התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
NY
משתתףמשעמם יותר, תאומים או לא. לא נכון?
NY
משתתףוממך לא ציפיתי לחזור על תועבת ה-"שאת". מה אתה – מוכר בשוק? אם תוריד את ה-"ש" תגלה כי
א. הסגנון משופר
ב. השורה השניה מתאמיה, לפתע, למשקל הנכוןפרט לכך – עלה והצלח…
NY
משתתףואף הניסוח לוקה במקצת. ביחוד בולט הדבר בשורות 1 ו-2. גם 5 קלוקלת. למען הפירוט: בשורה 1 שלוש הברות מיותרות, המלה "שאת" בשורה 2 הנה כשל ניסוחי כללי (אלא אם כן הכותב הנו ערס נתנייתי, שאז הכל מותר), וגם כאן הברות מיותרות ומשקל לא נכון.
על מנת להדגים כיצד עושים זאת נכונה:מעשה בכותב אלמוני,
די רגיש ומעט עצבני,
סיפורים הוא כתב,
מתגובות נעלב,
ועכשיו הוא נמלט פחדני.ובבניין ציון ננוחם.
NY
משתתףאך בשבילך אני תמיד מוכן לחזור פעם נוספת (אזהרה – האמור כאן אינו נוגע דוקא לנונין או לכל כותב ספציפי אחר כאן):
כאשר אתה מפרסם את הסיפור, עליך לחשוב כי הוא מושלם סגנונית, רעיונית, מבנית וטכנית, לאחר שנקטת את כל האמצעים לודא זאת. תגובות הקוראים מיועדות לעזור לך לשפוך אור על הבעיות בסיפור – בעיות אותן קשה לך לראות מתוקף היותך המחבר. או אז תוכל להגיד לעצמך (ולנו) – "נכון! לא שמתי לב לבעיה הזו" או "נכון – אבל את הדבר (הבעייתי או לא) הזה שמתי שם בכוונה, מסיבה X Y Z".
מעבר להערות הטכניות הפשוטות (איות פיסוק) והמורכבות מעט יותר (סגנון), הדיון המעניין ביותר כאן הוא במבנה הסיפור, העלילה והדמויות (והדרכים לשפרם). ככותב, נראה לי כי תגובות לגיטימיות מצדי להערות לגבי סיפור שכתבתי יכולות להיות "כן, אני מקבל" (*בלי* תירוצים), "לא מסכים, מסיבות אלה ואחרות" או הסברים למה התכוון המשורר.
כל האמור כאן מתייחס כמובן, לכותבים טובים ונלבבים המוציאים עבודה סבירה תחת ידם, ולא לכאלה הדורשים הסבר מפורט מדוע אין ג' במלה "פרעצל". את אלה האחרונים יש לקשור לסטלקטיט הקרוב ולחבוט בהם חבוט היטב עד להרפיה.NY
משתתףטענתי אינה נוגעת לאיכות הסיפורים הנוכחית (אם כי יש לי טענות גם שם, אותן אשטח בפניך ברגע שהלו"ז הצפוף שלי יאפשר זאת), אלא למנהגך המרגיז לתרץ כל דבר ב-"הסיפור נכתב מזמן". פורום זה מיועד לסיפורים שעברו הגהה, עריכה ועיבוד קפדניים *לפני* הפרסום, לא אחריו, ותירוצים לא מעניינים אף אחד. הרעיון הוא לפרסם כאן סיפור ש*אתה* חושב שהוא מושלם מכל הבחינות, על מנת לגלות כי לא כך הוא. אם אתה יודע מראש כי הסיפור אינו מושלם – אל תטריח אותנו, אלא לך ותקן אותו עד לשלמות. אם זו אינה נתנת להשגה – ותר עליו ועבור הלאה.
NY
משתתףמכבד אותנו הכותב הנכבד בשאריות לעוסות במקום בחומר חדש ונוצץ פרי עטו?
ראה – אין חיה כזו "כתבתי את זה מזמן", "הייתי עייף", "אכלו לי, שתו לי". אם אתה מרגיש צורך לתרץ את סיפורך בשכאלה – ותר על פרסומו מראש. תן לנו סיפורים טובים, כאלה שאתה גאה בהם ועומד מאחורי כל הגיג קל שהועלה על הנייר. אל תשחזר חומר ישן – כתוב חדש!NY
משתתףעל כל פנים, הערותי באו כתגובה לא לסיפור עצמו אלא לתירוציו השונים והעלובים של המחבר באשר לאיכותו הירודה. ככלל – *עדיף* לפרסם כאן סיפורים חדשים, אך אין (עדיין?) כלל שכזה – אתה מוזמן לעיין בכללי הפורום.
בקיצור – עזוב'תך משטויות.NY
משתתףNY
משתתףNY
משתתףNY
משתתף*לאחר* סיום התחרות, עם פרסום שמות הזוכים. אין לפרסם את סיפורי התחרות בפורום זה, ורצוי לא לפרסמם בפורומים אחרים, שכן לפחות חלק מהשופטים עוקבים אחר פורומים אלה ויוכלו להסיק את זהות הכותבים מתוכן הדיונים שיתפתחו. סיפורי התחרות בפורום זה ימחקו לאלתר ע"י ההנהלה, כמובן.
בקיצור – המתינו חודש.NY
משתתףשנית – האתר הנו פונקציונאלי, ותפקידו לספק שירותים אלו ואחרים לחברי האגודה ולקהילת החובבים. איננו ערוכים לספק משחקים, בדיוק כפי שלא נוכל לספק ספרים או סרטים. אנו רק יכולים לציין את קיומם, אם כי אזכורים כאלה מקומם בדרך כלל בפורומי המד"ב/פנטסיה השונים ולא כאן (קרי – לא בפורום ספציפי זה, שהנו מנהלתי).
NY
משתתףעם זאת – אנו ממליצים *לא* לשלוח סיפורים ישירות לעורכי המימד ו/או האתר, אלא לפרסמם קודם בפורום הסיפורים. העורכים האמורים קוראים את הפורום הנ"ל ובוחרים מתוכו סיפורים לפרסום. שיטה זו חוסכת לנו המון מכתבי דחיה מנומסים ואף מפחיתה את דמי הטיפול הפסיכולוגי לכותבים הרכים.
לעומת זאת, העורכים ישמחו לקבל סיפורים מתורגמים (ברשות המחברים או בעלי זכויות היוצרים שפג תקפן) בדואר אלקטרוני. מאמרים גם הם, כמובן, יתקבלו בברכה.NY
משתתףכל המטרה כאן היא לגרום לכתיבת סיפורים חדשים, לא למחזור של סיפורים ישנים (טובים ככל שיהיו).
NY
משתתףאם כן, באיחור מה, הריני להסכים עם רוב הביקורות הכתובות מעלה בעניין הסגנון, טיב ואופי הסיפור והדמויות וכולי.
הריני להוסיף מספר הערות משלי, ביחוד לנוכח האופן בו קיבל הכותב הנכבד את הביקורות לעיל:
1. לאף אחד, אבל *אף אחד*, לא אכפת אם זה סיפור הפנטסיה הראשון או הארבעים ושניים אלף חמש מאות ושמונה עשרה שלך. אנו מעוניינים בסיפורים טובים, נקודה.
2. לאף אחד, אבל *אף אחד*, לא אכפת אם כתבת את הסיפור במקור באנגלית, גרוזינית, בושמנית או הניב הנהוג בבטלג'וס IV. אנו מעוניינים בסגנון נקי ונעים לקריאה, נקודה.
3. לאף אחד, אבל *אף אחד*, לא אכפת כמה סיפורים אחרים כתבת, באלו שפות ומה חשבו עליהם קוראים אחרים (ביחוד כאלה אשר, מכורח תזויג מקרים מזעזע, נמנים על משפחתו של המחבר).
4. לאף אחד, אבל *אף אחד*, לא אכפת אם המבקר שהגיב לסיפורך כתב בפורום זה כבר שלושה ספרים ומילון אוקספורד אחד, או שמא מאומה. התייחס לביקורת עצמה ותו לא.
5. בקיצור – אין תירוצים. כתוב טוב – או כלל לא.באשר לעניין הכתיבה בפורום זה: אנו מעוניינים בסיפורים *חדשים*, לא כאלה שנשלפו ממגירת המזכרות שלך, שם שכנו על דף מחברת מהוה מאז נכתבו, אי אז בטיול שנתי של כתה ז' 2 בראש העין. כמו כן, זהו פורום סיפורי מד"ב/פנטסיה *בעברית*. סיפורים באנגלית יש, איך לומר זאת בעדינות, כמו זבל. כנ"ל מתורגמים. אנו עוסקים כאן בסיפורים עבריים מקוריים, ודבר זה *אינו* עומד להשתנות.
אם אתה מעוניין לכתוב כאן עליך:
1. ללמוד לקבל ביקורת, גם אם היא כואבת.
2. ללמוד להגיב לעניין, גם אם הביקורת מכעיסה אותך.
3. ללמוד לכתוב.יום טוב!
-
מאתתגובות