Boojie

התגובות שלי בפורום

מוצגות 15 תגובות – 2,461 עד 2,475 (מתוך 3,207 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • בתגובה ל: יום הולדת ה-80 של סטניסלב לם #166576
    Boojie
    משתתף

    הוא לא של לם, "כוכב הלכת של שיקספיר" של סימאק, אזא"מ.
    אבל מצד שני, אני מודה בבושה רבה באשמה, שמזמן מזמן לא קראתי את ספריו של לם, שיושבים ומחכים להם על המדף שלי בתקווה שאני אזכר בהם, ואכן נדמה לי שגם בהם מופיע הרעיון. זו הבעייה כשיש יותר מדי ספרים בספריה…

    בתגובה ל: חמשיר פרידה אחרון #177388
    Boojie
    משתתף

    אין-טליגנציה – למקרים בהם האובייקט חסר בעליל.
    אינטליגנאציה – כשאדם מעוניין להתייחס התייחסות מבודחת לעצמו.
    אינטל-איגנציה – אינטליגנציה של אנשי מחשבים. נוטה להיות בלתי מובנת לאחרים.
    אינעליגנציה – אינטליגנציה גבוהה במיוחד בכל הקשור בשימוש בקללות.
    אינפנטיליגנציה – כשמישהו נורא חכם אבל גם נורא ילדותי, ומשתמש בחוכמה שלו כדי לעשות טריקים ומשחקי מילים דביליים.
    אינטיליגנציה – כשרוצים לעצבן מישהי עם ניק מתחכם.

    אגב, כמדומתני, על פי האקדמיה צריך לכתוב אינטליגנצייה (אם בצ' יש חיריק בכתיב מנוקד, הרי שאמורים להיות שני יודים בכתיב מלא. לא בטוחה אם בצ' יש אכן חיריק או שווא, אבל אם יש חיריק, הרי שבמילה הזו *אכן* יש ארבעה יודים). אבל תעזבו אותי מצרות…

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177387
    Boojie
    משתתף

    האמנם איילין היא אכן חריגה? מה בדיוק החריגות שלה? למה היא מתוארת כקורנת אור? האם זה אמיתי או מטאפורי?
    אלה דברים שצריכים להיות ברורים בסוף הסיפור.

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177384
    Boojie
    משתתף

    עומס רגשי זה לא מספיק. לזעזע את הקורא זה לא מספיק. לסיפור צריכה להיות איזושהי שלמות אמנותית/אינטלקטואלית מעבר לעומס הרגשי שהוא מטיל על הקורא. הסיפור הזה עושה עבודה יפה מאד בכיוון העומס הרגשי, ומפשל בקטע של השלמות האמנותית.
    והמדד שלי מאד פשוט: בסוף "פייט קלאב" ו"אמריקן פסיכו" הרגשתי שהיו נקודות לא ברורות, שלא היה מזיק לי לצפות בסרטים שוב כדי לסגור לעצמי אותן, אבל באופן כללי הבנתי מה קרה בסרט והייתי מסוגלת לדון בו ברמה הפילוסופית עם שותפי לצפייה (מה לעשות, תחביב מעוות שכזה). בסוף הסיפור הזה לא הבנתי ממש מה קרה בסיפור, ולא הרגשתי שאני מסוגלת לדון בו ברמה הפילוסופית עד שאקרא אותו עוד פעם פעמיים, ואולי אצליח להבהיר לעצמי כמה דברים.
    כשהקורא מגיע לרמה כזו של אי הבנה, ברור שמשהו בכלים האמנותיים שהסיפור השתמש בהם כדי להעביר את הרעיונות שלו לא לגמרי עובד.

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177383
    Boojie
    משתתף

    > האם יש קשר בין העיסוק המיסטי של איילין לניתוח המבוצע במחשב, ואם כן, מהו.
    > על מה בדיוק מצביע הניתוח בסוף. האם הוא מצביע על משהו חריג או על משהו נורמלי, ואם על משהו חריג, מה זה אומר לעזאזל.
    > מה בדיוק קורה למספר בסוף, במקביל לסיום הניתוח.
    כל הדברים הללו לא ברורים, וממבנה הסיפור מתבקש שהם כן יהיו ברורים. יכול להיות שיש עוד.

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177382
    Boojie
    משתתף

    למיטב זכרוני, אכן לחווט זו המילה התקנית, אבל הזדמן לי להיתקל באזכורים מקצועיים למילה לחייט – כנראה שיש תחומים שבהם נטו להשתמש דווקא בה. בכל מקרה, לחווט זה מה שמשתמשים בימינו.
    אה, ועכשיו בדקתי במילון המונחים של האקדמיה. הם בחרו דווקא "תיול". נו, טוב, עוד מקרה שבו האקדמיה קובעת דבר אחד והציבור משתמש במילה אחרת.

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177381
    Boojie
    משתתף
    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177373
    Boojie
    משתתף

    לי בכלל לא הפריע השימוש באנגלית. להפך, לטעמי זה רק מאפיין את הדמות טוב יותר. אבל מצד שני, חוסר הטהרנות שלי במה שנוגע לשימוש בשפה הוא דבר ידוע.

    בתגובה ל: חמשיר פרידה אחרון #177372
    Boojie
    משתתף
    בתגובה ל: חמשיר פרידה אחרון #177365
    Boojie
    משתתף

    יש אנשים שפשוט אין להם מזל, אני אומרת לך. אפילו עם אמא שלי זה לא עובד.

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177364
    Boojie
    משתתף

    זה יימשך עוד הרבה זמן ככה?

    בתגובה ל: חמשיר פרידה אחרון #177358
    Boojie
    משתתף

    למקומות שבהם הושפלת והוכית עד זוב דם? לי דווקא לא זכורים דברים כאלה, אבל אשמח לקבל דוגמאות.

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177357
    Boojie
    משתתף

    אתה כותב "ככה אני כותב". טוב, אולי אתה צריך להבין דבר אחד: *אנחנו הקוראים*.
    כן, ממש ככה. אנחנו קהל הקוראים. ואם מספר כל כך גדול של אנשים מוטרדים מזה שאי אפשר להבין מה הולך בסיפור, כנראה שיש כאן איזושהי בעייה. אז יש שתי אפשרויות – להגיד "ככה אני כותב, ושיקפוץ העולם", או לשאול את עצמך אם אתה לא רוצה להיות קצת יותר קומוניקטיבי ביחס לקהל הקוראים שלך.
    אחרי הכל, אם אתה לא רוצה לכתוב סיפור שהקוראים יהיו מרוצים ממנו, בשביל מה לנסות לפרסם אותו בכלל? אם המטרה שלך היא שרק אתה תהיה מרוצה מהסיפור, מספיק לכתוב אותו ולסגור אותו במגירה, לא? סיפור טוב חייב להיות קומוניקטיבי. זה לא מספיק להשאיר אצל הקורא תחושת בלבול ולהגיד "יופי, רציתי שהקורא יהיה מבולבל", כי אם הקורא שלך מבולבל אבל מרגיש שהסיפור לא סגור בשבילו, זה אומר שהקורא לא מרוצה מהסיפור, ונדמה לי שסיפורים טובים אמורים לעשות את הקוראים מרוצים מהם.

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177355
    Boojie
    משתתף

    אבל הסיפור הזה *יותר מדי* קריפטי. יצאתי ממנו די בתחושה של אכזבה על זה שלא הבנתי מה הולך בו. נראה לי שכן יש איזשהו מקום לתת לקורא הזדמנות קצת יותר טובה לא לצאת מהסיפור מבולבל לגמרי.

    בתגובה ל: מחוץ לזיכרון #177347
    Boojie
    משתתף

    אני לא בטוחה שהבנתי את כל מה שהולך בסיפור הזה, אבל הוא מדהים. סוחף מאד.
    יש לך נטייה לכמה שגיאות כתיב ודקדוק מינוריות שהגהה טובה היתה פותרת, אבל לא משהו נורא.

מוצגות 15 תגובות – 2,461 עד 2,475 (מתוך 3,207 סה״כ)