ללא כותרת › ללא כותרת › פורום פעילי האגודה › סיעור מוחות: יוזמות מופרעות
- This topic has 26 תגובות, 8 משתתפים, and was last updated לפני 14 שנים, 11 חודשים by גל.
-
מאתתגובות
-
-
נעמי וינרמשתתף
זה המקום להשתולל עם כל מה שהייתם רוצים לעשות באגודה, ויהיה בלתי אפשרי ומופרך ככל שיהיה… במסגרת המדע הקיים כיום, ובלי חריגות לזה הבדיוני. למה? כי אולי תתנו השראה לפעילות אפשרית לגמרי. ואולי מישהו אחר יראה דרך אחרת להפוך את היוזמה המופרכת שלכם למשהו קיים. ואולי מישהו ייתן לכם דחיפה בכיוון שונה, ופתאום נמצא את עצמנו עם יוזמה מגניבה במיוחד ועם הדרך לעשות אותה…
קדימה, לעבודה. מוחות – קדימה, הסתער!
-
קרן אמברמשתתף
אירוע יומי בקיץ לגדת הירקון בת"א ובו במהלך שעות האור יערכו סדנאות לקהל הרחב ובו ילמדו אוריגמי, בניית עפיפונים, פיסול באבטיחים ושאר פעילויות לילדים ומלוויהם כאשר את הערב היורד סוגר טקס השטת סירות פרחי נייר אדומות עם נרות אדומים קטנים (חנוכה) דולקים במי הירקון.
זה אירוע שחשבתי להרים בשת"פ עם אמא"י לקידום פנטסיה מזרחית (אסיאתית) ותרבות נגישה לכל המשפחה. -
נעמי וינרמשתתף
כיוון שאני בורה גמורה בנושא: מה באנימה מתקשר לזה?
-
קרן אמברמשתתף
יש מנהג להשיט נרות אדומים בסירות נייר על נחליםנהרות בתקווה למזל טוב או להביע משאלות. זה מוטיב באנימה וזה מגניב נורא.
-
pazroמשתתף
ולפני שמישהו יקפוץ אז לא הרצאות ע"ש עמוס גפן זה לא מה שיש לי בראש.
לדעתי למרות שאנו יכולים ואכן מצליחים להפיק תוכן נהדר, לפעמים יש לנו בעיה בשיווק, ובעיקר כשאנו מנסים לשווק דברים לא לאנשי האגודה.
לכן היתי מאוד שמח לראות אותנו חוברים לגוף הרצאות קיים, ועובדים מולו כספקי תוכן.
למשל, חשבתי על הקתדרה של מוזיאון ארץ ישראל בת"א.שי
-
נעמי וינרמשתתף
זה אפילו לא דורש הרבה: בעיקר למצוא קשר אל אנשי הקתדרה, או כל סדרת הרצאות דומה, להבין מה הצרכים שלהם ולקשר אותם עם אחד ממרצי האגודה.
לפני שאני מעבירה את זה לוועד כהצעה בלבד – מעניין מישהו כאן לארגן משהו כזה? לאו דווקא בתל אביב, מן הסתם. אני אשמח לעזור, אם יתעורר צורך.
-
גולי (יניב)משתתף
משהו שכתבתי לא מזמן בפורום האגודה:
הצעה לפעילותוקצת באיחור…
שמי יניב (או גולי), בן 29 וחבר די טרי באגודה. חובב ספרות מד"ב וקומיקס ובעל אובססיה קלה לסרטי מדב"פ. עסוק בטירוף בעבודה ביומיום אבל תמיד מוצא זמן לדברים אחרים (גם ע"ח שעות שינה…) ולעשייה בתחומים האהובים עלי.
באופן די טבעי התחלתי להתנדב בתחום חומרי הקרנה לעולמות.
שמח להיות פה ומקווה שנצליח לגרום לעוד חובבי מדב"פ להצטרף (כאלו שאולי לא מודעים לקיום משמעותי של אגודה ולמה-זה-טוב-בשבילם, כפי שאני הייתי עד לא מזמן).שבוע טוב לכולם.
-
גולי (יניב)משתתף
אם מישהו בעל ותק יכול לענות, זה יעזור –
אילו פעילויותיוזמות שיווקיות נעשו בעבר בשביל להביא את האגודה לקהל שלא מכיר אותה (בשביל לצרף חברים חדשים)?
אם אלמד קצת ההיסטוריה, זה יכול לעזור (לי לפחות) לחשוב על מה ניתן וכדאי לעשות כעת.נראה לי שזה משהו שכדאי להתמקד בו (עוד חברים באגודה).
-
גולי (יניב)משתתף
ד
-
נעמי וינרמשתתף
היו בעבר כמה מבצעים לחידוש חברי עבר שלא מחדשים חברות (משלוח מכתבים לכל מי שלא חידש חברות, למשל), אבל אני לא זוכרת פעילות פיזית שכל מטרתה היא משיכת חברים חדשים.
דברים שכללו גם מחשבה על משיכת חברים חדשים, היו:
– הכנסים. במיוחד הגדולים, כמו איקון ועולמות. אלו המקומות שהכי הרבה חברים מצטרפים בהם – אם אני זוכרת נכון, יותר מחצי חברי האגודה הגיעו אליה בכנסים. נעשה מאמץ גדול לפרסם את הכנסים האלה בשלל דרכים במדיה הכללית, במטרה להביא אנשים חדשים.
– הרצאות וסדרות הרצאות, נוסח סדרת הרצאות גפן שנערכה בבית אריאלה וסדרה קצרצרה שהיתה באוניברסיטת תל אביב.
– פתיחת האפשרות להירשם לאגודה דרך האינטרנט, במטרה לפשט את הרישום ולאפשר תשלום באשראי.דרכים למשיכת חברים שנפסלו:
– יצירת קשר טלפוני עם כל מי שהיה חבר בעבר והוא לא חבר עכשיו. נפסל כיוון שזה ספאם, ואנחנו לא אוהבים ספאם.
– הקרנות גדולות. אם אני זוכרת נכון היו שתיים כאלה, של סרטים גדולים שהיה בהם מבצע לחברי אגודה, אבל ההיענות היתה מאוד נמוכה והרשמת חברים כמעט אפסית.זה מה שאני זוכרת…
-
נעםמשתתף
מילת הזהרה אחת מראש, הרעיון שיובא להלן הוא לא סקסי בטירוף (למרות שלדעתי חשוב). אתם מוזמנים לדלג עליו אם אתם בקטע של רעיונות מגניבים.
יש כרגע פתילפלצת בפורום האגודה על הפרוטוקול של ישיבת הוועד האחרונה. בגלל נראה שניהול משימות והפצת מידע הם נושאים בעייתים באגודה – או שיש בעל תפקיד ספציפי שיודע לנהל את זה כמו שצריך או שנדפקנו.
אז מה הרעיון? אפשר לחשוב על מערכת לניהול משימות שתעזור לפתור חלק מהבעיות שאני רואה כרגע. למשל עד כמה פרוטוקול צריך להיות מפורט? הוא צריך להכיל רק את כותרות הנושאים שעלו בדיון. יש נושא שמעניין אותך? קליק אחד ונפתח לך סיכום מקוצר. לא מספיק? עוד קליק ועתה מגיע לסיכום מורחב (מי הצביע איך ולמה, למשל). קליק נוסף ויורד לך קובץ עם הקלטה של אותו חלק בישיבה כולל פרשנות של היו"ר – טוב לא באמת, אבל הבנתם את הרעיון. בנוסף מערכת שכזו תאפשר מעקב קל יותר אחרי התקדמות של משימה ספציפית במקום להתחיל ללכת אחורנית ולחפש אותה בפרוטוקולים של ישבות קודמות.
בעד ונגד
נגד: לא סקסי, כבר אמרתי? יציך משאבים שאולי יותר טוב לנצל אותם אחרת. בעד: טוב, אין מה לעשות, ניהול משימות באופן שוטף ולאורך זמן זה משהו שנראה שאנחנו מתקשים בו ונצטרך להתמודד איתו בצורה כזו או אחרת…
-
pazroמשתתף
עד כמה שאני יודע הצתרפות מהם היתה זניחה.
שי
-
pazroמשתתף
לעולם לא תוכל לרצות את כולם.
פרוטוקול ישיבה צריך להכיל את נושאי הישיבה, עיקרי הדברים שנאמרו וסיכום.
-
גולי (יניב)משתתף
היי,
תודה רבה על המידע. זה בהחלט עוזר…צריך להשלים פערים. כמה נקודות למחשבה:
אולי שווה לעשות סוג של חבר-מביא-חבר בפסטיבלים הגדולים, לתת תמריץ לחברים הנוכחיים של האגודה לצאת מהמעגל ולגרור בכח מכרים-חובבים שאינם חברים באגודה. ?
עולמות, שאותו אני לומד להכיר מקרוב בימים אלו, נראה כמו פסטיבל שמיועד ל-hard core חובבים. לדעתי יהיה קשה להרחיב בצורה משמעותית את מעגל החברים שם (יתכן שחברי עבר של האגודה יצטרפו מחדש אבל זה מאותו POOL). אולי כדאי לעשות אירועים נוספים שיותר קלים לעיכול עבור חובבים-מתחיליםלייט.
לגבי הקרנות. הקרנה לכשעצמה אינה אירוע אטרקטיבי. בשילוב עם איזשהי פעילות, הרצאה או גימיק זה נהיה מעניין. למיטב הבנתי האירוע "30 שנה לנוסע השמיני" היה הצלחה, לא? האם היה שם אפשרות להרשם לאגודה? דוכן או משהו?
אגב, זה גם אירוע שציבור רחב יחסית יכול להתחבר אליו (מתקשר למה שציינתי קודם).מה לגבי שיתופי פעולה עם גופים מסחריים ספונסרים וכו'? היה משהו באיזור הזה? זה יכול לתת דחיפה רצינית לכל ארוע (פרסום, תקציב ועוד). אפשר להתחבר בשלב זה לגופים בינוניים ולאו דווקא אחת מחברות הענק כגון סלקום וכו' (למרות שאפשר גם איתם).
-
גולי (יניב)משתתף
עוד כמה מקומות שחשבתי עליהם מהאיזור "שלי" שאולי יהיה להם עניין בהרצאות:
מרכז המדעים הרצליה (ראיתי פרסומים שלהם בעיר ובעיתונות, יש שם מגוון הרצאות לציבור הרחב בשלל תחומים)
http://portal.herzliya.k12.il/sites/kampus/default.aspxסינמטק הרצליה
http://hcinema.org.il/
הזכרתי אותם פה בעבר בהקשרים אחרים. נראה לי שהם "רעבים".אני יכול לעזור ביצירת הקשרים ובלגרום לזה לקרות (בקתדרה או במקום אחר, לא משנה).
אח"כ מן הסתם אצטרך קצת עזרה וייעוץ (אני עצמי לא מספיק בקיא בשביל להרצות ואצטרך עזרה בשביל להבין אילו סדרת הרצאות האגודה יכולה להפיק ולאפיין כמה הצעות).
נעמי, ממתין לאור ירוק לפנות לקתדרה ולנסות לאתר את הגורמים הרלוונטים.
-
גלמשתתף
דיוור בדואר או דוא"ל לחברים לשעבר (בערך פי 5 ממספר החברים הקיימים כיום) השיג תוצאות מועטות.
מצבע חבר מביא חבר נוסה פעמיים – רק 4 אנשים ניצלו אותו (ביניהם אני). (המבצע כלל ספר של אופוס ב-75% הנחה).
כאמור, היה שת"פ עם אופוס – פרסום טופס ההצטרפות בספרים שלהם, גם עם תוצאות זניחות. תוצאה טובה יותר היתה עם הצטרפות דרך אספמיה, אבל הטיפול שלהם ברישום החברים היה רשלני ביותר והפסקנו זאת ביוזמתנו.
היה נסיון לפנות לקהל של מנויי גליליאו (כ-10000 מנויים בזמנו) באמצעות פרסומת של עמוד שלם+קופון הנחה באחד הגליונות שלהם – הניב שני נרשמים בלבד.
מכירה של המימד העשירי בחנויות לא יצא לפועל, עכשיו עושים זאת עם היה יהיה. נראה איך זה ילך.
מנויים של המימד העשירי לספריות – בזמנו הצלחנו להשיג מנוי רק של 3-4 ספריות.
תרומות ספרים לספריות – כל ספר שנתרם מקבל חותמת "נתרם ע"י אגודה למד"ב וכו'".
רעיונות נוספים שעלו ומנסים אותם כעת (או לא):
הפקת כרטיסי ביקור של האגודה. חברי אגודה יקבלו חבילה של כרטיסי ביקור, אותם יוכלו לחלק לחברים, ממכרים, או אם פתאום אתה נתקל ברכבת במישהו שקורא ספר מד"ב. אני עובד על זה ממש בימים אלו.שת"פ ספרותי – נסיון להכניס סיפורים של סופרים מהקהילה שלנו למגזיני סיפורת, או חלילה וחס למגזינים יותר פופולריים כמו ראש 1 ומעריב לנוער. רעיון נוסף באותו כיוון שאני חושב שעובדים עליו כעת הוא מו"ל חדש "קצרצר בסלולר".
שימור חברים: חבילות מנוי רב-שנתיות, הטבות/מתנות למנוויים ותיקים, תוכן נוסף מעבר לשנתון. ראה כאן: http://forum.sf-f.org.il/read.php?10,52593
פרסום נרחב יותר: תליית פלאיירים באונירסיטאות/בתי ספר וכד'; רכישת מודעות פרסום באינטרנט/עיתונים (לפי גליליאו – לא יעיל).
ולסיום – בכל זא תהשיטה שעבדה הכי טוב עד עתה היא כנסים. רוב החברים נרשמים/מחדשים בכנסים (מחציתם רק באייקון)
-
גולי (יניב)משתתף
היי גל (ואחרים),
מה אם היה דוכן של האגודה, נניח, בהקרנת הבכורה של "אבק כוכבים" ביס פלנט? דוכן מושקע ו"סקסי" וגם איזשהו אייטם מגניב שאפשר לתת למצטרפים. זה יכול להיות מקום טוב לצרף אנשים שאינם מכירים את האגודה ולא מגיעים ל"לשיר בכל הכח" וכו'.
עוד דבר, שווה לייצר פגישה עם מחלקת השיווקיח"צ בסלקוםפלאפוןוכו' – יכול להיות שיהיה להם עניין באיזשהו סוג של שת"פ – חסות, הפקה משותפת, משהו שקשור למדיה בסלולר וכו' (יש לזה כל מיני הסברים אבל זה לא המקום). יש לזה המון יתרונות מבחינת חשיפה. ובמקרה הכי גרוע, נקבל דחייה.
מה דעתכם?
-
גלמשתתף
האחת, שאני פשוט לא יודע לגבי זה, אבל דוכן במקום כזה ידרוש תשלום מצידנו, לא?
השניה, פשוטה יותר , היא מתנדב שידחוף את הנושא, ירים את הדוכן ויאייש אותו.
אני חושב שהיו בעבר הצעות להרים דוכן אגודה בשבוע הספר, או באוניברסיטאות בשבוע הראשון ללימודים (כמו דוכני אגודת הסטודנטים וכו'). אני חושב שזה לא עבר את משוכת הכסף, אבל לדעתי גם לא היה מי שידחוף את זה.
-
גלמשתתף
אני חושב שאתה לא צודק בהנחה שלך שהכנסים מיועדים להארד קור.
כיום הנורמה היא שילוב של הרצאות לקל הרחב והרצאות חובבים. כמובן שבאייקון זה הגיע לידי קיצוניות, אבל אם תסתכל על התוכניה של מאורות, למשל, http://meorot.sf-f.org.il/?page_id=5 תראה שהיא בהחלט פונה גם לקהל הרחב: הרצאות של נוער שוחר מדע, הרצאות מדע פופולרי ועוד; כך גם תוכנן הפרסום (שאני אחראי עליו) – הצד החובבי הודגש בפרסום בפורומי המד"ב, הצד המדעי/אסטרונומי הודגש בפרסומים לפורומי מדע ואסטרונומיה, הפן הספרותי/רציני/תרבותי הודגש בפרסומים בבמות שפונות לקהל ספרותי, הפן של נוער שוחר מדע הודגש בפרסום לפורומי הורים שמחפשים תעסוקה לילדים בחנוכה וכיו"ב.
אגב, קיבלתי מחמאות על התוכניה גם ממשתפים בפורומים שאינם פורומי מד"ב – כלומר התוכניה באמת מושכת גם לאנשים שלא בקהילה.אותו כנ"ל יהיה (אני מקווה) עם עולמות. אירוע הדגל של עולמות הקרוב יהיה הפקת מחזמר שמקובל גם על המיינסטרים, ואף הועלה בארץ פעמיים בעבר על במות תיאטרון מכובדות.
-
גולי (יניב)משתתף
לגבי תשלום – אולי.לעיתים אנשים מחברותגופים אחרים שמחים לעזור ל"אנשים טובים באמצע הדרך" (ללא מטרות רווח). בייחוד שזה לא מצריך הרבה מבחינתם. למרות הכל , יש הרבה אנשים טובים. יהודי לא מגרש יהודי
לגבי איוש והקמת הדוכן – קלאסי עבור צעירים בעל אמצעים מוגבלים שבתמורה צריכים לקבל חברות חינם והטבות *משמעותיות* באירועים.
-
גולי (יניב)משתתף
התכניה של מאורות באמת על הכיפאק. אחרי התאמת תכנים לקהל הרחב, כל שנותר הוא הצד השני של המטבע – לשווק אותו לקהל הרחב.
בכל אופן, אסביר למה אמרתי את מה שאמרתי – אין לי במעגל הקרוב של החברים חובבי מדב"פ. ועם זאת, אני מכיר כמה חובבי הז'אנר שאינם חברים באגודה. ניסיתי למשל שאול אותם למה הם לא מגיעים לאייקון. זה נתפס בעיניהם ארוע הארד-קור של "אלה עם החרבות". מדובר באנשים איכותיים וטובים וחובבים אמיתיים. וזה מה שהם חושבים על אייקון המיינסטרימי. לא ברור לי עדיין איך אפשר לשנות את זה אבל זה בהחלט משהו ששווה תשומת לב.
ברור לי שאין מאות אלפים של חובבים בארצנו הקטנה אבל בוודאי יש הרבה יותר מכמה מאות (בהתבסס נניח על נתוני מכירות כרטיסים לסרטים ז'אנריים ואפילו ספרים). משתמע מכך שרוב רובם של החובבים אינם חברים באגודה.
אני חושב שהגדלת מספר החברים בצורה *משמעותית* באגודה יתן דחיפה אדירה ליכולת של הארגון ליזום פעילויות מבחינה כמותית ואיכותית.
-
darthzivמשתתף
לת
-
גלמשתתף
ולא סתם מישהו כמוני שהתנדב כי אין מישהו אחר.
כבר שנים שהאגודה מחפשת איש יח"צ מקצועי, בהתנדבות.
בוג'י אמרה מספר פעמים בפורום האגודה שהיה לה אחד כזה ולא השכלנו לנצל אותו וחבל.לפחות יש לנו נכסים עם אפשרויות יחצ טובות – החל מאתר האגודה ועד פרס גפן ועינת. וכמובן הכנסים.
המיצוב של אתר האגודה בגוגל הוא מעולה, אבל, לדעתי, ריבוי הודעות ה"חדשותיות" הופך את האתר ללא מעניין עבור הקהל הרחב.אה, וכדאי שיהיה גם כסף. כי פרסום בפורומים ובלוגים זה נחמד, אבל אם זה לא מגובה בפרסומות בוויאנט או משהו כזה, אז זה עדיין רחוק מלהגיע לקהל הרחב.
אגב, כמו שכבר ציינתי, אם נצרף את כל מי שהיה פעם חבר באגודה, ואולי גם את פליטי סטארבייס ואספמיה, נוכל להגיע לאזור ה-2000 חברים. מכובד.
לכן לדעתי, כן יש צורך קודם כל להפנות מאמצים לשימור חברים ולהחזרה של חברים לשעבר – לכל הפחות אלו שהיו פעילים פעם. ורק אחר כך (או במקביל, אבל פחות) לנסות להגיע לקהלים חדשים. -
MuchRejoicingמשתתף
אט אט, מכנס לכנס, אחרי שחוזרים עם מספיק סימניות, סיכות, סטיקרים, ספרים וכובעים מגניבים להחריד, וסיפורים מצוינים וחברים חדשים, כשנמאס להם לשמוע בתשובה לכל שאלת "איפה השגת את זה?" – "בכנס"… הם מתחילים להצטרף. בהתחלה סתם כדי "לראות מה זה", ואחר כך כדי לעשות קצת קניות ולהסתכל על האנשים המשונים, ואז… ואז כי יש כנס, אז מה – שלא נלך?
זה, אגב, נכון משום מה יותר לחברי שלא מתעניינים במדב"פ מלאלה שכן. אין לי הסבר.
-
גולי (יניב)משתתף
אני מתייחס לחברים לעבודה בעיקר. על הקיר מאחורי במשרד, לפי הסדר:
Follow the white rabbit
היכונו לביאת קפיצת הדרך
השמדת כוכבים מפלגת את העם
תנו לסאורון לנצח
אנדר, אתה חסר
…בסוף אני אנצח
-
גולי (יניב)משתתף
לצוד חברי עבר זה *רעיון מצויין* בעיני, במיוחד אחר הצעירים יותר שביניהם, שם סיכויי ההצלחה גבוהים יותר. (מתאר לעצמי שיהיה קשה יותר להחזיר מבוגרים 40+ "שהתעייפו", התברגנו, אין להם זמן לזה וכו'). בשביל זה צריך טוב טוב לדעת להסביר למה זה כדאי… אני מתאר לעצמי שמי שעזב חושב שחברות באגודה לא נותנת לו הרבה.
תחשוב שפעם היה לך מנוי לירחון כלשהו ואז הפסקת. עכשיו פונים אליך שתחדש – they better have a good reason. צריך טיעונים משכנעים ומלהיבים, גימיקים, טיזר שאי אפשר לסרב לו וכו'. ולהדגיש את ההבדל בין "אז" לעכשיו.
אני לא בקיא מספיק בהיסטוריה בשביל לבנות "תיק" לקמפיין החזרת חברים אבל צריך הרבה תכנון מראש ומחשבה. אם אני יכול לעזור לך בעניין זה באיזשהי צורה, תרגיש חופשי לפנות אלי.לגבי חברים חדשים, avatar יכול להיות הזדמנות מעניינת (למרות שאולי כבר מאוחר מדי בחינת התזמון).
-
-
מאתתגובות