לכל מן דבעי

מציג 14 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #161122 הגב
      שמואל
      משתתף

      לפני כמה ימים פרסמתי פה שאני מעוניין להקים חוג מד"ב במבשרת ציון.
      העניין נדון עם האנשים הרלוונטים במתנ"ס שאומנם התלהבו אך התנגדו ל"שכונתיות" הפרויקט. אי לכך ובהתאם לזאת, עלי להגיש תוכנית שנתית, הצעה תקציבית ומטרות של החוג.
      אז אני מתכבד להגיש לעיונכם את מה שכתבתי כולל הצעות ממש ממש ממש כלליות להפעלות.
      תוכלו לשים לב שעניין העוליות נשאר פתוח ולכן אודה לכל אחד או אחת שיוכלו לעזור לי בעניין (ההדרכה דרך אגב היא בהתנדבות:)). כמו כן, רעיונות, ביקורת עניינית ובונה, תרומות ותשואות יתקבלו בברכה :)
      אז הנה הקונספט הכללי:
      חוג מד"ב מתנ"ס מעוז ציון שנה"ל תשס"ב-עיקרים
      תוכן:
      סעיף 1: מטרות.
      סעיף 2: קונספט.
      סעיף 3: עלויות.
      סעיף 4: תוכנית שנתית.
      נספחים:
      טיוטות פליירים לגיוס.
      1) מטרות.
      1.1) מטרת על: החוג יצור קבוצה של חובבי מד"ב בגילאי תיכון תוך מתן מענה וקרקע לביטוי תחומי העניין המשותפים בניהם.
      1.2) מטרות משניות:
      -החוג יעודד דיון אינטלקטואלי ורציני בנושאי מד"ב.
      -החוג יהווה בסיס חברתי למפגש של חובבי מד"ב.
      -החוג ירחיב את אופקיהם וידיעותיהם של חובבי מד"ב הן בתחום המדעי והן בתחום התרבותי.
      -החוג יעודד יצירה מקורית ע"י מתן רעיונות וגרויים וע"י יצירת קרקע פוריה ליצירות מקוריות בתחום.
      -החוג יפתח את תחום המד"ב בפני הקהילה וישאף להגברת המודעות לתחום.

      2) קונספט: החוג יפעל במתכונת שבועית כאשר לכל נושא יוקדשו לכל הפחות שני מפגשים. במפגש הראשון יוקרן סרטתוכנית הרלוונטית לנושא ובמידה והזמן יאפשר, יתקיים דיון בנושא.ובמפגש השני יתקיים דיון בנושא. הדיונים יהיו מונחים למחצה ויערכו באווירה פתוחה. התוכנית תהיה גמישה כך שחניכים יוכלו להכין מפגשים משלהם ולהביא מיצירותיהם ורעיונותיהם לדיון בקבוצה. בחגים וארועים מיוחדים תיבחן האפשרות להקרין הקרנות מיוחדות לכבוד הארוע.

      3) עלויות:

      4) תוכנית שנתית: תוכנית זו תיהיה גמישה ביותר ונתונה לשינויים.
      פעילות א: מאדים. סרט אפשרי: המשימה מאדים. נושאי דיון: הטיסה למאדים, איך כיצד והאם בכלל?. ישוב המאדים, האם אפשרי, האם כדאי?. חיים על המאדים, מה זה אומר לגבינו.
      פעילות ב: סיבורגים. סרט אפשרי: רובוקופ. נושאי דיון: חיבור בין אדם למכונה-מוסר ותועלת. החיאת מתים-האם אפשרי? עתיד ההתפתחות הטכנולוגית-לאן?
      פעילות ג: אפוקליפסה: סרטים אפשריים: ארמגדון, פגיעה קטלנית. נושאי דיון: פגיעת מטאור, מה עושים באופן אישי ולאומי.
      פעילות ד: אינטילגנציה מלאכותית. סרט אפשרי: אודיסאה בחלל. דיון: אינטילגנציה מלאכותית, בהכרח רע? האם כל אינטילגנציה רעה מטבעה?
      פעילות ה: מסע בחלל. סרט אפשרי: כל מיני. נושאי דיון: האם אפשרי בכלל מסע בחלל ואילו פרדוקסים זה יצור?
      פעילות ו: קשר. סרט אפשרי: קונטקט. נושאי דיון: האם יש מישהו שם או לא?
      פעילות ז: קונספירציה. סרט אפשרי: תיקים באפילה-הסרט. נושאי דיון: האם בכלל יש קונספירציה? למה ולמי זה יעכזור?
      פעילות ח: שכפול גנטי. סרט אפשרי: מה קרה בגטקה? נושאי דיון: ילדים בהזמנה, האם כדאי? האם מוסרי? האם אפשרי? על הסכנות שבשכפול גנטי והאפשרות למנועם.
      פעילות ט: סרטי קאלט. סרט אפשרי: שגעון בחלל, כיבוש הגלקסיה, הפלישה ממאדים. נושאי דיון: האם מד"ב נהפך לאובססיה?
      פעילות י: מלחמה. סרט אפשרי: גברים בחלל, הקרב על כדור הארץ, היום השלישי. מהי שיטת השלטון הטובה ביותר למחלמה? האם בהכרח נפסיד במלחמה נגד גזע מתקדם? האם לאור העובדה שמי שימצא אותנו יהיה גזע מתקדם, יש בכלל טעם לחפש?
      פעילות יא: יצירות מקוריות. נושאי דיון: דיון על יצירות מקוריות של החניכים, בהנחה שיש כאלה.
      פעילות יב: המחתרת. סרט אפשרי: מלחמת הכוכבים. נושא לדיון: מדוע תמיד המורדים נתפסים כאנשים הטובים? מה זה אומר לגבינו?
      פעילות יג: מלחמת הכוכבים: סרט אפשרי: בוקרים בחלל. נושא לדיון: על הסכנות שבמלחמה בחלל. חורף גרעיני והשלכותיו, השלכות המלחמה הקרה על מחקר החלל.
      פעילות יד: אסטרונאוטים. סרט אפשרי: אפולו 13, הצוות המובחר. נושא לדיון: על הסכנות במסע לחלל, למה אסטרונאוטים צריכים לעבור את כל המבחנים הללו? האם רק המובחרים יזכו לטוס לחלל?
      פעילות טו: פנטזיה ומד"ב-דומה ושונה. סרט אפשרי: דרקונים ומבוכים, הנסיכה מונונוקי, אקסקליבר. נושא לדיון: על ההבדל בין מדע בדיוני לפנטזיה. האם אגדות עם הם בעצם מד"ב של ימי קדם? מדוע אנחנו צריכים מיתוסים?
      פעילות ט"ז:

      שמואל
      נ.ב
      אקדים תרופה למכה ואומר: הסרטים המוצעים, על אף היותם לא שיא האומנותיות ורובם אף אינם מתקרבים לזה מוצעים מסיבות פרקטיות בלבד של זמינות. אין לי זמן ואפשרות לנבור בארכיוני הסינימטקהאוזן השלישית בחיפוש אחר סרטים. כמו כן, הפופולריות שלהם אולי תאפשר לכוון את הפעילות לקהל יותר רחב מחובבי מד"ב מושבעים. הצעות כמובן יתקבלו בברכה.

    • #167434 הגב
      Ange noir
      משתתף

      מנסיון עבודה עם גורמים רשמיים וחינוכים הרשה לי להמליץ לך להוסיף למטרות המשניות דברים כמו:
      – הרחבת אופקים ועידוד קריאה דרך נושא המד"ב
      – העשרת הידע האישי והגדלת המשיכה למדעים ולרעיונות המדעים המובאים בספרות המד"ב (אני לא יודע עם היום אבל שנה שעברה במכון ויצמן העלו חוג שלם סביב הנושא הזה)

      הערה נוספת, בנושא אסטרונאוטים אני מציע את אודיסאה בחלל 2001, אפשר לעשות על זה דיון שלם אם האסטרונאוטים לטווח רחוק שלנו צריכים להיות מכונות (כמו היום, ראה ערך ויאג'ר, גלילאו, קסיני…) או אנשים

    • #167435 הגב
      שמואל
      משתתף
    • #167436 הגב
      גל
      משתתף

      הזמנת מרצים שירצו על נושאים שונים ומגוונים
      הנוגעים למד"ב ומדע (ובטוחני שתוכללמצוא בין חברי האגודה
      אנשים שישמחו להעביר הרצאות. אני אחד מהם).

      לעניין עלויות – אם ההדרכה היא בחינם: כמה עולה
      המקום במתנ"ס (אם בכלל, אין לי מושג איך זה הולך)?
      כמה תעלה השכרת הסרטים והקרנתם(15 שקל מהוידיאומט
      ועוד מה- טלוויזיה ווידאו של המתנ"ס? האם יש חדר הקרנות?
      יתכן וחלק מהמרצים ידרשו תשלום (אבל אין לי מושג
      כמה לוקחים על הרצאות בימים אלו, אולי אהרון או אלי אשד יודעים).

      תוכל אף להוסיף פעילויות שכוללות מפגשים עם קבוצות דומות
      מכל הארץ (וזו בעצם קריאה לכל קבוצות המד"ב -מלבד כנסים של
      האגודה אולי כדאי מדי פעם לעשות אירועים משותפים –
      נאמר שהתא הבאר שבעי יארח את התא הרחובותי לאירוע משותף
      וכדומה). במקרה זה לעלויות ניתן להוסיף הסעות.

      פעילויות נוספות של החוג יכולות להיות ביקור במוזיאוני מדע שונים
      (וזה שוב מתווסף לעלויות).

      זהו, אזלו לי הרעיונות.
      בהצלחה!

    • #167439 הגב
      שמואל
      משתתף

      חשבתי על הזמנת מרצים אבל…ישנה בעיה כספית חמורה.
      תראה, מהיכרות עמוקה עם המתנ"ס (אני כבר שם 4 שנים בקירוב) אין להם גרוש על הנשמה.
      המקום לא עולה כסף ואולי אולי אני אקבל החזרים על השכרת סרטים (חסר להם שלא:)).
      יש מקרן סרטים ומקום כך שזו לא הבעיה. אם מרצים יסכימו לבוא עד לשם בהתנדבות זה יהיה מושלם ואף משמח מאוד, אם לא אני חושש שלא נוכל לעמוד בזה (אולי פעם ב…).
      עוד שאלה היא איך בדיוק אני אגבה תשלום לזה (אם בכלל) ובזה אני גם מבקש עצות אם יש. אחרי הכל, לא מדובר בילדים קטנים שההורים שולחים לחוג, מדובר בחבר'ה עם תקציב עצמאי וזמן דחוק כך שאם זה יהיה כרוך בעלויות, אנשים פשוט לא יבואו (עצוב אבל נכון…).
      רעיון המפגשים הוא טוב. לא חשבתי על זה, תודה. אני אראה אם אני אוכל ליישם את זה…
      תודה רבה

    • #167441 הגב
      אמבר
      משתתף

      להרצות בהתנדבות. שלח לי מייל ונראה אם אפשר לעשות משהו

    • #167442 הגב
      Ange noir
      משתתף

      אני אעלה את זה בפגישת המועצה הבאה של SFiR

    • #167444 הגב
      גל
      משתתף

      יש לי כבר הרצאה מוכנה (בפאאור פוינט) על אסטרוביולוגיה
      (חצי שעה אבל אפשר להרחיב לשלוש שעות או יותר:-)
      ואני מניח שאוכל להכין הרצאות בתחומים הקשורים לביולוגיה.

      אך אל תשכח: כל דבר שאתה מקבל חינם שווה את מה ששילמת עבורו :-)

    • #167461 הגב

      קודם כל, חזק ואמץ. זה מנוסח מצוין, רואים שאתה רציני והקדשת מחשבה רבה לכל דבר. אם התוכנית שלי היתה מאורגנת ככה בתחילת השנה, סביר להניח שכל היה הרבה יותר קל :)

      שנית, הצעה: אולי עדיף לך לפתוח את הפעילויות עם סרטים מעט יותר פופולאריים? מטריקס, למשל, עם דיון לגבי תפיסת המציאות או מציאות וירטואלית. סטאר וורז והדיון שלו, יותר קרוב להתחלה. גאלקסי קווסט כפתיחה, עם דיון לגבי "מיהו חובב מד"ב". "מסע בין כוכבים – המפגש" (או אחד מהאחרים), עם דיון לגבי ההבדלים בין סדרות לסרטי מד"ב.

      מנסיוני בהדרכה, חניכים נוטים לשפוט קבוצה לפי שתי הפעילויות הראשונות שהם משתתפים בהם. אחר כך, כל פעילות משעממת נתפסת כמעידה חד-פעמית, אלא אם כן כל הפעילויות הופכות משעממות.
      ארבעת הסרטים שהבאת כפתיחה הם לא רעים בכלל, אבל אף אחד מהם הוא לא להיט שאנשים ירצו להגיע לפעילויות שנה שלימה בזכותו – אם אני הייתי אתה, הייתי מנסה לפתוח בגדול… מכיוון שגם אנשי מתנ"סים נוטים לשפוט אותך על פי כמויות החניכים שמגיעות ל2-3 הפעולות הראשונות.

      וחוץ מזה, בהצלחה!
      אגב, אם אתה זקוק לעזרה מבפנים, אני מכירה את המורה החיילת שהגיעה השבוע להדריך קל"ע במבשרת. היא אמנם לא תוכל לעזור בהדרכה, אבל היא בפנים, אתה יודע, ומי שיש לו קשרים לא צריך פרוטקציה :)

    • #167462 הגב

      שמוכנים לבוא ולהרצות בחינם, או בתקציב מינימלי של החזרי נסיעות למקום. אני אחפש אותה ואשלח לך, אם אתה מעוניין.

    • #167467 הגב
      Ange noir
      משתתף

      ד"א, בהצלחה, מהקבוצה שאני עובד איתה, תזדקק לה. כי כידוע חובבים הם עם, טוב, סמכות לא הולכת איתם טוב וכיוון שהם נוטים להיות אינדיבידואלים (ולפעמים מגלומנים) קשה לגרום להם לעבוד טוב יחד

    • #167470 הגב
      שמואל
      משתתף

      מסתבר שכמה שנים במועצות נוער כן עוזרות לבן אדם איכשהו:)

      ההצעות לפעילות לא באות בהכרח לפי הסדר. כמו שכתבתי, התוכנית גמישה מאוד ואני מסכים שהפעילות צריכה להיפתח בקלילות משהו. את סרטי הקאלט חשבתי לשמור להקרנה מיוחדת כמו בסביבות פורים או משהו כזה אבל יש משהו בדבריך, אולי צריך לעשות את זה מוקדם יותר.

      למזלי, יש לי עזרה מבפנים. במתנ"ס הזה ביליתי את מיטב ימי החל מכיתה ט' כחניך בקורס מד"צים, מדריך כיתה ד', נציג התיכון במועצה הישובית והמחוזית (במשך שנתיים:)) ולבסוף גם עוזר מנחה המועצה (ומי שבילה ימים שלמים בנסיון נואש לבנות אותה עד יום לפני שהתגייס:)) כך שקשרים יש לי:) אבל תודה על ההצעה, אני אמסור למורה חיילת החדשה ד"ש כשאני אפגוש אותה:)
      ושוב, תודה רבה על העזרה.
      אה כן, ובקשר לרשימת מרצים, תודה רבה זה ממש יעזור. אבל שאלה אחת, המרצים מתאימים לקהל הרחב או רק לאנשים עם תואר בתחום?
      שמואל

    • #167471 הגב
      שמואל
      משתתף

      לכן אני חשבתי על משהו שהוא יותר קבוצתי ופחות היררכי. זאת אומרת שאני לא אהיה המדריך בסטייל של "צופים" או משהו בסגנון אלא אני אהיה יותר בן אדם שיושב איתם ומידי פעם מנתב את הדיון לאפיקים שונים ומשונים.

    • #167472 הגב
      שמואל
      משתתף

      אני מוכן לקבל הכל בשלב זה :)
      בהנחה שהדבר יתאפשר (ושאתה לא תברח מהארץ בזעקות שבר, אל תעיז לחשוב על זה אפילו) אני כבר אדסקס איתך על זה יותר לעומק.
      ושוב תודה,
      שמואל

    • #167479 הגב
מציג 14 תגובות משורשרות
מענה ל־Reply #167439 in לכל מן דבעי

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים:




ביטול