התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
BoojieמשתתףBoojieמשתתף
אני רוצה להזכיר שהן "הנוסע השמיני" והן "מין מסוכן" עוצבו על ידי גייגר, שידוע בשימוש הרב שלו בסימבוליות מתחום המין ובמיוחד מתחום אברי המין, ובריבוי המפלצות מבוססות-הנשים אצלו, כך שקשה לקרוא לזה "תכונה של מד"ב" – יותר נכון לקרוא לזה "תכונה של גייגר"…
אלמנט האמהות הוא אלמנט חוזר חזק ב"נוסע השמיני" (כמובן, גם ב"מין מסוכן") – יש המון סצינות שבהן ה"אמהות הקטלנית" מודגשת – במיוחד בסצינה הבלתי נשכחת בסרט השלישי שבו סיגורני וויבר נופלת אל תוך הכור בסוף הסרט ומחבקת/לופתת את "הרך הנולד" שכרגע פרץ מתוך בטנה. אבל בסרטים האלה הזכריות והנקביות מאד מעורבות זו בזו – קשה להבחין בין תפקיד "האם" ותפקיד "האב" בגלל העירוב בין ההורה האמיתי (מחדיר העובר) לבין הפונדקאי ביש המזל.Boojieמשתתףובאמת הגיע הזמן!
BoojieמשתתףBoojieמשתתףאבל טוב שנעלמו, כי כוכביות כאן מסמלות טקסט מודגש (אני מניחה שהיו מספר זוגי, ואז אחת מסמלת תחילת טקסט מודגש, השניה מסמלת את סופו, והן נעלמות כלא היו).
לגבי הרווחים – ככה זה בפורומים. רווחים נסגרים על ידי המערכת. לא רק פה, ברוב מערכות הפורומים שראיתי. אפשר לתמרן (בערך) בדרך שהשתמשתי בה בסיפור שמתחת לסיפור שלך (שעזרתי לכותבו לעצב אותו בהתאם לפורום) – השתמשתי במקפים כדי ליצור את המרווחים הרצויים. פחות אלגנטי, אבל עובד.BoojieמשתתףBoojieמשתתףBoojieמשתתףעכשיו אתה גם טוען להיותך שף הים???
Boojieמשתתףבלתי טופיקית בעליל, היא תימחק ברגע ששלמקו יאשר שהוא קיבל את האזהרה על הוונדטה הצפויה…
BoojieמשתתףBoojieמשתתףלא חסרים אנשים שמסוגלים להתמודד עם מה שהם רואים כתאוריות הגיוניות, אבל מתקשים עם לימוד של אוסף נוסחאות שלא ממש קשורות זו לזו.
מזכיר לי את הימים שבהם למדתי בבית הספר (טפו!) ו… אהמ… לא הייתי תלמידה ממש טובה, כי שנאתי ללמוד. לפיכך, במתמטיקה לא למדתי כלום, ובכל מבחן מצאתי את עצמי מפתחת מחדש את כל ההוכחות מאפס מתוך דף הנוסחאות. עברתי, איכשהו, עד שהגיע השלב שגם הפסקתי להגיע למבחנים…
אז אני בשום אופן לא מנסה לרמוז שיש בי ולו שביב מהגאונות של אותו יואל, אבל הנקודה היא שזה באמת ייתכן, שיש די והותר אנשים שמסתדרים טוב מאד עם עקרונות גדולים אבל לא מסתדרים עם נוסחאות קטנות.Boojieמשתתףוהמציאות היא שכן. יש הרבה סיפורים שצריך ידע בסיסי מסוים כדי להבין אותם. יש סיפורים שדורשים ידע בסיסי בפיזיקה, אחרים בכימיה, אחרים בביולוגיה – האחד הזה דורש ידע מסוים (לא רב במיוחד) במחשבים. מה לעשות.
Boojieמשתתףוזה נובע מזה שבפורום הזה, כדי למנוע את חיתוך השורות שקורה בהרבה אתרים בעברית, קבעו גודל פונט קבוע ולא משתנה, שעוקף את גודל הפונט שהדפדפן מגדיר, ולפיכך הכתב יוצא בגודל קקי של נמלים.
אם אני זוכרת נכון, באקספלורר יש אפשרות לאכוף את ההגדרות שלך על האתרים שאת נמצאת בהם.
tools>internet options>accessibility>ignore font sizes
אמור לפתור את הבעייה.Boojieמשתתףמתוך היכרות מעמיקה עם הסיפור ועם כותבו…
שים לב לשני צדדים שליליים שמופיעים בסיפור – הרב ועוזרו מצד אחד, והמרצה מהצד השני. למרות היותם כביכול מצדדים מנוגדים, הם מייצגים בדיוק את אותו איום – הדוגמה (Dogma). חוסר הפתיחות המחשבתית, חוסר הנכונות לקבל רעיונות חדשים, צורה מסוימת של קיפאון.
הדמות של יואל מייצגת את הניגוד לדוגמה – החשיבה הפתוחה, המתפרשת, חסרת הגבולות.
הרב ועוזרו אכן מייצגים דמויות שליליות יותר מאשר המרצה, ולו גם בשל חוסר המעצורים שלהם בדרכם לשמר את הדוגמה שלהם, לשמור על הגבולות הרעיוניים שלהם, עד כדי כך שהם מוכנים גם להרוג (כמו כל פנאט דתי) כדי למנוע מחשבה מסוימת או רעיון מסוים מלחמוק משליטתם. המרצה לא מגיעה כל כך רחוק עם התנגדותה לרעיונות חדשים וזרים.
אני אישית מאד אהבתי את האופן שבו הסיפור מדגים שאטימות מחשבתית אופיינית לא רק לאנשי דת אלא גם לאלה שקוראים לעצמם אנשי מדע. אדם בעל מוח פתוח, כמו יואל, משאיר מקום לרעיונות מכל הדיסציפלינות, ולכן שים לב שסיום הסיפור מהווה למעשה מיזוג מסוים בין העקרונות החישוביים-המדעיים והרעיונות המיסטיים-קבליים.Boojieמשתתף"המנהלת" זה כולה עובדת נקיון משודרגת… כל התפקיד שלי זה לנקות מפה מה שלא צריך להיות פה…
-
מאתתגובות