שאלה לועד ולמועמדים לועד

ללא כותרת ללא כותרת פורום האגודה שאלה לועד ולמועמדים לועד

מציג 6 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #162030 הגב
      ???
      משתתף

      טוב, אולי יותר משאלה אחת.
      אבל ראשית, שתי הערות: א. חלק מהכותבים כאן ומהפועלים בתחום מכירים אותי. חלק לא. זהותי האישית אינה רלוונטית לדיון. ב. בכוונתי להעלות שאלות, שאולי בין מאות עמודי הפורום יש להם תשובות, אבל דרוש כעת ריענון, לטעמי. מדובר בשאלות, לא בהתקפות. ואני מבקש תשובות, או רעיונות, אם ישנם.
      תודה.

      מטרות האגודה:
      1. לקדם ולעודד את העיסוק במדע בדיוני ופנטסיה בישראל – כיצד הועד היוצא רואה את תרומתו לעניין? האם מבחינת האגודה מורגש שינוי בנפח/איכות העיסוק במד"ב ופנטסיה? כיצד המועמדים מתכוונים לחזק ולשפר קידום ועידוד זה?
      הערה: קיום כנסים, ירחונים, הרצאות וכיוב' לא נחשבים לצורך זה כקידום ועידוד מאחר ואלו מכוסים מטרות 5, 7 של האגודה.

      2. סעיף 8 של מטרות האגודה דן בקידום הוראת המד"ב והפנטסיה במערכת החינוך. האם הועד התייחס לסעיף זה בפועל? מה תוצאת הפעילות, וכמובן – עמדת המועמדים לגבי סעיף זה ויישומו.

      3. קשר עם גופים מסחריים. נכון להיום, האגוה מקיימת קשר רופף (לטעמי) עם גופים מסחריים. הקשר בא לידי ביטוי בעיקר בחסויות לאירועי האגודה, ובמתן הנחות לחברי האגודה. בעיקר.
      האם הועד סבור כי מידה זו של שיתוף פעולה מספקת? האם לא נדרש, או מתאפשר, שיתוף פעולה בקנ"מ רחב יותר ע"מ להגיע לקהלים גדולים יותר ולקדם באופן נמרץ יותר את מטרות האגודה? וכמובן – מה עמדת המועמדים בנושא.

      ושוב,
      תודה.

    • #173985 הגב
      ???
      משתתף

      את השאלות למועמדים מוטב שתפנה אליהם ישירות בדף הצגת המועמדות לועד האגודה הבא. אין סיבה להניח שכולם קוראים באופן תדיר את הפורום הזה. מוטב גם שאת התשובות יוכלו לראות כל חברי האגודה, ולא רק הבודדים שנכנסים לכאן.

      רוב מה שאכתוב בהמשך מייצג את הועד כולו. הפיסקה הבאה היא דעתי הפרטית בלבד: דף "מטרות האגודה" כולל בתוכו סעיפים אנכרוניסטיים ואין לו כמעט השפעה על תפקוד האגודה. ההשפעה העיקרית שלו היא ברוחו, כמעין הצהרת כוונות שקובעת את הכיוון הכללי אליו האגודה שואפת. בעיני די היה בסעיף הראשון שבו, שממנו נובעים כל האחרים. תפקיד האגודה בעיני הוא לקדם את המדע הבדיוני והפנטסיה בארץ בכל דרך שנמצא לנכון, בין אם היא מופיעה ברשימת המטרות הנ"ל ובין אם לא. אני חייב להודות שבשלוש שנות חברותי בוועד מעולם לא פתחתי ביוזמתי את דף המטרות וניסיתי לפעול לפיו – במקום זה ניסיתי כמיטב יכולתי לעשות את מה שיכולתי לקידום המדע הבדיוני בארץ. חלק ממה שעשיתי אפילו חופף במקרה לרשימת המטרות "הרשמית".

      וכעת התשובה הרשמית יותר:

      1. הסעיף הראשון במטרות האגודה הוא סעיף כללי שממנו נובעים כל האחרים ואין ממש טעם לדון בו בנפרד. אני מקווה שכל מה שעשינו קידם, ולו במעט, את המטרה הכללית הזאת: דרך כנסים, כתבי עת, הרצאות, קשרים עם מוסדות ציבוריים וארגונים אחרים, עם עיתונאים, עם הוצאות ספרים וכו'.

      ולגבי השינוי – שינוי מודדים לאורך שנים, ובזה אני מאמין שניתן לראות שינוי מסוים לטובה הן בנפח העיסוק במדע בדיוני במדיה והן באיכותו. יחד עם זה, למיטב ידיעתי סיקור המד"ב לא נבדק מעולם אמפירית (ליתר דיוק, ידוע לי על עבודה אוניברסיטאית אחת שהתייחסה לזה בשנה האחרונה ואכן מצאה גידול הדרגתי בהקף הסיקור, אבל הנתונים שהיא הציגה חלקיים מדי).

      2. קידום הוראת המד"ב – ועדי האגודה השונים נמצאים מזה שנים במגעים על אש קטנה עם משרד החינוך על הכנסת מדע בדיוני לתוכנית הלימודים, והתוצאות עד כה היו מוגבלות ביותר, אם בכלל. קשה מאוד להזיז דברים בתוכנית הלימודים והשינוי שם לוקח שנים. במקביל נעשות מדי פעם פעולות נקודתיות יותר דרך מגע ישיר עם מורים או בתי-ספר. השנה זה התבטא בתרומת ספרית לספריית בית-ספר (שכחתי כרגע איפה בדיוק. אם זה חשוב לך, אוכל לבדוק) ובסיוע למורה שרצה להכניס מדע בדיוני לתוכנית השיעור שלו. בנוסף, אנו מנסים לשכנע ספריות של בתי ספר לקבל עותקים של "המימד העשירי", וקיימנו כמה מבצעים לאיסוף ספרים לספריות (של בתי ספר ובכלל).

      3. כן. זה אחד הלקחים שאליהם הגענו בחודשים האחרונים ולשם כך אנחנו מנסים להקים צוות חסויות קבוע שיפעל לכל אורך השנה (ולא רק לפני כנסים) מול גופים מסחריים. הצוות הזה היה טרוד עד כה בעיקר במשימה הדחופה של מציאת מימון לאייקון ולביקור הצפוי של טים פאוורס. הועד הבא הוא זה שיצטרך לדאוג שהעניין לא יתמסמס ושהפעילות בתחום הזה תורחב. מוטב שתשאל את זה ישירות את המועמדים לועד הבא.

      ודבר אחד אחרון: האגודה מחוייבת למטרת רבות, שחלקן אפילו מתנגשות זו עם זו. בפועל מה שקורה הוא שהמטרות שזוכות לקידום רחב יותר מהאחרות הן אלה שאחד או יותר מחברי הועד חש כלפיהם מחויבות אישית, או שמישהו מחברי האגודה שאינם בועד מתנדב ליזום פרויקט שיקדם את הנושא היקר ללבו. אחרי הכל, כולם כאן מתנדבים וזמננו מצומצם. כך שהדרך הטובה ביותר לקדם את הנושאים היקרים ללבך היא להתמודד לועד או ליזום בעצמך פרויקט רלוונטי. אני יודע שבשלוש השנים האחרונות הועד לא דחה מעולם הצעה מעשית שהוגשה לו לפרויקט חדש.

    • #173986 הגב
      ג'ו בראון
      משתתף

      כמה הערות קטנות:
      1. אם שללת את קיום כנסים, ארועים, השתחמויות, סדנאות וכל דבר אחר מהרשימה – מה השארת? מה הכוונה "לקדם" אצלך? אני מתכוון לנסות לדחוף דוברות יותר פעילה (לא שהיתה לא-פעילה, אבל יותר זה תמיד טוב) וכן לחפש מקורות מימון חדשים, על מנת לקיים יותר כנסים וכד'. שאלה יותר ספציפית לגבי הפירוש שללך ל"קידום" היה עוזר לי לענות לך על השאלה.

      2. הלוואי וזה יתגשם. אצטרך ללמוד את הנושא קצת יותר על מנת לענות בצורה אמיתית וכנה.

      3. מה שרמי אמר זה משהו שכבר דיברתי עליו איתו. אי אפשר לבצע חיפוש חסויות רק ברגע אחד. צריך מאמץ מתמשך (אני עובד/עבדתי כמה שנים בתחום גיוס כספים, אז יש לי קצת רקע בנושא), שיגרום למתן חסות על ידי מספר רב של גורמים מכל 3 ה"תחומים" – מסחרי, ממשלתי, ופרטי. צריך להקים ועדה אשר תפעל בנושא במשך כל השנה, ואשר מדווחת לועד וכו' וכו'. אני יכול להסביר את התהליך והמבנה אותו יש לי בראש, אבל זה יקח לי כ-2 עמודים לרשום אותו כאן. בקצרה – הועד הזו צריכה לחלק את העבודה בין חבריה לפי התחומים האלה, כאשר האחראים על הפרטי צריכים למצוא אנים עשירים שתורמים בכלל, ולנושא זה כפרט (אם יש), ולבנות להם פרופילים ואז למצוא את האיש אשר יתווך בין הגורמים הפרטיים לאגודה; האחראים על הממשלתי צריכים לאתר את הגורמים (יכול להיות שהם כבר מאותרים, אני לא אומר שצריך להמציא את הגלגל) שנותנים תמיכה, בין אם ברמה הארצית ובין אם במקומית, ולהכין בקשות/דיווחים על פי הדרישה של אותו גורם; האחראים על המסחרי צריכים להכין מיפוי של גורמים נותני חסות פוטנציאליים, לאתר אנשי קשר רלוונטיים באותן חברות, ולפנות (או למצוא מתווך מתאים). הכל בתיאום אחד עם השני, ניתן, כמובן, לשלב את האנשים אשר הובילו עד עתה את האגודה (עמנואל, למשל, יכול להיות מאד מתאים לפגישות "רבי-דרג", לדעתי, ואם הוא יסכים לעזור יש לנו רק מה להרוויח.).
      אני יכול לכתוב עוד עמודים רבים על גיוס משאבים, אבל נראה לי שמזה תוכל/י להבין מה כוונותי בנושא.
      ג'ו

    • #173987 הגב
      kenny
      משתתף

      ידוע לי מפה ומשם שלא מזמן נכנס לתפקיד מפקח מרכז חדש למקצוע הספרות. אני יודע גם שמדברים שם על שינויים מסוימים בתכנית הלימודים. יכול להיות שזה זמן טוב לנסות להחיות את המגעים.

    • #173990 הגב
      אמבר
      משתתף

      שהכי מיותר להשקיע בהן זמן ומאמצים. אנחנו באמת רוצים שתלמידים ישנאו ספרי מד"ב כמו שהם שונאים ספרים אחרים שמכריחים אותם לקרוא בבית הספר?

    • #173991 הגב
      עופר 2
      משתתף

      לרשימת החובה, אלא להכניס ספרי מד"ב לרשימת "הספרים המומלצים" שמתוכה כל תלמיד חייב לקרוא שניים לבגרות.

    • #173994 הגב
      קוסם נחש
      משתתף

      דבר ראשון- יש ספרים שהכריחו אותי לקרא ומאוד אהבתי למשל- 1984 או התפסן בשדה השיפון….
      הרעיון הוא א- להעמיק את החשיפה של ספרי המד"ב והפנטסיה בקרב תיכוניסטים, ב- ליצור תוכנית לימודים מוצלחת לספר ז'אנרי בתוך המסגרת התיכונית.
      ברור שלא כולם יאהבו את זה- אנשים שונים טעמים שונים… אבל הרבה יותר אנשים יחשפו לספרים האלו = קידום המד"ב והפנטסיה בארץ.

      אפשר למשל ללמד ספר "אקטואלי" כמו ההוביט (בגלל סרטי שר הטבעות)- מה שאולי יצור פחות התנגדות ראשונית בקרב תלמידי התיכון…

      חלק מהרעיון של תיכון, לדעתי, הוא לחשוף את התלמיד למגוון תחומים ככל האפשר כדי לאפשר לו ללמוד על דברים חדשים שהוא אוהבשונא.

מציג 6 תגובות משורשרות
מענה ל־שאלה לועד ולמועמדים לועד

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים: