ללא כותרת › ללא כותרת › פורום האגודה › קווים מנחים – אייקון 2009
- This topic has 51 תגובות, 9 משתתפים, and was last updated לפני 15 שנים, 8 חודשים by גרייף.
-
מאתתגובות
-
-
Onyxמשתתף
שלום לכולם,
במסגרת האסיפה הכללית הקודמת של הוועד, התחייבנו להביא לדיון את הקווים המנחים שאמורים לשמש אותנו במסגרת העבודה השנה על אייקון ? מול המפיקים.
הקווים המנחים המובאים לפניכם הם תוצר של תהליך עבודה מוסדר, במסגרתו ישבה קבוצה מצומצמת של חברי וועד לדיון פנימי וגיבשה לעצמה מספר ראשוני של עקרונות. לאחר מכן, במשך מספר שבועות קיימנו, ליאת ואנוכי, סבב ישיבות עם גורמים בעלי זיקה לאייקון, בהווה ובעבר. חלק מהאנשים שוחחנו עימנו טלפונית, עם חלקם נפגשנו לפגישות ארוכות וחלקם, יש לציין, סירבו להביע את דעתם בנושא.
עם תום הסבב, ישב הוועד כולו בישיבה שאינה מן המניין לגבש את העקרונות לכלל מסמך גס, אך אחיד, המייצג בליל של רעיונות, השקפות, חששות ואפשרויות במטרה להגדיר מה האגודה רוצה מאייקון ? החל מרמת ה"חזון" ועד לרמת המיקרו ? באמצעות הצבת יעדים הניתנים למדידה.
חשוב מאוד לציין כי המסמך אינו סופי, אירעי, לא פוליטיקלי קורקט!
אני מבקש כבר עתה למנוע זעזועים והתלהמות מצד גורמים שונים ? אנחנו עושים משהו שכמעט ולא נעשה (כן, אני ציני) אנחנו דנים בנושא לפני ולא אחרי.
מתוך הדיון כאן, בפורום, אנו (הוועד) נוציא מסמך קווים מנחים מסודר יותר, והמסמך יועבר לישיבה משותפת עם יו"ר העמותה למשחקי תפקידים ? איתי גרייף, ונוציא נייר עמדה משותף לשתי העמותות.
את נייר העמדה המשותף נביא לוועדת ההיגוי כסדרה של קווים מנחים שחשוב לדון בהם ולראות איך הם משתלבים באייקון. חלק מקיומם של הקווים המנחים תלויים רק בחבר וועדת ההיגוי עצמו, או רק באגודה ובמעשיה. לחלק מהקווים המנחים נחוץ שיתוף פעולה הדוק עם העמותה ו/או עם המפיקים באייקון.סביר להניח שחלק מהקווים המנחים ישתנו בניסוח ו/או במהות, חלק יתקבלו בשינויים כאלה או אחרים, חלק לא יתקבלו בכלל, חלק נצליח לקדם ובחלק מהם ניתקל בהתנגדות. יש אפשרות סבירה שנחליט "להלחם" על עקרונות מסוימים ולוותר על אחרים ? מתוך סדר עדיפות והבנה שאי אפשר לקבל הכל ? אבל צריך להחליט מה רוצים יותר.
דעתכם חשובה לנו, בהמשך לאחת מההודעות בפורום ? אני סבור שלחברי האגודה יש את הזכות להשפיע, ובמהלך כהונת הוועד האחרונה אני סבור שקיים שיתוף רב יותר בקבלת ההחלטות ובדיונים המוקדמים של חברי האגודה. כחלק מהדיאלוג הזה ? זהו אחד המקומות בהם חברי האגודה יכולים להשפיע באופן משמעותי אף יותר מבדר"כ.
תודה לכולם על הזמן – בקריאת הדברים ובהבעת דיעה,
אמיר ארד,
יו"ר האגודה. -
Onyxמשתתף
אויש לכל הרוחות – copy-paste מוורד לא עובד!
מבנה וניהול
שקיפות ניהולית
תקציב הכנס יוגש לעיון ועדת ההיגוי, ועדת ההיגוי תפקח על קיום התקציב. כל חריגה של 10% מהסעיפים המפורטים בתקציב תידרש בהסבר למהות החריגה.
לכל הוצאה גדולה ידרשו מספר הצעות מחיר. הצעה גדולה ? מעל 5% מהתקציב.
דיווח חודשי על הוצאות לועדת ההיגוי.
שליטה על תמחור
תמחור האירועים יעבור בחינה של ועדת ההיגוי (לא אישור) במיוחד אם הוא משתנה מהתמחור בשנים האחרונות.
בכל מקרה תהיה רמת מחיר מוזלת.
שליטה על היקף ותאריכי הפסטיבל
תאריכי הפסטיבל יעברו אישור של ועדת ההיגוי.
הפקת הפסטיבל תיעשה על ידי אוכלוסיית מתנדבים
מנהל הפסטיבל וצוות ההפקה המקצועי, המועסקים בשכר, יהיו חלק מצומצם מצוות הפסטיבל, ויועסקו במקרים שבהם לא ניתן להסתמך על כוח אדם מתנדב, בשל:
– דרישה לידע מקצועי שאינו בנמצא במסגרת ההתנדבותית;
– כמות שעות עבודה שאינה אפשרית על בסיס התנדבותי.
הנהלת הפסטיבל תעשה מאמץ לאייש את מרב התפקידים ע"י מתנדבים.
התקשרות מול גופים
כל התקשרות מול גופים חיצוניים תעבור אישור של ועדת ההיגוי, כאשר התקשרות הינה: חסות, שת"פ וכו'.
שינויים מהותיים במבנה הפסטיבל ידרשו אישור של ועד היגוי
כל שינוי בתוכן או התנהלות הפסטיבל שדורש השקעה משמעותית של תקציב, כ"א או משאבים נוספים יעבור אישור של ועדת ההיגוי.עידוד וקידום יצירה ישראלית
טיפוח יצירה ישראלית
פרס גפן:
אייקון ישתף פעולה עם האגודה בהשקעת משאבים, תקציב וכ"א על מנת לקדם את היחצנות, הפרסום וההפקה של פרס גפן. כגון: דפוס, עיצוב גרפי, פרסום, עידוד הצבעה.
אייקון יפעל לקדם יוזמות המעודדות יצירה ישראלית מקורית. כגון: פרויקטים של כתיבה, פרס עינת, סדנאות כתיבה, קרנות מימון לתסריטים וסרטים ישראלים, תסכיתים וכו'.
אייקון ייתן במה ליצירות ישראליות מקוריות בתחום הקולנוע והספרות כגון: תחרויות סרטים, תכנים העוסקים ביצירה ישראלית מקורית, השקות ספרים, תערוכות וכו'.
הפקות מקור
אייקון יפעל על מנת לשלב הפקות מקור בתוכניה, ע"י:
פרסום במכרז
תמיכה תקציבית
הקצאת כ"א ניהולי
אורח כבוד מרכזי
אייקון יקדם אירועים שמטרתם פגישתו של אורח הכבוד עם יוצרים ישראליים בתחום העיסוק שלו.
אורח הכבוד יקיים סדנאות בתחום העיסוק שלו.
אייקון ישאף לשלב בין אורחי כבוד מחו"ל ואורחי כבוד ישראלים.קידום וייצוג האגודה
נראות
לוגו ושם האגודה יופיע במקום מרכזי בכל הפרסומים והמסמכים של אייקון.
יוצבו דוכן של האגודה במיקום מרכזי בכל אחד מהמתחמים המרכזיים של הפסטיבל.
ציון שמה של האגודה כמקימה ומייסדת אייקון במקומות הרלוונטיים.
תכנים מרכזיים והגדרתם ככאלה
לאגודה תהיה יכולת קביעה לרמת שעה, יום, מיקום ואירועים מקבילים בתכנים הבאים:
טקס חלוקת פרס גפן
טקס חלוקת פרס עינת
אסיפת הכללית של האגודה
אירועי אורח הכבוד
שילוב האגודה בקביעת תכנים
אייקון ישלב אנשים מומחים בתחומם בועדות התוכן בהתייעצות עם נציג האגודה בועדת ההיגוי.
האגודה מצידה תעשה מאמצים לשילוב אנשים בועדות התוכן השונות.
התוכניה תקבע בשיתוף עם ראשי ועדות התכנים. תהיה שקיפות בקביעת התכנים ? ועדת ההיגוי תקבל דיווח אודות הסכמה או אי הסכמה במידה וקיימת אודות התכנים.קידום וגיבוש קהילת המד"ב והפנטזיה
הרצאות קהילה ומרצי קהילה
אייקון ישלב בתוכניה הרצאות קהילה ומרצי קהילה.
הרצאות קהילה יקבלו יחס שווה לתכנים אחרים בפסטיבל מבחינת מיקום, אורך ותמחור.
תוכנית קידום וטיפוח מתנדבים
המסגרת ההתנדבותית של אייקון היא גורם מרכזי בהתנהלות. על מנת לשמר את המסגרת הזאת לאורך שנים יש לקדם תוכנית קידום, לימוד וטיפוח מתנדבים צעירים לתפקידים הניהול, התוכן וההפקה השונים של אייקון.
אחראי כ"א יצור תוכנית קידום ויציג אותה מול ועדת ההיגוי. במידה והתוכנית לא תהא מקובלת על ועדת ההיגוי, תידון תוכנית חלופית ? לכל הפחות לכל אחראי תחום יהיה מתלמד אחד.
תגמול אוכלוסיות מתנדבות
כדי לעודד התנדבות של חובבים מהתחום, אייקון יתגמל אוכלוסיות מתנדבות בכרטיסים לתכני הפסטיבל.
אייקון יפעל לתגמל את האוכלוסיות המתנדבות בדרכים נוספות. למשל: תכנים מיוחדות לאוכלוסיות המתנדבות, מפגשים עם אורחי כבוד, מוצרים ומתנות וכו' במידת האפשר.
אירועי קהילה
אייקון יקציב מקום בתוכניה לאירועי חינם הפונים אל קהילת המד"ב הישראלית. למשל: אירועי פילקים, סדנאות כתיבה, הקרנות וכו'. לכל הפחות אייקון יפעיל לפחות שלושה אירועי חינם אשר אינם כוללים את אירוע הפתיחה, אירוע הסיום, אירועי חלוקת פרסים למיניהן ו/או מפגשי עמותות.
אייקון יפעל ליצירת אוירה קהילתית במתחם הכנס, כגון: אירועי חוצות קהילתיים, מקומות ישיבה ייעודיים, עיצוב מתחם, פונדק וכו'.חלון ראווה
נראות של התחום ? כמה לקדם וכמה לשווק את הפסטיבל
האגודה מעוניינת שאייקון יהווה חלון ראווה של קהילת המד"ב הישראלית.
אייקון יפעל לחשיפת מספר רב ככל שניתן של אנשים לתחום המד"ב והפנטסיה ע"י שיווק הפסטיבל באמצעי מדיה רבים ככל האפשר.
שילובו של אורח כבוד בכנס
אייקון ישאף להזמין אורחי כבוד מתחומים שונים בפסטיבל. לכל הפחות אורח כבוד אחד בשנה, מחו"ל, שלפחות אחת מיצירותיו שוחררה באופן מסחרי בארץ. לכל הפחות, אחת לשנתיים, יוזמן אורח כבוד ספרותי, שלפחות אחד מספריו, תורגם לעברית. -
shedonitמשתתף
מתלמד לכל אחראי תחום נשמע לי כמו רעיון מעולה שיעזור מהרבה בחינות.
-
kennyמשתתף
האחד נוגע לטיפוח היצירה הישראלית – לא ראיתי התייחסות לפרס עינת (רק בתחום של קידום האגודה), ושווה לחשוב לפחות איך הוא משתלב בנושא.
האחר נוגע לתחום הקהילתי, והוא דוכן המשומשים. אני יודע שזה דוכן שזולל כוח אדם וזהו "בזבוז" של שטח שאפשר להשכיר לבעלי דוכנים, אבל לעניות דעתי הוא תמיד היה מוקד ל"פעילות קהילתית" (בהיעדר מונח טוב יותר) בשתי דרכים. ראשית זהו שירות שהאגודה העניקה לחבריה, ולקהילה בכלל, שזכה תמיד לפופולריות. שנית זה תמיד היה מקום שבו אנשים שלא מכירים זה את זה נפגשו ויצרו קשרים סביב הספרים – המלצות, השמצות והחמצות. נקודה נוספת היא שהדוכן היה דרך לאנשים לממן לפחות חלק מההוצאות שלהם על הכנס.
אם תימצא דרך להחזיר אותו, אני סבור שזו דרך טובה לקידום נושא הקהילתיות. -
רזמשתתף
כי רציתי לפרסם בדיוק את אותה הודעה. אבל באופן מודגש יותר: האגודה צריכה, לדעתי, להתעקש על קיומו של דוכן משומשים באייקון. זה שירות חשוב מאוד שאייקון נתן לחברי הקהילה, והרבה מאוד מהם היו מאוכזבים מהיעדרו בשנה שעברה – ואגב, לא זכור לי אם האזור הספציפי באשכול פיס שבו הוקם הדוכן בשנים שקדמו לאייקון הקודם היה תפוס (נדמה לי שלא), אבל בהחלט היו מקומות אחרים במתחם שאפשר היה להשתמש בהם בשביל להקים אותו. בסך הכל, מדובר לדעתי במשהו שמושך אנשים לפסטיבל.
לפני כמה שנים, כשהוחלט לגבות עמלה על מכירת פריטים בדוכן, היתה התמרמרות בקהילה, אבל זה דווקא עשה לדוכן טוב לטעמי – הוא גרם לאנשים לא לפרוק סתם את כל מה שיש להם בבוידעם, וחוויית הקניה (ונדמה לי שגם התפעול) במקום הפכה לנעימה יותר. להפעיל את הדוכן שוב, במתכונת של גביית עמלה סמלית על כל פריט, נראה לי כמו פתרון אידיאלי. -
גרייףמשתתף
דוכן יד שנייה תופס שמונה מטר, וכעשרה מתנדבים. הוא מכניס כמה מאות שקלים לקופת הכנס, ולעתים קרובות אנשים ששמו שם את הספרים לא טורחים לאסוף את הכסף שהכניסו או את שארית הספרים שלהם שלא נמכרו. רובו הגדול של הדוכן לא נמכר, ומועבר לספריות או מקומות אחרים לאחר הכנס.
במילים אחרות: אייקון מספק, במחיר של עשרה מתנדבים ואובדן הכנסה של אלפי שקלים, שירות איסוף זבל ל"קהילה". יכול להיות שלאהוד היו כמה שיחות נהדרות על ספרים נדירים באייקונים שעברו, אבל זו לא סיבה מספיק טובה להשקיע בדוכן יד-שנייה.
-
kennyמשתתף
האם בסופו של דבר הפסטיכנס אמור לשרת את הקהילה, או שהקהילה אמורה להתיישר על פי ההגיון הכלכלי של הפסטיכנס.
אני לא מצוי בפרטי הכספים ולא יכול לומר לך איזה הפסד הכנסות סביר בעיניי, אבל לעניות דעתי הערך העליון (אם להשתמש במונח גרנדיוזי) צריך להיות תועלת הקהילה. אני חושב שיש לשקול פעם ופעמיים האם הפסד ההכנסות ומשאבי המתנדבים שמופנים אל דוכן יד שנייה לא שווים את התרומה שלו לרוח הקהילתית – זה הכול. מכיוון שאי אפשר לכמת את התרומה הזו בכסף, השיקול מורכב, אבל בכל זאת ראוי לדון בכך ולא לפסול את הדוכן על הסף.
-
shedonitמשתתף
אם אפשר לערוך עיסקה עם ספריה/חנות ספרי יד שניה כך שכל העעודפים שלא נאספו ילכו אליהם ובתמורה הפסטיבל יקבל סכום של כמה מאות שקלים…
גם יכניס את הספרים "למעגל העבודה" וגם יהפוך את הדוכן לנסבל מבחינה כלכלית.
זה מציאותי? -
גלמשתתף
יש גם את השיקול הכלכלי של באי הכנס (או לפחות שלי) של כיסוי (ואפילו חלקי) של הוצאות הכנס.
וכן, כשהיה דוכן הייתי מביא ספרים ולרוב הצלחתי למכור לפחות חלק מהם.
העדר הדוכן היא אחת הסיבות שגורמות לי לחשוב פעם ופעמיים אם לבוא לכנס או לא – בגלל השיקול הכלכלי. -
Onyxמשתתף
אז, מה שבעצם אתם אומרים……..
שלדעתכם – האגודה צריכה להתעקש על דוכן יד שנייה – כערך עליון?
וזאת על פני כל הקווים המנחים שהופיעו לעיל?
אני אבהיר את הדוגמה – אתם אומרים – דוכן יד שנייה, כסוג של דבר שצריך להתעקש עליו.
קווים מנחים אחרים אומרים – תועלת כלכלית כך שהאגודה תקבל את כספה והגדלת כמות המבקרים.
הקווים מתנגשים – לפיכך – אם דוכן יד שנייה גובר, אתם אומרים לי : "כן! וותר על עוד הכנסה או על הגדלה של כמות המבקרים או על נראות האגודה ותן לנו את דוכן היד שנייה שלנו".
הבנתי נכון?
-
גלמשתתף
ולכן בעקיפין גם מגדיל את ההכנסה.
לעומת זאת דוכן מסחרי נוסף לא בהכרח יביא עוד מבקרים (אבל כן מכניס כסף בטוח)ולא חייבים להתנגש. *אפשר* להתפשר.
למשל לצמצם את גודל הדוכן ברבע (או חצי), לצמצם את משך פעילותו של בדוכן בכמה שעות וכולי… -
Onyxמשתתף
אתה לא אמור לספק למנהלי אייקון את הפתרונות – אתה צריך להגיד להם מה יותר חשוב לך ומה פחות חשוב לך.
תניח שאתה לא מתפשר – מה יותר חשוב –
משום מה בכל פעם שעולה שאלה בעייתית/קשה/דורשת הכרעה – השאיפה היא לפשרה, לפתרון ביניים.
אין פתרון ביניים – מנהלי אייקון שואלים אותך מפורשות – מה אתה רוצה יותר. מה חשוב לך יותר?
יש לך סדרת קווים מנחים – קיוויתי שתהיה יותר הענות של אנשים שיגידו מה יותר ומה פחות חשוב.
אבל כרגע, היות והדוגמה עוסקת בדוכן יד שנייה – אם המפיקים צריכים להבין מה האגודה רוצה מהם והם פותחים את הקווים המנחים שלנו – מה אתה (וקני) אומרים בעצם?
"במקרה של קונפליקט בין רווח לאייקון ובין דוכן יד שנייה – דוכן מנצח".
"במקרה של קונפליקט בין דוכן יד שנייה ובין נראות האגודה והצבת דוכן האגודה – דוכן האגודה מנצח"זו דוגמה להיררכיה של קווים מנחים שצריכה להיווצר.
עכשיו – כשאין אפשרות פשרה – אני חוזר על השאלה – מה סדרי העדיפויות שאתם מדברים עליהן?
-
רזמשתתף
ביתר פירוט: הרציונל צריך להיות אחר לגמרי. חברי האגודה רוצים דוכן משומשים באייקון (יעידו לא רק ההודעות שלי, של קני ושל גל, אלא גם פתילים בנושא בפורומים שונים בעקבות אייקון הקודם). הם אף פעם לא הביעו את דעתם בנוגע להוצאות אחרות (הרבה יותר כבדות) של הפסטיבל – לא שאלו אותם – אבל לגבי דוכן המשומשים הם הביעו דעה באופן די נחרץ.
יכול להיות שהדוכן עולה לפסטיבל בהפסד של "אלפי שקלים" (נשמע לי כמו סתם נתון שנזרק באוויר. אני אשמח לראות כאן חישוב מדויק). אבל זו המשמעות של שירות קהילתי שאייקון מספק לחברי האגודה (ולא רק להם) גם במחיר של הפסד כספי. ואם גרייף חושב שמדובר ב"מזבלה" עבור חברי האגודה, זה מצער – אבל זה לא ממש צריך להיות שיקול בכן/לא דוכן משומשים. למעשה זה מסביר למה דעתו של גרייף לא צריכה להלקח בחשבון בנושא הזה (ואגב, לא רק) – כי מסתבר שהוא חושב שלא רק ועד האגודה מורכב מטמבלים, אלא גם כלל חבריה. והדעה הזאת פחות או יותר פוסלת את הזכות שלו ליחס רציני בשאלה מה טוב לחברי האגודה ומה לא.
וחוץ מזה, ישנה גם העובדה שדוכן המשומשים מביא אנשים לאייקון, ובנושא זה נותר לי רק להפנות להודעה של גל מעלי. -
רזמשתתף
אני מכיר קצת את נושא ההוצאות של אייקון. אם הדיון היה "אורח כבוד מחו"ל מול הרווחיות של אייקון", או "פסטיבל סרטים בינלאומי מול הרווחיות של אייקון", הייתי מבין. אבל דוכן משומשים מול הרווחיות של אייקון? דוכן משומשים מול דוכן אגודה? נו, באמת. לא על זה יעמוד המאזן החיובי/שלילי של הפסטיבל.
-
גרייףמשתתף
איזו עובדה בשטח תומכת בך?
-
Onyxמשתתף
אם זה לא קו מנחה וגם לא צריך להיות, מקומו של דוכן היד השנייה לא אמור להיות חלק מהדיון הזה.
אני ביקשתי קווים מנחים.
מבחינתי המגיבים טוענים שדוכן יד שנייה צריך להוות גורם כה בעל חשיבות עד שהוא צריך להפוך על פניו את סדר החשיבות של הקווים המנחים האחרים המופיעים לעיל.
-
גלמשתתף
ואני מתבסס בחישוב שלי על נתוני עלות דוכן מסחרי בכנס עולמות והנתון שגרייף הביא לגבי שטח דוכן יד שניה ו"עלות" מתנדבים.
דוכן ג'מבו (9מ') בעולמות עולה 1400 ש"ח ליום. כפול שלושת ימי הכנס = כ-4500 ש"ח.
וזה רק הפסד הכנסות פוטנציאליות. יש גם הפסד ממשי של 10 מתנדבים (נאמר 5 כרטיסים לכל אחד זה יוצא כ-1250 ש"ח לפי מחיר כרטיס של 25 ש"ח).
כמובן ייתכן שהמתנדבים בכלל לא היו באים לכנס אם לא היה להם מקום להתנדב בו. -
גלמשתתף
(מתוך תקווה שהגדלת המשיכה לקהילה דווקא תביא יותר אנשים לכנס וכך לעליה ממשית ברווחיות).
מוקד משיכה קהילתי הוא למשל דוכן המשומשים. מוקד אחר הוא אירוע פילקים, או מתחם זירה, או אירוע מיוחד לסגל ומתנדבים במהלך הכנס, או אירוע מיוחד לחברי אגודה (למשל הקרנת סרט רק לחברי אגודה. לא חייב בחינם אבל בהנחה משמעותית) או מפגשי פורומים עם אלכוהול (כמה זמן כבר לא היה מפגש פורום אורט?) או אירוע לא-רשמי עם אלכוהול בהשתתפות אורחי הכבוד.
עכשיו על מנהלי הכנס למצוא דרך לגרום לדוכן (או מוקד משיכה קהילתי אחר) להיות רווחי (או מפסיד פחות) – אבל לא על חשבון הקהילתיות (למשל גביית 50% עמלה אולי תגרום לרווחיות אבל תבטל את כל עניין ה"מוקד משיכה"). -
גלמשתתף
אבל יעזור להציג פתרונות כשמתעקשים על קו מנחה שלכאורה אינו רווחי.
אז הנה כמה רעיונות, ככה באוויר:
דוכן יד שניה –
1. גביית עמלת מכירה של 10%, במקום עמלה שימוש של שקל פריט. זכור לי בעבר שפעם הגיעו גם למחזור מכירות של 30,000 ש"ח – רווח מעמלה של 3000 ש"ח. אפילו מחזור קטן בחצי זה עדיין יותר מאשר כמה מאות שקלים מעמלת "שקל לפריט".2. הקצבת 1/4 משטח הדוכן למכירת מוצרים של אייקון (פוסטרים/חולצות/סיכות וכו')
אירוע פילקים –
הפקת דיסק עם שירי פילק ישראליים (בביצוע אנשי קהילה באולפן הקלטות בהתנדבות או בתשלום). את הדיסק ניתן למכור גם באירוע עצמו, בדוכני הכנס, באתר הכנס, מכירת שירים בודדים להורדה באתר הכנס, וכמובן שזו השקעה חד פעמית לכל הכנסים העתידיים.מפגש פורום – התרמת המשתתפים, כפי שנעשה במקרים שבהם זה נערך בבית פרטי.
אירוע לא רשמי (מסיבה) עם אלכוהול בהשתתפות אורח הכבוד – כוס בירה אחת חינם והשאר במחיר מופקע, או לחילופין אלכוהול חינם אבל תשלום דמי כניסה – גם אנשי סגל ומתנדבים.
זירה – קיום "טיזרים" ברחובות הערים השונות במשך מספר שבועות לפני הכנס (כלומר לשלוח את משתתפי הזירה לבצע קרבות דמה בטיילות, חופים, פארקים, קניונים וכדומה ולחלק לקהל כרטיסי ביקור או פלאיירים של אייקון).
-
רזמשתתף
ולא היה מקום בכלל לדוכן המשומשים, הייתי מבין את הטענה על זה שדוכן המשומשים תופס מקום שאפשר היה לגבות עליו כסף (מצד שני, אם זה היה קורה, אפשר היה לשאול למה להתקרצץ דווקא על המטרים המסכנים של דוכן המשומשים, כשאייקון עושה כל-כך הרבה כסף מדוכנים אחרים). אבל באייקון הקודם ראיתי מספיק מקום פנוי במתחם אשכול-פיס (נדמה לי שאפילו המקום הספציפי שבו הוקם דוכן המשומשים בשנים עברו היה ריק לחלוטין באייקון הקודם, אבל אני לא סגור על זה). כך שדוכן המשומשים לא עלה לאייקון בהפסד של שטח אותו אפשר היה למכור – השטח הזה, כרגע, לא מנוצל ממילא.
לגבי הכסף למתנדבים – 1250 ש"ח, במונחי אייקון, זו בדיחה. הקרנת סרט בודד בפסטיבל עולה לאייקון יותר כסף מזה.הנקודה שלי היא, שאם האגודה נכנסת למו"מ על הקמת דוכן משומשים באייקון, היא לא צריכה לקבל כאקסיומה את האמירה לפיה הדוכן הזה מביא את הפסטיבל לסף פשיטת-רגל, כי זה פשוט לא נכון.
-
גרייףמשתתף
[ההודעה נערכה על ידי מנהלת הפורום, 03.07.09, 02:22. תקציר התוכן שנמחק: הנתונים המופיעים בהודעתו של גל אינם מדויקים ואינם מבוססים על עובדות, ואחרים כמו רז מסתמכים עליהם כאילו היו נכונים.]
תפסיק לעשות את זה.
-
shedonitמשתתף
בבקשה, הוויכוח פה הוא על נושאים מסוימים שנוגעים לאייקון, אל תעבירו את זה לפסים מכוערים….
-
גרייףמשתתף
[הודעה זו נערכה על ידי מנהלת הפורום, 03.07.09, 02:18. תקציר התוכן שנמחק: טענתו של גל ש"דוכן יד שנייה מביא מבקרים" אינה מבוססת על עובדות מדויקות ומספרים נכונים, ולכן אין להסתמך עליה.]
להלן עובדה אמיתית: לא הולך להיות "משא ומתן". ולא הולכים לדון בדוכן יד שנייה בוועדת היגוי.
-
גלמשתתף
ציטוט ישיר מההודעה שלך:
"דוכן יד שנייה תופס *שמונה מטר, וכעשרה מתנדבים*. "
דוכן של 9 מטר בעולמות, על פי אתר עולמות, עולה 1400 ש"ח ליום. עשיתי את החישוב לפי זה כדי לקבל *סדר גודל* של עלות שטח. אז אלא אם כן אתם גובים *הרבה* יותר מדוכנים באייקון. אז זה הסדר גודל.
אותו כנ"ל עלות המתנדבים. כמה כרטיסי חינם מקבל מתנדב ליום? חמישה כרטיסם? שמונה? במחיר של 25 ש"ח לכרטיס (עם הנחת חבר אגודה/עמותה וכו') אז 10 מתנדבים יוצא *סדר גודל* של 1250 ש"ח. או שהתכוונת 10 מתנדבים ליום? ואז תשליש את המספר.אבל זה בסדר, אתה תמשיך עם מסע הצלב שלך נגדי. עם ההכפשות המלוכלכות וזריקת הזבל.
-
Boojieמשתתף
קודם כל, אני לא יודעת מה מצב המתנדבים, אבל דוכן יד שנייה אוכל *המון* מתנדבים. וכשאני חושבת על זה ששנה שעברה, אם זכרוני אינו מטעני, מצב המתנדבים היה כזה שברגע האחרון, למשל, ביטלו את דוכן הדגמים כי לא היה מתנדב *אחד* להקצות לו, אני מניחה שמדובר בעניין בעייתי.
שנית, אולי יש מקום לבדוק אם אפשר להחזיר את דוכן יד שנייה בפורמט קצת שונה – למשל, להגיע להסדר עם אחד הדוכנים המסחריים? אם חנות משומשים כלשהי תסכים, תמורת תנאים מיוחדים כלשהם (הקצאת מספר מסוים של מתנדבים? הקצאת דוכן גדול ו/או בולט יותר? לא יודעת) לקחת על עצמה חלק מהלוגיסטיקה של דוכן יד שנייה, הרי שזה עשוי לפתור חלק מהבעיות.
כנ"ל, אולי יש מקום להתארגנות קהילתית-פרטית שתרים את הדוכן כדוכן רגיל בתשלום. אבל זה כבר דורש אנשים שהנושא מספיק חשוב להם כדי שירצו להשקיע בו.
שלישית, בזמנו העלינו המון הצעות לרפורמה בדוכן יד שנייה שבסופו של דבר לא עשו איתן כלום, ואולי יש מקום לחשוב על זה. למשל, להעלות את דוכן יד שנייה בפורמט של קטלוג במקום בפורמט של דוכן בתצוגה חופשית (הווה אומר, הצגת קטלוג של הסחורה המוצעת במקום הצגת כל הסחורה, אחסון הסחורה עצמה בארגזים או משהו כזה, ושליפתה על ידי אחראי הדוכן במקום על ידי הלקוחות). זה גם יפחית משמעותית גנבות (בעיה קבועה בדוכן הזה), גם יקטין את מספר המתנדבים הדרוש וגם יצמצם את שטח הדוכן. אני לא אומרת שזו בהכרח הדרך הנכונה, אבל יש מקום לחשוב על הנושא.
-
גרייףמשתתף
עד שלא תפסיק לכתוב מתוך בורות עמוקה ומוחלטת, בכוונה תחילה, תוך הטעיה של חברייך לפורום, אין לי שום כוונה לסלוח.
אף פעם לא עבדת בגיוס דוכנים, או תמחור שלהם. אף אחד שעובד בתחום הזה לא אמר לך שהתמחור של אייקון קרוב לתמחור של עולמות. אף אחד מסגל הניהול של עולמות לא אישר לך להפיץ תמחורים באינטרנט, והעובדה שהוועד שלך עדיין לא סגר לך את הגישה לפורום תמוהה בעיניי.
אף פעם לא עבדת בניהול מתנדבים. אין לך מושג מה עלות מתנדב לכנס, אתה לא מבין בלוגיסטיקה, ואף אחד מסגל כוח אדם לא הסביר לך שהקשר בין 1,250 ש"ח ל-10 מתנדבים הוא שבשני המספרים הללו יש את הספרות 1 ו-0. גם במספר 1,999,757,504 יש את הספרות 1 ו-0, ויש לו את אותה רלוונטיות לשטויות שאתה מפיץ.
אני אדגים למה אני מתכוון: לא משנה כמה מתנדבים אני אגייס לאייקון הבא, העלות שלהם מבחינת כרטיסים חינם בלבד תהיה בדיוק אותו הדבר. זאת אומרת הנטל הכלכלי גרידא הוא זהה, בין אם אני מגייס 50 מתנדבים או 500. עכשיו, עד שאתה לא הולך ולומד למה העובדה הזו נכונה, אני לא מרשה לך לכתוב על אייקון יותר בפורום הזה.
קישטה.
-
גלמשתתף
סליחה שלא ביקשתי את רשותך לכתוב בפורום.
אני אכתוב פה *מה שאני רוצה, מתי שאני רוצה וכמה שאני רוצה* . אני אכתוב מתוך בורות ואני אנחש דברים לפי מה שאני יודע על אייקון מלפני 5 שנים ואעשה אקסטרפולציות והנחות שגויות ואתה יכול רק לחפש מי ינענע אותך.
או, שתכתוב עניינית. אתה יכול לכתוב "גל טועה. הסכום הנכון הוא כך וכך" אבל אתה בוחר להשתלח בי פה במקום ממש לספק את הנתונים ששאלו כאן. אתה בוחר להעליב, לקרוא בשמות, לאסור עלי [חה חה] לכתוב – כאילו שאני שואל אותך, להתערב גם בעניינים שלא נוגעים לך (כמו בפתיל על המימד) וכרגיל להתנהג כמו טרול.
אני מתפלא למה ועד האגודה ומנהלת הפורום נותנים *לך* לכתוב כאן.
ולסיכום – לך לעזאזל, אדם קטן, פתטי וחסר חיים שכמותך. -
גלמשתתף
אם יש בעיית מתנדבים אז זו באמת בעיה. רעיון הקטלוג הוא דווקא נחמד.
אבל הדברים צריכים להיות *מאוד מסודרים* כדי שאפשר יהיה למצוא אותם בקלות ובמהירות.
חיסרון נוסף הוא שדוכן ללא תצוגה לא כל כך מושך אנשים – הרי זה כל הרעיון של דוכן. אפשר כבר במקום זה להעלות הכל לאינטרנט ולוותר לגמרי על דוכן עם שולחן וכו'.
כלומר הטפסים של המוכרים יועלו לאינטרנט לפני הכנס (ואז אפשר לצרף תמונות). הקונים (עוד בבית או בפינת אינטרנט בכנס) יעיינו באתר, יגישו בקשה באינטרנט ואז פשוט יגשו לאדם אחד שאחראי על המשומשים לצורך הקניה בפועל. אבל בכל זאת צריך שטח אכסון לכל הדברים וגם זה בטח יעלה כסף. (ופיתוח עמוד אינטרנט ייעודי לזה, עם טפסים אלקטרוניים וכולי). -
shedonitמשתתף
אבל לפורום יש מנהלת פורום – אני.
וככזאת ביקשתי כבר מגרייף ואני חוזרת ומבקשת גם ממך; הפורום מיועד לדיון על נושאים רבים, אבל אין שום סיבה לרדת לרמת עלבונות הדדים תוך כדי. -
Onyxמשתתף
לפעמים אני לא יודע אם לשמוח על שסוף סוף יש תכונה קלה בפורום שמוציאה אותו משלוותו או לכעוס על ששלוותו נעכרת בכל פעם מחדש כי כמעט ואין דיונים שלווים בפורום.
או שיש שקט, או שכולם מתחילים לירות לכל הכיוונים.
בניגוד לפעמים קודמות, שבו היה וויכוח בעל שני צדדים מהותיים – פה הוויכוח הסתעף לתתי סעיפים – ותתי תתי סעיפים.א. תודה על הביקורת והתוספת המאוד עניינית לקווים המנחים (כן, אני סרקסטי). מדהים איך מכל הקווים המנחים החליטו הקוראים להעלות על נס דווקא את דוכן היד השנייה. עזבו שקיפות, הלאה הניהול הכספי, מי רוצה בכלל לשמוע על מתנדבים – או על נראות האגודה.
בואו נדבר על דוכן יד שנייה.
אז לעניין דוכן היד השנייה – העלו פה מספר הצעות, שכמובן את חלקם נשקול – ולמרות שחלק מההצעות יהיה קשה ליישם, עדיין יש הצעות ישימות ויעילות (תודה בוג'י) שאולי שווה לבחון ולראות איך אנחנו מביאים אותם לשטח.התייחסות קצרה לכתיבה בפורום
אני לא מתכוון לפעול, כל עוד אני יו"ר האגודה, למניעה ושלילה של אדם כלשהו מכתיבה בפורום. לא של גל, גם אם הוא (לטענת גרייף) מעלה טענות לא נכונות ולא של גרייף גם אם הוא (לטענת גל) גס רוח וחסר יכולת להעביר את דבריו בצורה קלה יותר לקריאה.להזכירכם, הפורום פתוח לכולם – אין צורך בלהיות חבר אגודה, לא מדובר בפורום שמחייב הרשמה, לכן השעייה של משתמש כזה או אחר אינה הפתרון – ולעולם לא תהיה.
על אף הדברים האמורים לעיל:
א. אשמח אם איתי גרייף יואיל להשתמש בשפה נקייה יותר בפורום – ובעיקר לנסות ולנסח את עצמו בצורה פוגעת פחות. אני חושב, לא בטוח, שיש לך יותר סיכוי להעביר את המסר שלך בצורה קצת פחות אגרסיבית.
ב. גל ושאר המשתתפים – יעזור מאוד לזכור שמדובר בפורום פתוח. ככזה, נוטים מידי פעם לפקוד אותו גורמים חיצוניים. כתוצאה מכך כל פרסום מידע כספי אודות ענייני האגודה הינו בעייתי. נכון שחלק מהנתונים אפשר למצוא, אבל אין צורך לעשות לאנשים עבודה קלה יותר. פרסום נתוני תמחור אודות כל כנס של האגודה – עולמות, אייקון וכל נתון כספי דומה יוצר בעיה חמורה יותר, היות והאגודה מתחייבת לסודיות בנושאים אלו.שימו לב שהתמחור עצמו – יהא אשר יהא אינו חשוב כל כך לצורך הדיון – ולראייה, בוג'י סיפקה תשובה ישירה ועניינית מבלי לגעת ישירות בנושא התמחור עצמו.
תודה,
אמיר ארד.
-
Boojieמשתתף
ולגבי הצעתך: בכוונה לא הצעתי שום דבר שמערב את האינטרנט: זה ניתן לביצוע, כמובן, אבל זה משהו אחר לגמרי מדוכן משומשים. זה דורש הרבה יותר הכנה מראש מצד המוכרים והקונים כאחד. אתר כזה הוא יופי של רעיון, כמובן (אם לא היינו חושבים ככה לא היינו מקימים בזמנו את אתר הפישפש, והלוואי שהיה לנו זמן לחזור לתחזק אותו) אבל אין לו קשר לדוכן המשומשים ואני יכולה להגיד לך מניסיון שאם אתה רוצה שהוא יהיה שווה משהו, הוא דורש המון עבודה.
-
גלמשתתף
את עניין הכספים.
לגבי קווים מנחים – אבל עניתי לך במפורש למעלה שדוכן יד שניה הוא רק דוגמה לגבי הקו המנחה של קהילתיות מול רווחיות.
לגבי שאר הקווים המנחים –
מבנה וניהול – אלו באמת דברים שחייבים להתעקש עליהם – אבל לא על הכל. למשל, אני לא חושב שחייבים לקבל אישור האגודה על כל חסות או שת"פ – כל עוד מדובר בהכנסה ולא הוצאת כסף (או מדובר בכסף קטן).
גם על התאריכים אין צורך להתעקש – שוב כל עוד התקציב נראה טוב.עידוד יצירה מקומית – פרס גפן ועינת חשובים. סדנאות עם אורח הכבוד – פחות: עדיף אירוע גדול עם אורח הכבוד – כזה שיביא הרבה קהל (ומכאן – כסף) לעומת אירוע ל-20 איש (אלא אם כן הם משלמים הרבה יותר).
חשוב לתת במה ליצירות מקוריות, פחות חשוב לממן אותן (קרנות, פרסים וכו')
הפקות מקור – אני חושב שזה מאוד נחמד אבל ההשקעה הכספית (וכוח אדם) בהפקות האלה – ותקנו אותי אם אני טועה – היא די גדולה יחסית לאירוע שעולה רק פעם-פעמיים-שלוש וזהו. אולי כדאי, עוד בטרם מתחילים עבודה על הפקת מקור – או לפחות לפני שמשקיעים הרבה כסף, לברר אם יש אפשרות להמשיך בהופעות של ההפקה גם לאחר אייקון (במסגרת תיאטרונות מקומיים או פסטיבלי תיאטרון אחרים וכדומה) כדי להחזיר עוד את ההשקעה, כמו גם לפרסם את אייקון (בידעבד אמנם).קידום ונראות האגודה – צריך להתעקש.
קהילתיות וכד – פחות חשוב לי מרצים מהקהילה. חשוב מרצים טובים או לא, נושאים מעניינים או לא.
על אירועי קהילה כבר דיברתי.
על עניני המתנדבים חייבים לדחוף, בייחוד אם יש בעיה בגיוס מתנדבים ומציאת אנשים מוכשרים לסגל.חלון ראווה – אני חושב שאייקון עושה זאת כיום יותר טוב מהאגודה. אם כבר, צריך לחשוב איך אייקון ממנף את האגודה מבחינת פרסום ויח"צ (קידום ונראות האגודה)
-
Boojieמשתתף
יש להפריד בין היחס להפקות מקור ככלל לבין היחס להפקות מקור באייקון בפרט.
הפקות מקור ככלל הן דבר שמשרת כל כך הרבה מטרות קהילתיות, שקשה להתחיל לספור אפילו. מלבד עניין היצירה וכל זה, הן דבר כיפי, מגבש, מעורר רוח קהילתית, ועוד כל מיני דברים כאלה. הרבה מעבר ל"מוצר" עצמו, יש בהן המון תועלת לרוח העשייה בקהילה. הן מעודדות התנדבות ועשייה בעצם זה שהן סוחפות עוד אנשים לתוך המעגל (כי אין כמו דבר כיפי ומגניב כדי לגרום לאנשים לרצות לעשות עוד).
והפקות מקור לגמרי לא חייבות להיות דבר יקר. הן אכן עולות יחסית ביוקר בכוח אדם, אבל זה לא בהכרח כוח אדם שיעשה דברים אחרים בזמן הזה. בכל הנוגע לתקציב, זה מאד תלוי בהפקה ובאופיה (הפקה בימתית לעומת הפקת וידאו, למשל, וגם בהפקות בימתיות יש סוגים שונים שדורשים תקציבים שונים). אם לא הולכים על דברים יקרים (למשל, "המוזיקאים מברמן" נאלצה להוציא המון כסף על מדונות, בזמן ש"מותו וחייו של ליאם או'לירי" הצפויה בעולמות משיגה את אפקט המחזמר באמצעות הקלטה מראש של השירים, מה שמוזיל מאד את ההפקה. ויש, כמובן, הפקות שהן לא מחזמריות כלל…), תקציב של הפקת מקור יכול להיות נמוך למדי.
מה שכן, אני תומכת ברעיון להתייחס אל הפקות מקור כאל דבר שראוי שיעלה יותר מפעם אחת. זה קל יותר לביצוע, כמובן, כשמדובר בהפקות וידאו (שבאמת אפשר לסחוט אותן יסודי…) ופחות כשמדובר בהפקות בימתיות פרופר, אבל ניתן לביצוע. וגם, כשמעלים הפקת מקור בימתית באייקון, ראוי להיערך מראש להפיק דיוידי שלה זמן קצר לאחר מכן, כדי להפיק ממנה את כל ההכנסות האפשריות (אני עדיין זוממת להפיק את הדיוידי ההוא של חלום ליל קיץ, ברגע שהבריאות הארורה שלי תתיר לי לעשות דברים שוב…) -
shedonitמשתתף
אפשר אולי לצלם חזרה גנרלית לDVD ואז כבר אחרי ההופעה עצמה למכור את זה במקום ?
זה נשמע לי יותר רווחי ויעיל. -
Boojieמשתתף
כלומר, ברור שאפשר, אבל:
1. לחזרה גנרלית ממש אין אותן אנרגיות של ההופעה עצמה, וזה משום שבחזרה גנרלית לרוב יש פחות קהל והוא נוטה גם פחות לשתף פעולה.
2. בחזרה גנרלית גם הרבה פעמים זה פשוט לא נראה כמו בהופעה עצמה, כי מתקנים דברים אחריה.
3. בדרך כלל יש יותר מהופעה אחת, ואף אחד לא רוצה שהדיוידי יהיה זמין לרכישה לפני שההפקה מסיימת לעלות.
4. (הבעייתי ביותר) אני לא חושבת שיש סיכוי ולו הזעיר ביותר שמישהו שיספיק לערוך, להפיק ולשכפל דיוידי ראוי לשמו בפרק הזמן שבין הגנרלית להופעה עצמה, בטח לא כשכולם בלחץ היסטרי עם כל הבלגן שלפני הופעה. זה המון עבודה. -
???משתתף
תנל"ת
-
Boojieמשתתף
ניחוש שלי: את כולה.
-
???משתתף
טופס דוכן יד שניה של עולמות השנה הוא טופס מקוון שהתוצר שלו הוא רשימה של מוצרים והמחיר שלהם.
את התוצר הזה מקבל במיייל א. הדוכן.
לא מאד קשה לרכז את החומר הזה לכדי קובץ אחד – מעין קטלוג.
אז מבחינת היתכנות זה בהחלט אפשרי ולא עם הרבה עבודה.
אם מישהו רוצה, הוא מוזמן לשלוח לי את "החלום הרטוב" שלו לגבי קטלוג ומה הוא צריך להכיל ואני אבדוק כמה עבודה נוספת זה דורש. לעולמות זה כבר לא ישנה – אבל אולי לכנס הבא.יחד עם זאת, אני חוזרת ומעלה את דעתי – דוכן יד שניה לא צריך לבוא על חשבון דוכנים אחרים. אולי זאת דעת מיעוט, אבל אותי הדוכן לא מעניין, לא שימושי ובעיקר אני לא רואה סיבה לדוכן כזה ביותר מכנס אחד בשנה.
-
רזמשתתף
זה פשוט חשוב למספיק אנשים, זה הכל. אני מניח שגם נראות האגודה והניהול הכספי, אבל אני יכול להעיד על עצמי שאני לא יחצ"ן ולא מנהל פיננסי. מאידך, אם תחת הסעיף "קידום קהילת המד"ב והפנטסיה", הקווים המנחים כוללים שילוב מרצי-קהילה, אירועי קהילה וכו' – אני לא מבין למה היא לא יכולה לכלול את דוכן המשומשים, שעל חשיבותו הקהילתית כבר עמדו במהלך הפתיל הזה. יכול להיות שלא הבנתי את העקרון של הקווים המנחים.
-
גלמשתתף
אני מסכים לגבי הערך הקהילתי – גיבושי.
לגבי העלות – אני בטוח שאת מעורה בכך יותר ממני. אני פשוט זוכר דיבורים על עלויות של מחזמר באפי וברמן.
בכל אופן, אני עדיין חושב שזה בזבוז להשקיע במופע ולהעלות אותו רק פעם או פעמיים (או שלוש) – למרות שזה כמובן תלוי גם ברצון של הצוותץ להשקיע מעבר לכך ולכן DVD באמת עשוי להיות פתרון טוב יותר מהופעות בימתיות – למרות שלהופעה מול קהל יש כמובן אפקט אחר ובייחוד אם תועלה מול קהל שאינו "משלנו". (ברור כמובן שלא כל הופעה יכולה להתאים לקהל של אנשים לא-חובבים).אז בגדול – מה שאמרת
-
Boojieמשתתף
(בעצם, מלבד "מרשעת", שלא היה באמת הפקת מקור כי מדובר במחזה מתורגם במלואו – ועובדה מצערת זו גם יצרה סיבוכים חוקיים), הכיל כמות של חומר תוך-קהילתי שגרם לקהל החוץ-קהילתי להתעצבן. נורא קשה לעשות הפקה בתחומי הקהילה (שבה כולם תורמים מזמנם ומהיצירתיות שלהם בלי תשלום ורק בשביל הכיף והיצירה שבעניין) בלי שייכנסו לתוכה רפרנסים פרטיים.
אני מאמינה שההפקה המתוכננת זה זמן רב של מחזות פרס גפן (שאין לי מושג איפה היא עומדת מבחינת ביצוע, האנשים שקשורים לזה יידעו הרבה יותר ממני) עונה על ההגדרה הזאת היטב, משום שהיא מלכתחילה מכוונת אל קהל חיצוני.אגב, כשלוקחים בחשבון את מחירה של הפקה, צריך לקחת בחשבון לא רק את העלות, אלא את הרווחים. בדרך כלל, הפקות מקור מניבות רווחים יפים מאד לכנס. למשל, חלום ליל קיץ דרשה את האולם הגדול של רוזין, שעלותו יחסית גבוהה, וכן ציוד הגברה ואני לא זוכרת מה עוד בתקציב (הווה אומר, תקציב יותר גבוה משל הרצאה, נניח) – אבל מצד שני, הכנסותיה היו גבוהות והיא הניבה רווחים יפים גם לפנטסי.קון וגם לעולמות שבהם הועלתה. אתה מסתכל על עלויות בלי להביא בחשבון את הרווחים, שנוטים להיות גבוהים יותר מהרווחים של אירועים אחרים, ועשויים לחולל את הפער שבין רווח והפסד של כנס. שלא לדבר על זה שהפקת מקור היא אטרקציה שעשויה להביא לכנס אנשים שלא היו באים אליו בהיעדרה.
ככלל, הפקות מקור הן דבר רווחי, כל עוד שומרים על תקציב סביר. אני לא בטוחה אם זה נכון לגבי אייקון (שבו יש נטייה ללכת על דברים גרנדיוזיים יותר, ע"ע המדונות היקרות בטירוף של ברמן), אבל אני כן בטוחה שזה נכון לגבי הכנסים הקטנים יותר. -
Onyxמשתתף
הבנת את העיקרון של הקווים המנחים – אבל רק בחלקו.
כדי לא להכנס לוויכוח מהו קו מנחה, אסתפק בכך שאומר שהבנתי, הבנתי שלאגודה חשוב שיהיה דוכן יד שניה – לכל הפחות לאלו שטרחו והגיבו בפורום – ולהם התודה על שטרחו לקרוא ולהשיב.
זה לא מונע ממני להיות קצת סרקסטי וקצת ציני לגבי העובדה. מבחינתי הדבר משול לשיחה בינינו אודות טיול מסביב לעולם שאני מארגן לך – ואותך מעניין אם תהיה הפעלה בבריכה או לא תהיה הפעלה בבריכה. הרזולוציה שירדתם אליה עם הדוכן קצת אכזבה אותי.
לקחתי לתשומת ליבי את התגובות ואת ההתמקדות בנושא.
-
Boojieמשתתף
ועל מה שחשוב להם ומה שלא חשוב להם? אתה יו"ר הוועד, סבבה, בחרת לקחת תפקיד שמחייב אותך לראות את התמונה הכוללת וללכת על הדברים הגדולים.
יש אנשים שיש להם סדר עדיפויות אחר ומעניינים אותם דברים ספציפיים, ולא בהכרח התמונה הגדולה. יותר מזה: האנשים האלה נותנים לאגודה הרבה כוח, כי הם פעילים בנישות ספציפיות ומקדמים תחומים ספציפיים שמעניינים אותם, והאגודה צריכה פעילי נישה הרבה יותר מכפי שהיא צריכה אנשים שיתפזרו על כל התחומים האפשריים.
אתה ברצינות רוצה שבפעם הבאה שתבקש פידבק מחברי האגודה, הם יסתמו את הפה בתחומי הנישה הספציפיים שלהם כי נמאס להם שאתה יורד על מה שעקרוני *להם*? -
Onyxמשתתף
אפילו אמרתי – שלקחתי את העניין לתשומת ליבי ואני מתכוון להתייחס אליו.
מה, אסור להרגיש טיפה מאוכזב שזה כל מה שעלה מהדיון?
אח"כ גל התייחס יותר – ואני בהחלט מודה לו שעשה מעבר על כלל הנושאים – אבל איפה אמרתי שאני לא אתייחס לנושא?
אם זה מה שהשתמע מדבריי – עם רז, גל, קני – וגם איתך ורד – הסליחה. לא התכוונתי להגיד שיש לי כוונה לבטל את הדברים ולנפנף אותם הצידה – אני אכן מודה לכולם על ההתייחסות שלהם.
למה העצבים? חשבתי שהגבתי בסדר………
-
Boojieמשתתף
בני אדם דנים פה בנושא שברור שחשוב להם, ואתה משווה את זה ל"הפעלה בבריכה או לא הפעלה בבריכה".
-
גרייףמשתתף
מכירות אחרי ההתלהבות של מיד אחרי ההופעה תמיד גבוהות יותר מאשר ימים או שבועות אחר-כך.
-
Onyxמשתתף
כי חשוב לי שיבינו אותי,
הבנתי שהנושא חשוב – בבקשה, הפסיקי להתעצבן. לקחתי לתשומת ליבי ואני מבין שכרגע זה מה שמעניין את האנשים.
ואני מודה לאנשים על שטרחו לכתוב – וכן, בפעם הבאה שאני ארצה חוות דעת אני אשמח אם הם יפרסמו את דעתם – כמו שהגדרת את זה – דעת נישה ולא בהכרח בראיה כוללת.
אפשר להתחיל בבוקר טוב?
-
???משתתף
קראתי גם קראתי רק לא הבחנתי שמסתתרת שם הצעה לבצע את המכירה במעמד ההופעה.
לצלם את ההופעה עצמה ובדיעבד לשלוח את הדיסק….אני אחפש שוב.
-
Boojieמשתתף
אתה רוצה למכור לקהל דיוידים של הופעה שאפילו עוד לא צילמת? או שצילמת ואתה לא יודע מה יצא לך? שאתה עוד לא בטוח מי יערוך אותה ומתי, כמה זמן זה יקח, וכמה טוב זה ייצא? וזה נשמע לך רעיון הגיוני?
-
נעמי וינרמשתתף
שתחת הקו המנחה "עידוד וגיבוש קהילת המד"ב והפנטסיה בארץ", במקביל לשלושה אירועי חינם בפסטיבל והקמת "פונדק", רז גל, והתומכים האחרים מעוניינים לראות גם "יוקם דוכן משומשים".
ואני אקדים את התגובות ואציין שאני לא תומכת בעמדה הזאת ולא פוסלת אותה, רק מבהירה. אני מאמינה שכנס שבאמת רוצה להיות גורם משמעותי בחיי הקהילה שיצרה אותו יצליח לעשות את זה, בין אם באמצעות הפעלת פונדק שיהווה מקום מפגש, בין אם בהפעלת דוכן משומשים ובין אם באמצעות כל פרויקט אחר שנובע מדרך החשיבה הזו. כנס שלא רוצה, לא יהיה, גם אם יהיו בו שלושה דוכני משומשים. האם איקון רוצה להיות גורם כזה או לא? זו השאלה העיקרית מבחינתי, שבגללה כל כך קשה לי עם המסחור של השנים האחרונות, ועוד לא הגעתי למסקנה.
-
???משתתף
כן.
אבל אני גם אסביר, מכיוון שכל רכישה כזאת היא רכישה אמוציונאלית והגישה היא פחות או יותר "מה שיצא אני מרוצה"
זאת תזכורת ותו לא, אז אני מניח שלא תהייה לי בעיה בנושא.
מעבר לזה, אם לא חייבת כספית בטרם נשלח המוצר ולא ניתן לספק את המוצר, אז לא קרה כלום.כל עוד לא יהייה זילזול בצילום ובעריכה ואני מאוד מקווה ומאמין שלא יהייה, ההצעה נראית לי הגיונית.
האמ… לא הייתי זוכה בתואר הצרכן הנבון, נכון.
-
גרייףמשתתף
המילה "קהילה" לא נמצאת ביעדי אייקון בשום מקום חוץ מבמסמך הזה ואני לא מכיר אף אחד באייקון שחושב שדוכן לאיסוף זבל יוביל לתוכן ספרותי טוב יותר או למתנדבים מרוצים יותר.
אני עוד יותר מבולבל מהאמירה "עוד לא הגעתי למסקנה" כי קיבלתי את הרושם בתחילת 2008 שאת יודעת בדיוק מה הכיוון של אייקון, לא מסכימה איתו, וזו הסיבה להרמת הידיים וההתרחקות מהכנס.
טוב, אני שמח שיש עדיין פורום כך שאני אוכל לגלות דברים שלא ידעתי…
-
-
מאתתגובות