות – אמנם נורא כיף שמביאים סרטים שלא היו מגיעים אחרת, ונורא כיף הפנייה למיינסטרים ולקרנות וכולי, אבל הבה נודה באמת: מד"ב קולנועי *מעולם* לא סבל מחוסר הרייטינג שסובל ממנו המד"ב הספרותי, ופסטיבל מד"ב קולנועי הוא כנראה לא ממש הדבר שיקרב את קהל המיינסטרים למד"ב בכללותו – אנשים פשוט לא עושים את הקפיצה בין מד"ב קולנועי למד"ב ספרותי), וככל הנראה, גם לא "כנס אקדמי" שאת כמויות המד"ב שבו צריך ללקט בפינצטה. מצד שני, התכנים באייקון שהאגודה תעלה יהיו קשורים ישירות לדבר הזה, איך קוראים לו? אה, כן: מד"ב. בלי להתבייש בו. בלי להסתיר אותו. בלי לנסות בכל הכוח לקרוץ למיינסטרים על ידי בחירה בתכנים כמה שיותר לא-מד"ביים.
ואל תבין אותי לא נכון: אני בעד אייקון גדול, עם יחסי ציבור טובים, עם קשרים טובים בכל מיני קרנות וכולי, שיוכל באמת לקדם מד"ב. אבל כשאני מגלה שהאייקון הגדול הזה כל כך להוט לחזק את עצמו ואת כוחו ביחסי הציבור, עד שנראה שהוא עושה מאמצים להסתיר את העניין הלא נעים הזה, המד"ב, כדי שהקהל שלו לא ייבהל, אני מתחילה לפקפק בשאלה אם הוא אכן מקדם את הז'אנר, או שהוא רק מקדם את עצמו. לא קרענו את התחת כל השנים האלה כדי לבסס כנס שעוסק ב"מד"ב" שאחוז ניכר מההרצאות בו עוסקות באדריכלות ובינוי ערים, ושהמד"ב מופיע בו בהתנצלות ובחשש, כי הוא לא מספיק אטרקטיבי שיווקית.
יולי 7, 2010 בשעה 5:44 am בתגובה ל: עדכוני הועד 17.05: אמא"י, בדיון, פנטסי.קון, אייקון, פרס גפן, פרס עינת, היה יהיה, אתר האגודה, סיכום עולמות, שינויי כ"א בועד האגודה #191205Boojieמשתתףאבל מאד מאד מורגש ממה שאתה כותב שאתה לא באמת מכיר את הפרטים באף אחד מהמהלכים שהתרחשו בנושא בשנים האחרונות. כל מיני פרטים קטנים בהודעה שלך שסובלים מחוסר דיוק מוחלט.
לא, אין לי זמן להתחיל לפרק את ההודעה שלך ולשלוף מתוכה את כל האי-דיוקים הקטנים והגדולים, אולי מישהו אחר ירצה לעשות את זה. אבל חשבתי שתרצה לדעת שיש לך המון חומר להשלים.יולי 3, 2010 בשעה 7:52 pm בתגובה ל: עדכוני הועד 17.05: אמא"י, בדיון, פנטסי.קון, אייקון, פרס גפן, פרס עינת, היה יהיה, אתר האגודה, סיכום עולמות, שינויי כ"א בועד האגודה #191193Boojieמשתתףא. האגודה הייתה מייסדת-שותפה והשקיעה *המון* באייקון במשך שנים, השקעה שנמנעה מלהשקיע בפעילויותיה האחרות. אני חושבת שזה טבעי לחלוטין שאחרי השקעה כזאת, ויתור על זכויות בתוצר העבודה הוא לא דבר שיקרה בקלות.
ב. אייקון פורש היום את פעילותו על פני כל השנה, כשזו הולכת ומתרחבת. בפסח האחרון ערך אייקון פעילות דמוית-כנס במועדים שחפפו את כנסי עולמות וביגור. בנוסף, אייקון פועל לכיוון מועדון חברים. מה שקורה, למעשה, הוא תחרות לא הוגנת (מאחר שאייקון הוקם תוך השקעה של מיטב משאביה של האגודה, שנמנעה מלהשקיע אותם בפיתוח חלקים אחרים שלה, וכתוצאה מכך היום יש לו הרבה יותר משאבים מכפי שיש לאגודה בלי אייקון, ואותם הוא יכול להשקיע בתחרות הזאת), שמסכנת את עצם קיומה של האגודה, משום שאייקון בולע בהדרגה נתחים הולכים וגדלים מתחומי פעילותה (ובפרט, תחומי פעילותה *הרווחיים*) של האגודה, מה שעלול להשאיר אותה משותקת.
ג. בהמשך לסעיף ב', זה לא היה כל כך נורא אילו אייקון, בדרכו לתפוס את מקומה של האגודה ולמעשה להחליף אותה, היה אכן משקיע בצורה סבירה בכל התחומים שהאגודה השקיעה בהם כל השנים (כי לפחות בעיניי, קיומה של האגודה לא חשוב בפני עצמו – מה שחשוב זה קידום הז'אנר, ואם אייקון עושה את זה טוב יותר מהאגודה, נו טוב). אבל הניסיון מלמד שלא כך הדבר. תחומים מסוימים שהאגודה משקיעה בהם משאבים רבים זה שנים ייצאו נפסדים *מאד* אם האגודה תאבד את יכולתה להשקיע בהם. דוגמה אחת היא התחום הספרותי, ובמיוחד כל החלקים הפחות מסחריים שבו. דוגמה אחרת היא כל התחום הקהילתי של המד"ב, שגם בו ראוי להשקיע. ככלל, כל התחומים שיותר קשים לשיווק ולמכירה, הם תחומים שאייקון משקיע בהם פחות, משום שהגישה שלו במוצהר היא גישה שמחפשת את השורה התחתונה (לראיה, מגוון הודעות של איתי גרייף ברוח זו שאפשר למצוא בפורום זה). האגודה היא ארגון שפועל ברוח אידיאליסטית הרבה יותר, ומרשה לעצמה להשקיע הרבה יותר בתחומים לא רווחיים – אבל אם לא יהיה לה איך לממן את הפעילות הזאת ולא יהיו בה די חברים שיתמכו בקיום שלה, זה ידעך.
בקיצור, למרות שגם אני הייתי שמחה להגיד "בואו נזרוק את הבלגן הזה לדגים ונמשיך לעשות דברים פרודוקטיביים יותר", אני לא חושבת שזה אפשרי. גם טובת האגודה וגם (וחשוב מזה) טובת הז'אנר לא מאפשרים את זה.
Boojieמשתתףנו, אמרתי שול"ת!!!1 אז לגמרי שול"ת!!!1
Boojieמשתתףאני סבורה שאתה מתכוון למכתב הזה.
ואגב, אם כבר אתה מבלה בפורומים האלה, אני ממש אשמח אם תוכל להגיב לנאמר במכתב, וספציפית על הפסקה הבאה:Quote:בתיווכו של יו"ר העמותה, ערן מולוט, יזמה האגודה בחודש מרץ פגישה עם הנהלת עיפס"י כדי לדבר על התנאים להמשך שיתוף הפעולה ב"אייקון 2010". במהלך ההמתנה הארוכה לתשובתם, הודיעו הסינמטק ומנהלי הפסטיבל, תוך שהם מזדהים בשם "אייקון", שהוא סימן מסחרי רשום על שם האגודה והעמותה, על כוונתם לקיים בחול המועד פסח אירוע בסינמטק תל אביב שיתחרה בכנסי "עולמות" ו"ביגור". לעמותות נודע על כך שבוע בלבד לפני פסח, בלי שהדבר הוזכר כלל במהלך המשא ומתן. בשלב זה הודענו כי לא נתנו אישור לשימוש בשם "אייקון" לאירוע ושאיננו מסכימים לקיומו. כשנוכחנו שהנהלת עיפס"י משכה את הזמן עד לערב פסח ולא הסכימה עד אז אפילו לבקש את אישורנו לשימוש בסימן המסחרי, לא נותרה לאגודה ברירה אלא להוציא מכתב אזהרה מעורך דין על השימוש הבלתי מורשה בסימן המסחרי "אייקון". מאז, כאמור, מסרבת הנהלת עיפס"י להידבר איתנו כל עוד לא נמשוך את המכתב, פעולה שפירושה המשפטי הוא ויתור מצד האגודה על הבעלות שלה על "אייקון".ככל הידוע לי, מה שנאמר בפסקה הזאת נכון. אכן אורגנו פעילויות בחוה"מ פסח בסינמטק ת"א תחת המותג "אייקון" ללא אישור האגודה והעמותה, באותו זמן שבו האגודה ערכה את כנס "עולמות" והעמותה ערכה את כנס "ביגור" (קיבלתי הזמנה להגיע לפעילויות הנ"ל, כך שלפחות זה ידוע לי בוודאות); שוב ככל הידוע לי, זו אכן הפרה של זכויות האגודה על המותג, והתנהגות מאד לא מקובלת (בלשון המעטה) במהלך משא ומתן שבו אמורים להציג לפחות מראית עין של רצון טוב; ושוב ככל הידוע לי, אם האגודה תמשוך את המכתב מעורך הדין, פירוש הדבר, מבחינה משפטית, אכן עשוי להיות ויתור דה-פקטו על הבעלות על מותג אייקון מצד האגודה (אין לי השכלה משפטית, אבל מהמעט שאני יודעת כמדומתני שהמצב אכן ככה – מי שמעלים עין ונותן אישור בדיעבד לשימוש לא מורשה במותג שלו עלול לאבד את האפשרות לתביעה עתידית לזכויות עליו).
מה שאני תוהה זה על מה, בדיוק, יש לך השגות בפסקה הספציפית הזאת? מהו החלק שלא מדויק, לדעתך? והאם, לדעתך, התנהלות שבה "אייקון" (או עיפס"י, וואטאבר) בשיתוף עם הסינמטק מרים פעילויות בסינמטק שמתחרות בפעילויות האגודה *תחת המותג "אייקון"* ובלי לקבל את אישורה של האגודה לשימוש במותג ואף בלי להודיע לה על כך מראש, וכל זאת תוך כדי משא ומתן, כביכול, שבו הצדדים אמורים להפגין רצון טוב ונכונות לשיתוף פעולה – זו נראית לך התנהלות סבירה ותקינה?
Boojieמשתתףכתבתי ל"ת, למה אף פעם לא מאמינים לי?
Boojieמשתתףוכנראה טוב שאין כאן תוכן.
-
מאתתגובות