התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
NYמשתתף
הסיפור אמנם כתוב כמעט סביר (מיד אדון בכך), אבל הבעיה הגדולה שלו היא הרעיון. הרעיון, למרבה הצער, הוא אחד המשומשים ביותר בתולדות המד"ב בפרט והספרות בכלל. הוא לא זוכה כאן לפיתוח כלשהו שיכול לגרום לעניין מיוחד אצל הקורא – וחבל.
באשר לכתיבה, ראשית הריני רואה חובה לעצמי להעיר לך על סימני הפיסוק. כדי לחסוך, הרי לך קישור לדף בו תמצא (בין השאר) הסבר מצוין על האופן הנכון להשתמש בהם. פרט לכך, המילה "יכל" אינה קיימת בשפה העברית. "יכול" הוא השימוש הנכון, והמהדרין יאמרו: "היה יכול".NYמשתתףאסור בשום פנים ואופן להעתיק אותו לתוך ההודעה. חצי מהמכותבים יקבלו ג'יבריש.
NYמשתתףלא להקיש בפזיזות על כל קישור שאתה מקבל בדוא"ל. יכולים לקרות לך דברים נבזיים ביותר.
NYמשתתףNYמשתתףהייתי יכול למצוא כמה שמות נאים והולמים עד מאד לדבר הזה שלמעלה. "סיפור", עם זאת, לא היה נכלל בהם.
זהו, ואני אומר זאת בצער, אוסף דימויים כושלים שנועד להפגין את "מקוריותו" של הכותב באמצעות הגעלת הקורא. ובכן, תפסת מרובה – לא תפסת. התחושה היחידה שחוויתי, בסופו של דבר, היא שעמום.
כתוב סיפור *מעניין* – רואים שאתה יכול. אל תשחת את זמננו בגיבובי רפש.NYמשתתףא. יש בעיה כללית עם חזרה על דברים שהדמויות כבר יודעות, אפילו אם הכותב מודע לכך ומשתמש בכל מיני "מרככים" כמו "היא כבר אמרה זאת הרבה פעמים", "עכשיו היא תגיד שכך וכך" וכו'. אולי הייתי מקבל זאת כסצנה מתוך ספר או נובלה, אבל כסיפור זה בעייתי, ובכל מקרה הייתי ממליץ להמנע מהטכניקה הזו. הרי אפשר לספר על הנסיעה ועל מאורעות העבר במקביל *בלי* לשים את הדברים בפי האם. אולי כדאי לך לנסות.
ב. אני לא *רוצה* לתת לך רעיונות קונקרטיים לגבי המשך הסיפור – לא כי אני רשע או משהו (ואני בהחלט רשע או משהו), אלא כי זה הסיפור שלך, לא שלי. עם זאת, נראה לי שהשאלות שהצגתי בהודעתי הקודמת – או לפחות חלקן – יכולות לעזור ולשמש כבסיס לפיתוח.NYמשתתףאני חייב להודות שאנ'לא משתגע על המסר. הוא נראה לי פשטני מאד ולוקה בניו-אייג'יות. אחת הבעיות כאן היא שאין, בעצם, שום קונפליקט של ממש, וכשמגיע משהו שמזכיר קונפליקט – טראח! מסתיים הסיפור. צד א' הציג את דעתו, צד ב' הציג את דעתו, כבוד השופט יחליט.
לדעתי הבעיה היא גולמיות יתר של הרעיון. אני מציע לך לפתח עלילה יותר מורכבת מהחומרים הבסיסיים שהבאת כאן, ואולי להוסיף עליה. כדאי גם למעט בהרצאות של הגיבורים ולהרבות בפעולה או עלילה שתבהיר מי חושב ועושה מה ואיך. "אותי החברה לא תנצח" – המשפט הזה לא נראה לך קצת הוליוודי מדי? מצאי דרך *להראות* לי שהוא לא מתכוון לתת לחברה לנצח אותו.
על כל פנים – ברוכה הבאה!NYמשתתףאבל לדעתי הסיפור והרעיון לא מפותחים מספיק. למעשה, הסיפור נגמר בדיוק במקום בו הוא מתחיל להיות מעניין באמת. מהן תכונותיה המיוחדות של הנערה? כיצד הן יבואו לידי ביטוי בחייה? האם אביה יבוא לדרוש אותה? או שמא היא תצא אחרי אביה? ומה יש לאמה לומר בנדון? ואיך יתפתחו היחסים כעת בין השתיים? הקונפליקט המוצג כאן הוא מעין "עשוי וגמור" – הוא התרחש מזמן, כולם כבר התרגלו. למעשה, יותר מכל דבר אחר יש לנו כאן תיאור מצב, לא סיפור.
פרט לכך, מאז ומעולם התייחסתי בחשד לשימוש הפלשבק, והסיפור הזה אינו יוצא מן הכלל. מדוע בחרת להעביר את רוב תוכן הסיפור כסיפור-בתוך-סיפור? מדוע האם חוזרת ומספר את מה ששתיהן כבר יודעות? הדבר, לדעתי, גורע מאמינות הסיפור, וחבל.לסיכום – כתיבה טובה, אבל אפשר לשפר את מבנה הסיפור ולפתח את הרעיון ואת העלילה.
ברוך(ה) הבא(ה)!NYמשתתףבמחירו של מימד אחד לא תשיג שום פרסום בעמוד הכותרת של שום עיתון יומי. אולי שני מימדים. אולי.
NYמשתתףלכן כתבתי בהודעתי שאיני מתיחס להודעה האחרונה.
אז בחייך – בוא נמצא משהו מגניב לריב עליו. מזמן לא היה לנו משהו…NYמשתתףאני מאשר לך, ולדעתי גם קיפוד. תגיד שאנחנו שלחנו אותך.
Go go go!NYמשתתףNYמשתתףלפורום שבו מדברים *על האגודה*. לא על מד"ב או פנטסיה. עיון קל בכללי הפורום, שהקישור אליהם נמצא בראש עמוד זה, היה חוסך לך את התכתובת הנ"ל.
NYמשתתףא. ברוך הבא לפורום.
ב. זה לא סיפור. מקסימום הגיג, שביב של רעיון גולמי. וגם ככזה הוא בעייתי מאד.
ג. על כן אבקשך לקרוא את כללי הפורום היטב, וכן את כל המאמרים המצורפים אליהם.NYמשתתף -
מאתתגובות