ללא כותרת › ללא כותרת › פורום האגודה › סיכום מפגש הפעילים השני של פסטיבל אייקון
- This topic has 18 תגובות, 13 משתתפים, and was last updated לפני 14 שנים, 5 חודשים by kenny.
-
מאתתגובות
-
-
אורי אביב 1משתתף
למתעניינים, לינק.
-
???משתתף
ולמי שתהה – כנראה שמבעד למראה יש גיבורים ומפלצות
-
Inbal Gמשתתף
מוזר לי שבתור מתנדבת כמה שנים בכנסים ורשומה לרשימת התפוצה של אייקון גם בפייסבוק לא הוזמנתי למפגש הזה.
אולי אם הייתי מוזמנת הייתי שואלת מתי בדיוק:
"המליצה האגודה לחבריה שלא להשתתף בפסטיבל" ?
כי גם בתור חברה באגודה כמה שנים, מעולם לא שמעתי דבר כזה מחברי האגודה, לא באופן רישמי ולא באופן לא רישמי.הכפשות זה פשוט לא סיגנון שמושך אנשים לשמוע גם את הצד השני
ענבל -
אורי אביבמשתתף
היי ענבל,
אני מפנה אותך אל מכתב שנשלח אל חברי האגודה ע"י ועד האגודה בתאריך 22.3.2010.
העדכון והמכתב לא פורסמו און-ליין, אז איני יכול לקשר אותך אליהם, אבל אם תתני לי מייל, במידה ולא קיבלת אותו, אוכל להעביר אותו אליך.
לגבי המפגש, אם את רשומה בפייסבוק של אייקון אזי הוזמנת. המפגש היה פתוח לכל, אם כי נועד בעיקרו לפעילים שהיו מעורבים בשכבה הניהולית והביעו עניין בשינויים שאנו מבצעים שיאפשרו להם לקחת חלק פעיל ומסודר יותר בניווט הפסטיבל. אל דאגה, תעבירי את פרטיך ואדאג שתוזמני אל המפגש הבא.
בברכה,
אורי אביב
-
סקיפימשתתף
אתה הרי ישבת במפגש הפעילים של האגודה, רשמת כל מילה ושמעת במו אוזניך איך האגודה והסגל חוזרים שוב ושוב על המנטרה שאין שום מטרה לפגוע בפעילויות אחרות. גם כשנשאלו מפורשות לגבי התנדבות בשני הכנסים, לא היתה לרגע תשובה בסגנון שאתה טוען לו. אז די עם ההתממות.
-
אורי אביב 1משתתף
אני רק יכול לחזור ולהפנות אותך אל המכתב שנשלח מטעם ועד האגודה בסוף מרץ, ולשיח ולסגנון שהופנה כלפי העבודה הקשה שנעשית על אייקון לאורך החודשים האחרונים.
– אורי
-
Boojieמשתתף
אני סבורה שאתה מתכוון למכתב הזה.
ואגב, אם כבר אתה מבלה בפורומים האלה, אני ממש אשמח אם תוכל להגיב לנאמר במכתב, וספציפית על הפסקה הבאה:Quote:בתיווכו של יו"ר העמותה, ערן מולוט, יזמה האגודה בחודש מרץ פגישה עם הנהלת עיפס"י כדי לדבר על התנאים להמשך שיתוף הפעולה ב"אייקון 2010". במהלך ההמתנה הארוכה לתשובתם, הודיעו הסינמטק ומנהלי הפסטיבל, תוך שהם מזדהים בשם "אייקון", שהוא סימן מסחרי רשום על שם האגודה והעמותה, על כוונתם לקיים בחול המועד פסח אירוע בסינמטק תל אביב שיתחרה בכנסי "עולמות" ו"ביגור". לעמותות נודע על כך שבוע בלבד לפני פסח, בלי שהדבר הוזכר כלל במהלך המשא ומתן. בשלב זה הודענו כי לא נתנו אישור לשימוש בשם "אייקון" לאירוע ושאיננו מסכימים לקיומו. כשנוכחנו שהנהלת עיפס"י משכה את הזמן עד לערב פסח ולא הסכימה עד אז אפילו לבקש את אישורנו לשימוש בסימן המסחרי, לא נותרה לאגודה ברירה אלא להוציא מכתב אזהרה מעורך דין על השימוש הבלתי מורשה בסימן המסחרי "אייקון". מאז, כאמור, מסרבת הנהלת עיפס"י להידבר איתנו כל עוד לא נמשוך את המכתב, פעולה שפירושה המשפטי הוא ויתור מצד האגודה על הבעלות שלה על "אייקון".ככל הידוע לי, מה שנאמר בפסקה הזאת נכון. אכן אורגנו פעילויות בחוה"מ פסח בסינמטק ת"א תחת המותג "אייקון" ללא אישור האגודה והעמותה, באותו זמן שבו האגודה ערכה את כנס "עולמות" והעמותה ערכה את כנס "ביגור" (קיבלתי הזמנה להגיע לפעילויות הנ"ל, כך שלפחות זה ידוע לי בוודאות); שוב ככל הידוע לי, זו אכן הפרה של זכויות האגודה על המותג, והתנהגות מאד לא מקובלת (בלשון המעטה) במהלך משא ומתן שבו אמורים להציג לפחות מראית עין של רצון טוב; ושוב ככל הידוע לי, אם האגודה תמשוך את המכתב מעורך הדין, פירוש הדבר, מבחינה משפטית, אכן עשוי להיות ויתור דה-פקטו על הבעלות על מותג אייקון מצד האגודה (אין לי השכלה משפטית, אבל מהמעט שאני יודעת כמדומתני שהמצב אכן ככה – מי שמעלים עין ונותן אישור בדיעבד לשימוש לא מורשה במותג שלו עלול לאבד את האפשרות לתביעה עתידית לזכויות עליו).
מה שאני תוהה זה על מה, בדיוק, יש לך השגות בפסקה הספציפית הזאת? מהו החלק שלא מדויק, לדעתך? והאם, לדעתך, התנהלות שבה "אייקון" (או עיפס"י, וואטאבר) בשיתוף עם הסינמטק מרים פעילויות בסינמטק שמתחרות בפעילויות האגודה *תחת המותג "אייקון"* ובלי לקבל את אישורה של האגודה לשימוש במותג ואף בלי להודיע לה על כך מראש, וכל זאת תוך כדי משא ומתן, כביכול, שבו הצדדים אמורים להפגין רצון טוב ונכונות לשיתוף פעולה – זו נראית לך התנהלות סבירה ותקינה?
-
נועה רייכמןמשתתף
אני לא בועד האגודה, אז אני לא מחוייבת לגישה של : "כולם תורמים לז'אנר, אנחנו לא נגד אף אחד ובואו נתאמץ עד כדי כך שיצא שאנחנו תומכות בהתנדבות לשני הכנסים". לעומת זאת, הייתי מעורבת בצוות עולמות והופתעתי מאוד לגלות על קיום "אייקון פסח". והתירוצים של שינוי תאריך "מחוסר ברירה" לא מקובלים עלי – כי גם עם התאריך המקורי כביכול עצם קיום הכנס ללא הודעה למארגני "עולמות" הוא התנהלות לא אתית.
היו שנים שאת החופשה השנתית שלי ביליתי בת"א בחוה"מ סוכות – כדי שאוכל להיות באירועים המאוחרים של הערב, ולא אסבול מ"סינדרום סינדרלה" (הצורך לצאת כדי לא להפסיד את האוטובוס האחרון). בשנים האחרונות הגעתי בקושי ליום אחד – וגם אז, לא ליום מלא. אני בעד פסטיבל גדול, אבל כשהוא הופך לפסטיבל סרטים וכנס מקצועי לאדריכלות ועיצוב הוא כבר לא מדבר אלי (ואל חובבים רבים אחרים) – וכמו שציינו בדיון אחר: עתידנות זה לא מד"ב.
גם בהרצאות שהגעתי אליהן באייקונים האחרונים היתה תחושה של זלזול בקהל: הרצאה על טולקין ווגנר התקיימה באולם ללא מערכת קול ראויה (עם רמקול אחד, שגם הוא לא פעל ונאלצו לאלתר משהו), או הרצאה שהתקיימה באנגלית למרות שבתוכניה צויין שתתקיים בעברית ("אין לאן לחזור" של לין ברזילאי).
אז כן, אולי עובדים קשה על אייקון – אבל לא בתחומים שעליהם עבדו קשה פעם. כשהדרישות מהאגודה לא סבירות (אחוזים מדמי החבר של מצטרפים חדשים, איסור מכירת השנתון – לא רק בדוכן האגודה אלא אפילו דרך דוכני סוחרי ספרים) ומצד שני בונים על על כוח האדם של האגודה אני חושבת שהאגודה צריכה בהחלט לפנות למתנדבים ולבקש מהם לא להתנדב בפסטיבל של הגיבורים והמפלצות. -
דותן דימטמשתתף
רציתי לקשר אחרי שראיתי את ההודעה של ענבל, כי לדעתי המכתב של האגודה תומך בפרשנות של אורי – הועד אולי לא יגיד מפורשות לאנשים לא לשתף פעולה עם איקון-עיפסי, אבל זה די משתמע מהודעתם שלא ישתתפו בו ומקריאתם לאנשים להשתתף בארוע מתחרה.
אני חושב גם שברגע שועד האגודה נקט בצעד משפטי נגד עיפסי (מכתב אזהרה), אז אין להם סיבה לא לנהל מו"מ עם הועד ולא להיכנס למלחמות גירסאות מעל גבי הפורום.
– דותן
-
גלמשתתף
לת
-
uriavivמשתתף
ואפשר גם לפנות אלי בפרטי ואשלח זאת במייל.
-
MuchRejoicingמשתתף
אני זוכרת את הימים הטובים בהם אנשים טרחו לספר לי על דברים מעניינים, ולא הניחו שכבר שמעתי על זה בפייסבוק. היה הרבה יותר מבדר אז. לכל החברים שלי היה הרבה יותר זמן פנוי, והם ניצלו אותו לשעשע אותי. מחתרת הפייסבוק מגייסת – לו היה גוף שכזה, כמובן. אני מניחה. לא שיש לי קשר לגוף הזה שממילא לא קיים.
-
uriavivמשתתף
מה לעשות, אבל היעדר פרופיל פייסבוק הפך להיות כמעט מקביל להיעדר סלולארי או אימייל.
-
MuchRejoicingמשתתף
פייסבוק הוא כלי יעיל לדברים מסוימים, אבל יש לו עלויות – למשל, הכנסה של שלל שיקולים פוליטיים לתוך חיי האישיים, בבחינת מי מקבל איזו גישה לאיזה מידע עלי. למשל כל האנשים בעבודה שצריך לשמור איתם על קשרים טובים אז לא נעים לא לאשר אותם ואז צריך לתקשר איתם ברמת קרבה שאין שום סיבה אמיתית לה. למשל, הגדרה מחדש של הפרטיות שלי. למשל, אנשים שהקשר בינינו ניתק אי שם ביסודי ועכשיו יוצרים קשר עם כל מי ששמו מוכר כי דימויים העצמי הפך תלוי במספר החברים שיש להם בפייסבוק.
למרות שלפעמים נדמה שאין לאן לברוח ממנה, אני סולדת מפוליטיקה – לפחות בחיי האישיים זכותי לבחור לצמצם אותה למינימום ההכרחי. אם למישהו חשוב שאדע משהו – יטרח ויידע אותי באופן אישי (ולו על ידי השניה הנוספת של הטרחה שבהוספת כתובתי למייל המוני. אפילו זה). ומי יודע, אולי אפילו יגלה אותו מישהו היפוטתי שכיף לדבר איתי? -
גלמשתתף
לת
-
דותן דימטמשתתף
כל המכשולים שפייסבוק מערים וכל הצרות שהוא גורר בכך שהוא כורך אותך לתוך רשת המכרים הדביקה שלו, הופכים אותו לסביבה קצת פחות נוחה למיני טרולים ומונגולים בלמ"זים, מגיבים בשמות בדויים ושאר פרסונות נון-נון שנוטות לצוץ בפורומים פתוחים יותר ולגרום לדלקת כרונית במיני דיונים בנושאים רגישים כמו תביעות משפטיות. או אייקון. או אורי.
לחלופין, שלחי לו מייל ובקשי שיצרף אותך לרשימת הדיוור או שישלח לך את המכתב.
-
ארזמשתתף
אין שום בעייה להמציא שם משתמש פיקטיבי ולקשר אותו לתיבת אימייל פיקטיבית, כמו שאפשר לעשות בפורומים.
מה שכן יש זה נוהג ליצור חשבון לא אנונימי בפייסבוק. וזו סיבה עיקרית לכך שאני לא אוהב את האתר הזה ומתרחק ממנו ככל האפשר. -
kennyמשתתף
אם אתה חולק דברים רק עם חברים, ואם אתה לא נוהג לאשר כחברים כל בוט פרסומת, לא יעזרו כל השמות הבדויים שבעולם – לא ייכנסו טרולים לדיון שלך.
-
-
מאתתגובות