דוכן יד שניה

מציג 30 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #162192 הגב
      גל
      משתתף

      לאור בקשות המארגנים, הנה כמה רעיונות לגבי דוכן יד שניה.
      אשמח לקבל את תגובת הועד ומנהלי כנסים בעבר, בהווה ובעתיד (ובעיקר אייקון הקרוב) על עמדתם לגבי דוכן יד שניה בכנסים ויישום האפשרויות שהעליתי כאן. (לא חייבים בפורום – אפשר גם לדחות את הדיון ל"פגוש את הועד". אני אהיה שם).

      כמה רעיונות לגבי דוכן יד שניה בכנסים:

      *שיפור:*
      דרישה להבאת מוצרים לדוכן רק בשעות מסויימות, בהן לא תהיה מכירה (למשל שעה בבוקר לפני הפתיחה, עוד חצי שעה בצהריים וחצי שעה בערב). אפשרות אחרת: הבאת מוצרים למכירה תהיה בדוכן/חדר נפרד (נאמר חדר ציודים) בשעות מסויימות בלבד (ואחראי דוכן יד"ש יהיה נוכח שם באותן שעות). המוצרים (מסומנים כבר במדבקת מחיר), והטפסים המלאים והחתומים, יישלחו עם גופר לדוכן.
      כך, המתנדבים בדוכן לא צריכים להתעסק גם עם מוכרים וגם עם קונים, אלא יכולים להתרכז בקונים בלבד, וגם להשגיח יותר טוב על המוצרים בדוכן למניעת גניבות.

      השגת מדפים לתצוגת מוצרים (לבקש מדפים משומשים מאנשים).

      *צמצום:*
      הגבלה למוצרי ז'אנר בלבד.

      הגבלה לספרים וקלטות/דיסקים בלבד – בלי שאר הפיצ'פקעס כמו בובות, דגמים, בגדים וכדומה (וחזרה לדוכן אחד, ולא שניים) .

      הגבלת מספר מוצרים לאדם ע"י גביית עמלה גבוהה על מספר רב של מוצרים.

      צמצום שעות הפעילות של הדוכן – כדי לחסוך במתנדבים. למשל הפעלתו רק עד 6-7 בערב, במקום עד 9-10 (ואפשר לשאול אם מישהו מעוניין לשכור את שטח הדוכן רק לשעות הערב).

      בקשה למתנדבים אידיאולוגים ? מתנדבים שיהיו מוכנים לעבוד בשביל *פחות* כרטיסים משאר המתנדבים.

      *מימון:*

      חיפוש ספונסרים לדוכן יד"ש

      במידה ולא נמצא ספונסר ייגבו עמלות כדלהלן:
      גביית עמלת שימוש בדוכן:
      עמלה של 5% מהסך הכולל של הטופס(ים) החל מ-20 ₪, מעוגל לשקל הקרוב.
      פטור מעמלת שימוש (דוכן ספרים): אם מתחייבים לתרום ספרים (וספרים בלבד) שלא נמכרו, במסגרת התרמות הספרים של האגודה.

      עמלת שימוש יתר:
      מי שרוצה למכור יותר מעשרים פריטים ישלם עמלת שימוש של 15% מהסך הכולל של הטפסים.
      פטור חלקי (50% הנחה מעוגל לשקל הקרוב) אם מתחייבים לתרום ספרים וחוברות (בלבד) שלא נמכרו, במסגרת התרמות הספרים של האגודה.

      ביטוח (אופציונלי):
      מוכר שרוצה לבטח מוצרים יקרים מפני גניבה או נזק, יכול לשלם תוספת של 5% מסכום המוצר לביטוח חצי, או 10% מסכום המוצר לביטוח מלא.

      מכירה פומבית (אופציונלי):
      מוכר שחושב שיוכל למכור מוצר במחיר גבוה מהמחיר ההתחלתי שקבע יכול להציע את המוצר ל"מכירה פומבית" בדוכן:
      המוצר יוצג במקום בולט בדוכן. קונים פוטנציאלים יוכלו להציע מחיר גבוה יותר, בטופס מיוחד שיוצב בדוכן. הקונה שהציע את המחיר הגבוה ביותר יוכל לקנות את המוצר בסוף היום.
      השירות כרוך בתשלום של 10% מערך המכירה, או מהמחיר ההתחלתי אם המוצר לא נמכר בסוף היום.

      מתנדבים שרוצים להשתמש בדוכן יכולים להמיר את כרטיסי החינם שלהם בהנחה או פטור מעמלות.

      (שימו לב: גביית עמלות מחייבת מתן קבלה!)

    • #174771 הגב
      ???
      משתתף

      רעיונותיך לשיפור מאוד מצאו חן בעיני.
      לגבי העמלה- אני מאוד לא אוהבת את הרעיון ולמען האמת אלחם נגדו בכל מאודי.
      זהו דוכן שנותן שירות לציבור ומגלם בתוכו את רוח ההתנדבות והרצון הטוב של הקהילה.
      אני רציתי למכור ספרים בו בשנה האחרונה אבל בגלל העמלה וויתרתי על זה לטובת חנות הספרים המשומשים הקרובה לביתי עימה יש לי קשרי עסקים טובים כבר 15 שנה.
      העמלה הפריעה לי עקרונית וכך גם לעוד רבים אחרים.
      להגביל את מספר המוצרים לאדם אפשר גם ללא עמלה, כך גם לגבי הגבלת סוג המוצרים לספרים וקלטות.

    • #174772 הגב
      יעל
      משתתף

      לדעתי יש מקום לגבות עמלה. אחרי הכל, כמו שציינו כאן כמה וכמה פעמים – העמלה היא הדרך של הדוכן לממן את עצמו. במצב בו נמצאים הכנסים היום (להבדיל ממצבם בעבר) הדוכן עולה כסף במקום שלו (שהיה יכול לאכלס דוכן מסחרי) ובכרטיסי המתנדבים, וזה עוד בלי להזכיר את תרומתו לבלאגן הכללי. הגיוני למצוא דרכים שהדוכן לפחות ישלם את עצמו מהבחינה הזו.

      אבל העמלה שנגבתה באייקון היתה לא הוגנת, מכיוון שהיא דרשה מאנשים לשלם אגרה עבור הפקדת הספרים בדוכן, בלי קשר לשאלה אם הם נמכרו או לא.

      לדעתי צריך לגבות את העמלה רק לגבי פריטים שנמכרו. העמלה תגבה מהמוכר ולא מהקונים. ולכן גם יהיה פשוט לתת קבלה. הדוכן יתנהל כמו שהוא התנהל מבחינה זו עד היום – אנשים מפקידים את הספרים, אנשים קונים ספרים. כשהמוכר בא לקבל את כספו בחזרה, 10% (או מספר אחר) מערך המכירה ילך לדוכן, והמוכר בעצם יקבל קבלה מטעם הכנס על הסכום שנשאר בידי הדוכן. ז"א, אם פלוני מכר ספרים ב 100 ש"ח, הוא יקבל לידיו 90 ש"ח ועוד קבלה על סך 10 ש"ח עלות השימוש בשירות הדוכן. כך אנשים יתמחרו את הספרים מראש בהתחשב בעמלה הצפויה, והם ידעו בדיוק כמה הם יקבלו על המכירה, וגם לא ירגישו שהפסידו על ספרים שלא נמכרו. וזה גם נראה לי הכי פשוט מבחינת המתנדבים. (קבלה פר מכירה ולא קבלה פר פריט, ולא חשוב כמה פריטים אנשים הביאו).

      אחראי הדוכן בעבר שיש להם מושג לגבי הסכומים שמתגלגלים בדוכן יד שניה, יוכלו אני מניחה להגיע לחישוב אחוזים שיכסה את עלות הדוכן וישאיר עוד טיפה רווח לכנס. ואז אפשר לארגן הנחה בעמלה למי שיסכים לתרום את הספרים שנשארים או פטור מהעמלה למי שיתנדב בדוכן ולא יקח כרטיסים לאירועי הכנס, או כל מה שעולה בדמיונם של האחראים.

    • #174773 הגב
      אמבר
      משתתף

      כלומר, מה אתה מנסה להשיג עם כל הרעיונות האלה? לפחות רובם נראים לי בתור הרעה משמעותית של השירות בדוכן.

    • #174774 הגב
      גרומיט
      משתתף

      ואלה היו רעיונות של גל לדרכים שיאפשרו לקיים את הדוכן בכנסים הבאים למרות המגבלות שאת ואחרים כבר העלתם.

    • #174777 הגב
      גל
      משתתף

      n/t

    • #174743 הגב
      אמבר
      משתתף

      ואת זה ההצעות של גל לא יפתרו בשום דרך.

    • #174744 הגב
      גרומיט
      משתתף

      ההצעות של גל מתחלקות לשתיים. חלקן מיועדות להקטין את שטח הדוכן ואולי גם את כוח האדם שהוא ידרוש (אם כי לא את העבודה שתידרש מהמתנדבים האומללים בדוכן. זו עשויה דוקא לגדול), והחלק השני הוא פתרונות לבעיה הכספית. ברגע שהברירה תהיה בין דוכן משומשים רווחי ובין ויתור על אחד הדוכנים המסחריים, שיקולי העלות יתבטלו ותיוותר רק שאלה של סדרי עדיפויות. אני יודע שאני, למשל, מעדיף את דוכן המשומשים על פני כל דוכן מסחרי אחר. אפילו זה של יואב.

    • #174718 הגב
      ???
      משתתף

      Hi
      what Gal did not consider is that we (the E-Lu) are not alone. Maybe our members want to buy only books and DVDs but members of SB or the embassy for example will want to buy other merchandise.
      So you can't say that Yad Shania is only for books…
      Another thing is the recipts (kabalot)-it will be a waste of money to give these recipts and since the profits goes to the entire convention-how can the organization who issued the receipts will get refunds ? maybe i didn't understand this part and actually whay you meant is not really recipts, only un-official ones?
      Sponsers for yad shnia?
      it is duable but it will not get the convention more money. How come?
      Cause no one will pay extra money for this stand. Maybe they'll agree to give the money for yad shnia but it's only money they were already willing to give for the convention, so instead of getting (for example) a publicity slide before events, they will get a big sign above the yad shnia stand.
      bottom line- the convention will not get "new" money from sponsers. That is my opinion anyway after dealing with this (sponsers) issue for the past 2 cons.
      so we're back to square 1 -:
      1. we do not have enough room for all the stands
      2. the profits from the stands is very substantual and can not be ignored
      3. the 2nd hand stand takes lots of room and lots of money
      4. it is a very important stand for some, but others will rank it in a lower priority.
      From the parts of the discussion I read (and I think i read most of it) I think Amber's suggestion was the best- that is having one big 2nd hand stand once a year, preferably in Icon.

      Enjoy Olamot and come to "meet the va'ad" ! it's important that many people will be there, but pls don't waste all the time just to discuss the 2nd hand stand, not cause it's not important, only cause it's not .
      something the va'ad can decide alone, we have companions in this conventions for better and for worse
      .
      I apologize for any spelling mistakes, but I can't find the spell checker here, it's all chinnese to me :)

    • #174490 הגב
      קרן אמבר
      משתתף

      מה את עושה פה?
      את בסין!
      את צריכה להנות ממחזות סיניים ואוכל סיני אמיתי ונופים סיניים אמיתיים ומקניית המון דרקונים סיניים (רמז רמז)
      לא להסתובב בפורומים מפוקפקים של האגודה בעלת הקליקה המסואבת ולעבוד בניהול כנס מחו"ל.
      תהני. הרבה. עכשיו.

      הערה: הכותבת מודעת לכך שחגית לא יכולה לראות את ההודעה הזו בלי לבקר שוב בפורום הזה.
      כך שאם את קוראת את זה…. קישטה!

    • #174491 הגב
      ???
      משתתף

      I'm stuck at an internet cafe till the movie clip I made for Olamot will finish uploading.
      sixty MB in 25 kbps, you do the math…

    • #174495 הגב
      קרן אמבר
      משתתף

      bugger that…
      no, bugger Guy
      its your privilage

    • #174496 הגב
      גרומיט
      משתתף

      ניהול החשבונות של הכנסים מתבצע תמיד דרך אחת מהאגודות השותפות בניהולם – לרוב האגודה, היות שניהול הכספים שלנו הכי מסודר וכי היה לנו את ארז. בתום כל כנס מחשבים את ההכנסות של הכנס, מורידים מזה את ההוצאות שהיו לכל ארגון בנפרד ומחלקים בסוף את הרווחים בהתאם. לכל שקל שנכנס או יוצא מהכנס אמורה להיות חשבונית, מטעמנו או מטעם הספקים. היות שהכנס עצמו הוא לא ישות עצמאית ואין לו פנקסי קבלות משל עצמו, עליו להשתמש בקבלות של המארגנים. באייקון האחרון, למשל, הקבלות על העמלות שנלקחו בדוכן יד שניה היו של האגודה, ולמיטב ידיעתי כך היה גם עם כל קבלה רשמית אחרת של הכנס. גל ויעל הציעו בעניין הזה בדיוק את אותו דבר, רק עם שיטה אחרת לחישוב העמלות ולגבייתן. תכנון נכון של העמלות יכול להפוך את דוכן משומשים לרווחי עבור הכנס בדיוק (או אפילו יותר) ממתחריו מסחריים.

      בין שאר ההצעות שהועלו כאן, לפחות אחת עשויה להביא להקטנה של שטח הדוכן – הגבלת מספר האייטמים שרשאי כל אדם למכור בדוכן, ואילו ההצעהלהגבלת שעות הפעילות של הדוכן תקטין בהכרח את כוח האדם שהוא דורש. עדיין מדובר יהיה בכאב ראש רציני למארגנים, אבל פחות. העניין הכספי, כאמור (והוא היה הטענה המשמעותית ביותר נגד הקמת הדוכן הפעם) יכול להיפתר בעזרת עמלות ריאליות, בין אם על פי הנוסחאות שהציעו גל או יעל, ובין אם על פי נוסחה אחרת. מוטב לעשות חישוב ריאלי על פי נתוני המכירות בדוכן מהכנסים הקודמים.

    • #174497 הגב
      גל
      משתתף

      נע על סביבות ה-30 אלף ש"ח. זה מה שהיה לפני שנתיים, לפחות. כלומר עמלה של 5% על מכירות בלבד יכולה להניב כאן 1500 ש"ח. אם גובים עמלה על שימוש בדוכן, אז מן הסתם יותר.
      בעולמות זה מן הסתם יותר נמוך.

    • #174501 הגב
      אמבר
      משתתף

      שצריך להקטין אותן ביחס למשמרות המתנדבים (כלומר, להוריד משמרת). מעבר לכך, יש שעות מוגדרות שבהן דוכנים צריכים להיות פעילים (אנחנו מחייבים את זה בחוזה), כיוון שהמראה של שולחנות ריקים ונטושים הוא די עלוב ומקלקל את הרושם הכללי.

    • #174503 הגב
      גל
      משתתף

      וכמו שהצעתי, אפשר לברר אם מישהו מעוניין לשכור אותו לשעות הערב בלבד, או לנצל את השולחן למשהו אחר – למשל אירוע משחק שולחני, מפגש פורום או סדנת כתיבה וכדומה.

      אבל תמיד נחמד להסתכל תמיד על חצי הכוס הריקה עוד לפני שבכלל מנסים את זה.

    • #174505 הגב
      אמבר
      משתתף

      n/t

    • #174506 הגב
      גרומיט
      משתתף

      מחשבה על הפרטים הקטנים היא תפקידם של מנהלי הכנסים., לא של האנשים הקטנים מהפורום. מה שחשוב ברעיונות בפורומים הוא ביכולת שלהם לפרוץ מסגרת מחשבה ולהציע דרכי פעולה שלא נוסו עדיין, וזה בדיוק מה שגל עשה. שישבו מנהל הכנס הבא, יעברו על הרעיונות שיובאו בפניהם ויראו מה מהם מעשי, מה לא, ומה שווה לשקול, אבל לא בדרך שהוצעה. אולי יש דרך לקצר את שעות הפעילות ואפילו לגרד עוד כמה שקלים מדוכן אחר. אולי אין והרעיון ילך לפח הזבל של הרעיונות המשומשים. השיקול יהיה בכל מקרה של הנהלת הכנס, לא של מציע פלוני בפורום.

    • #174507 הגב
      גל
      משתתף

      n/t

    • #174508 הגב
      ???
      משתתף

      Guys your ideas are good -realy they are but I persoally have 2 problems :
      1. will all those who use the 2nd hand stand agree for the "amlot"? if not, than the stand will be smaller or the prices will be higher (since people will want to keep the same profit)
      2. i understand that for Gal, Boogie and Gromit the stand is very important-more than other stands, but as i said before, we are not alone. how important is the stand to other people?
      what if we find out that other people rank it in a lower priority?
      when there is not enough space some stand will have to be left out…and some people will get upset
      I think that one solution can be for the va'ad to decide that the 2nd hand stand is very important to the members (like sadnat ktiva for example) and he (the vaad) insists on having such a stand at least twice a year but the stand must be profitable. Just to get the numbers, the average price for a stand in a 3-day con is 800 NIS, so if Gal is right the stand can be profitable.
      Again I ask- what is the importance of the stand to other people than the 3 mentioned?
      That is worth finding out in "meet the va'ad".
      Take care
      H

    • #174509 הגב
      Boojie
      משתתף

      להחזיק את רוב הפריטים לא זמינים לקהל, אלא מסודרים מאחורי הדוכן (נגיד, בתוך ארגזים ממוספרים), כשעל הדוכן יופיעו קטלוגים של הפריטים, ואולי מספר קטן של פריטים "מועדפים" (למשל, פריטים שמוכריהם משלמים עמלה נוספת). קונה שמתעניין בפריט כלשהו המופיע בקטלוג יפנה למתנדב וזה ישלוף לו את הפריט מהארגז הרלוונטי.
      יתרונות: צמצום שטח הדוכן, אולי גם צמצום מספר המתנדבים הדרושים, צמצום הסיכויים לגניבה.
      חסרונות: פחות כיף, עשוי להיות בלבול מוח בטיפול בספרים במקרה של קונים מתלבטים, צורך לשנות את שיטת הרישום.

    • #174510 הגב
      גל
      משתתף

      זה דווקא נראה לי מאוד מסורבל עם מקור להמון בלבולים ובלגן. אני גם לא רואה איך זה יצמצם את מספר המתנדבים.

      אבל שכחתי לציין עוד יתרון של דוכן יד-שניה – איסוף ספרים לתרומות הספרים של האגודה.
      בכלל, האם האגודה תרמה ספרים השנה? לא ראיתי עדכון בנושא בפורום או העמוד הרלוונטי באתר.

    • #174728 הגב
      גרומיט
      משתתף

      וזה הקף השימוש בדוכן. בכל הכנסים האחרונים היתה תמיד צפיפות ליד דוכן המשומשים, וגל הזכיר גם את מחזור הכספים שעבר בו, שמעיד על שימוש נרחב ביותר בדוכן. אנשים רוצים את הדוכן ומשתמשים בו. הרבה מאוד אנשים. למעשה, סביר להניח שזה היה המקור העיקרי לבעייתיות של הדוכן מבחינת המארגנים – הקף השימוש בו דורש הרבה מאוד כוח אדם ועבודה.

      אני מסתובב הרבה ליד הדוכנים בכנסים. ליד דוכן המשומשים תמיד צפוף. ליד רוב הדוכנים האחרים (אם לא כולם), הרבה פחות. את מכירה מדד טוב יותר מרייטינג?

      וכמובן שהעמלות יפחיתו במשהו את השימוש בדוכן. תכנון גובה העמלות יצטרך לקחת את זה בחשבון. גם כך אני בטוח שיהיו די והותר משתמשים בדוכן.

    • #174723 הגב
      אמבר
      משתתף

      שמגיע כתוצאה ממתנדב איטי? גם המחזור הגדול שמדובר בו יכול להגיע מכמה פריטים יקרים.

      אני יכולה למצוא לך מדד אחר: כל הדוכנים שמגיעים מוכנים לשלם את הסכומים שאנחנו מבקשים, לעזוב את העסקים הרגילים ולשבת בכנס שלושה ימים. כנראה שזה מאוד משתלם להם, אחרת חגית לא היתה מקבל טלפונים זועמים מדוכנים שלא נמצא להם מקום בעולמות.

      אני לא חושבת שיש מדד אובייקטיבי, פרט לספירת האנשים שקונים בכל דוכן.

    • #174724 הגב

      קניתי דברים כמה פעמים בדוכן יד שנייה, המתנדבים היו זריזים(יחסית לניירת) ואדיבים, ובכל פעם הדוכן היה מוצף בצורה רצינית, בערך כמו הקופה ביום הראשון.

    • #174742 הגב
      גל
      משתתף

      המתנדבים לא איטיים יותר מהמוכרים בשאר הדוכנים. אולי יש מתנדב איטי נקודתית, אבל בטח שלא כל הזמן.
      והמחירים הם זולים בהרבה ממה שתמצאי בדוכנים האחרים. פריטים במחיר של מעל למאה הם די נדירים. רוב הספרים נמכרים במחיר של 5-50 שקלים, אאל"ט.

      והנה עוד מדד – אנשים היו מוכנים לשלם את העמלה השערורייתית של אייקון שעבר, רק כדי למכור בדוכן. אני בטוח שאם העמלה תהיה יותר ריאלית יותר אנשים יהיו מוכנים לשלם אותה.

    • #174725 הגב
      יולי
      משתתף

      הביאו אליו אותה כמות של פריטים כמו באיקון שלפניו, למרות העמלות.
      העמלות לא באמת הזיזו לרוב המוכרים.

    • #174726 הגב
      יולי
      משתתף

      1. ורד, השיטה שלך נשמעת מצויין, אבל היא לא תעבוד, באמת שלא. (שוב, בפגוש את הועד)
      2.נתרמו 5 ארגזים של ספרים. (לפנימיה ולספריה נכשלת) אני אברר למה זה לא עודכן.

      3.
      בואו נדבר על כל זה פנים מול פנים בפגוש את הועד. בפורום זה יכול לתת רעיונות, אבל זה יהיה הרבה יותר פרודוקטיבי ממש לשבת על זה.

      יולי (אחראית דוכן יד שניה בכמה הכנסים האחרונים)

    • #174516 הגב
      אמבר
      משתתף

      לא דעות, השערות או משאלות לב. עובדות.

      ובדוכן יש לא מעט פריטים יקרים. אולי לא בדוכן הספרים (למרות שגם שם ראיתי מחירים גבוהים), אבל בדוכן השני היו לא מעט סטים של דוד במאות שקלים. ותלונות על איטיות ועל נהלים מסורבלים היו כל הזמן. לא המצאה שלי.

    • #174518 הגב
      יעל
      משתתף

      לפי רעיון העמלה שאני הצעתי, ככל שאדם מוכר יותר כך הוא מכניס יותר לקופת הכנס. והרי זו המטרה של הדוכנים, לא? להכניס עוד כסף לקופת הכנס. וזה הוגן, כי מי שלא מוכר לא ניזוק.

    • #174519 הגב
      אמבר
      משתתף

      או מנהל הפסטיבל

מציג 30 תגובות משורשרות
מענה ל־דוכן יד שניה

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים: