ללא כותרת › ללא כותרת › פורום האגודה › ארוע הסרטים הישראליים
- This topic has 56 תגובות, 17 משתתפים, and was last updated לפני 23 שנים, חודש 1 by Kipod.
-
מאתתגובות
-
-
אלימשתתף
עבר בהצלחה , למרות כמה חריקות שכתוצאה מגלישת זמן באירועים האחרים שהצטופפו בשעה וחצי שהוקדשה לסרטים , לא ניתן היה לקיים דיון של הבמאים שבאו במיוחד וחבל.
חריקה אחרת הייתה של במאי שרק ברגע האחרון הודיע על דרישתו לקבל כסף עבור הקרנתה סרט שלו ואז שינה את דעתו וכו' , הסרט הוחלף ברגע האחרון.
בכל אופן לאירוע באו כ40 איש שזה יותר ממה שבאו לאירועים אחרים וניתן לאמר שהחששות שאירוע זה יביא להפסד כספי לאגודה וכו' לא התממשו. וחלק לא קטן מהם נהנו מלפחות מחלק מהסרטים שהוקרנו , שהראו מעבר לכל ספק שיש יצירה ישראלית מקורית בתחומי המדע הבדיוני והפנטסיה הקולנועית . -
גרומיטמשתתף
לא שאני חושב שזה המדד היחיד שלפיו יש לשפוט אירוע כזה, אבל בכל זאת – מוטב לא ליפות את המציאות.
-
Preacherמשתתף
10 בבוקר… אחרי שראיתי פיי עד 2 בלילה… זה לא התחבר טוב.
אבל באמת רציתי לבוא. -
Boojieמשתתף
בשביל אירוע שהתקיים ביום שישי בבוקר, ואני לא חושבת שממש זכה ליחצ"נות מרשימה, זו נראית לי יופי של היענות. אני בעד להמשיך לקיים אותו, ולארגן לו בפעם הבאה יחצ"נות מסיבית יותר. אולי אפשר לשתף פעולה עם החוגים לקולנוע שיצירות תלמידיהן/בוגריהן מופיעים באירוע, כדי ליזום פנייה משכנעת יותר אל אמצעי התקשורת לקידום האירוע.
-
???משתתף
-
סידהרתאמשתתף
ולמה שהאגודה לא תוציא ספר סיפורים קצרים.
כותבי סיפורים יש, פרוטקציה אצל הוצאה יש, תסכית רדיו יהייה, כסף אין.אני רציני, יש איזה סיבה מיוחדת שהאגודה לא תרצה לעשות את הדברים הנזכרים להלן?
(חוץ מהסיבה הכספית) -
Boojieמשתתף
במקסיקו, ואפילו היה תסריט מדהים, אבל כרגע נראה שהעניין נגנז, מטעמי תקציב.
בעקרון, האגודה לא מפיקה סרטים. האגודה יכולה לעודד יוצרים מקוריים, אבל אין לה את היכולת לעשות דבר כזה בעצמה. ובכל אופן, הפקת סרט מקורי דורשת אלפי דולרים, ולאגודה אין את זה. -
סידהרתאמשתתף
אבל מה עם ספר?
-
Boojieמשתתף
זה נראה לי פרויקט להוצאת ספרים.
-
סידהרתאמשתתף
אולי הוא יוכל לשכנע את אופוס להוציא ספר עם סיפורי מד"ב קצרים של חברי האגודה?
-
Boojieמשתתף
כמובן, האדם לענות על זה הוא הממסד עצמו, אבל אם לענות מהנסיון שצברתי עד היום בנושאים האלה – אופוס הוצאה קטנה, ויש לה בעייה לקחת סיכונים מהסוג הזה. ספר שמורכב מסיפורים של כותבים אלמוניים לא ממש צפוי להכניס הרבה כסף, ולפיכך מהווה סיכון די גדול. אבל נקרא לנערה (אם יסלח לי הממסד…) ונשאל את פיה. ממסד?
-
???משתתף
אולי כרגע אין בארץ יצירה מקורית באיכות גבוהה בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה אבל בעתיד, לעומת זאת, כנראה שגם כן לא תהיה כזו. אני רואה סרטי סטודנטים מדי פעם ב"מבחן בד" ודומיו בטלוויזיה והסרטים שהוקרנו באייקון לא היו ברמתם של הטובים ביניהם.
-
ארזמשתתף
על הרעיון של הוצאת ספר כזה חשבנו כבר, והנושא עלה בשיחותי עם כמה גורמים באייקון הנוכחי.
עלות הוצאת ספר אינה, חוזר, אינה מחוץ להישג ידה של האגודה. השתנו הזמנים.
בכל מקרה, לא לפני השנה הבאה. -
Boojieמשתתף
-
???משתתף
* 40 איש זה חמישית מתפוסת האולם.
* מספר האנשים שממש שילמו עבור הכרטיס (ולא נכנסו חינם) היה קטן בהרבה מזה (רוב יושבי האולם היו אורחים, מוזמנים ומתנדבים הזכאים לכניסה חינם).
* "יותר ממה שבאו לאירועים אחרים"???? בתור מי שמחזיקה את נתוני הקופה ומכירת הכרטיסים, הייתי אומרת שהמשפט הזה הוא הדגמה מרשימה של ניו ספיק.
המשפט הזה נכון אולי אם אתה משווה למספר המשתפים באירועים בחדר האנימטורים (וגם זה לא תמיד).
* מה שנכון הוא שלפחות ממחיאות הכפיים שהצלחתי לשמוע מחדר המקרין (החור השחור שמצאתי את עצמי בתוכו ביום ששי) נשמע שאנשים נהנו ממה שהם ראו.
-
Boojieמשתתף
אבל במלוא הכנות, לא ראיתי שלאירוע הזה היו מי יודע מה יחסי ציבור, ואני די מאמינה שאפשר היה לעשות משהו קצת יותר מרשים בנושא.
בכל אופן, אני תומכת מאד בהפיכת העניין למסורת. בעיני זה מצא חן. -
???משתתף
לכל אירוע אחר בכנס (חוץ מאשר ההקרנה של אנטרפרייז). לא היה עיתונאי שלא דחפנו לו את הסרטים הישראליים בתור * ה * אירוע של הכנס. לא היה פורום שלא רבנו בו על הנושא (כפי שכולם יודעים היטב), והתוצאות מעידות בעד עצמן…..
וזה לא רק הסרטים הישראליים, כל הכנס סבל מבעיית פרסום גדולה, והסרטים הישראליים (שלדעת תומכיהם הם מנוף רציני לפרסום) לא תרמו בכלל לקידום הכנס.
-
רנימשתתף
יחסי הציבור של אירוע הסרטים הישראלים היו די מסיביים.
אחד התסכולים שלי מיחסי הציבור של "אייקון" בכלל, (ואירוע הסרטים הישראלים בפרט) הוא יחסה המתנשא משהו של התקשורת לאירוע כולו.
עיתונאים שהבטיחו לכתוב הרבה כתבו מעט ולא לענין, חלק לא כתבו בכלל. אחד, שחשב שהסרטים הישראלים הם רעיון "מופלא" (ציטוט), לא כתב בסוף בכלל, וכו…
גם גופים שהתענינו ב"אייקון" עשו זאת בעיקר בגלל סלבריטיס. הסיבה היחידה שצוות טלוויזיה בכלל הופיע ביום הראשון היתה גידי גוב. למזלנו (ותודה לצ'שארקאט על העזרה בענין זה) הוא הסכים להתראיין, שאחרת לא היו באים כלל.
תוכנית בוקר אחת הסכימה לתת לנו 10 דקות זמן מסך (שזה המון!!!), אבל רק אם גידי יבוא לאולפן. הוא לא אוהב לקום בבוקר, וכשניסיתי להחדיר מישהו אחר מן האגודה (ומועמדים צבעוניים לא חסרים) נתקלתי בלאו מוחלט. או גידי או כלום. מד"ב לא מענין אותנו. (כך ממש. והם לפחות היו כנים ואמרו לי ישר היכן אני עומד).
ובנוגע לסרטים הישראלים:
עדיין לא ראיתי נתוני קופה, אבל זה לא ממש משנה לטעמי. האירוע היה (בעיני) מוצלח למדי כי:
*הקהל ברובו נהנה (מחיאות כפיים בתום כל הקרנה ובתום האירוע כולו העידו על כך)
*יש מקום לתמוך ביצירה מקורית בתחום, לא רק ספרותית.האם יש מקום לאירוע מסוג זה שוב?
התשובה שלי היא כן רבתי. ההכנסות הכלליות של "אייקון" הוכיחו שהוא יכול לעמוד בזה (ובכל זאת לא לשכוח שביום שיש בבוקר, אנשים רבים מעדיפים להישאר תחת השמיכה), והמטרה נראית לי ראויה.זאת עמדתי ואני מקווה שהיא תתקבל גם לשנה הבאה. מצד שני: עד אז-אלוהים גדול!
-
רנימשתתף
יתכן שהדרך היא לעשות את זה בשיתוף פעולה של האגודה עם הוצאה כזו או אחרת, כך שההכנסות (או ההפסדים) יתחלקו בין שני הגופים. (ארז? אתה בסביבה?)
ויתכן ש"אופוס", או כל הוצאה קונבנציונלית אחרת, באמת אינה התשובה.
יכול להיות ששווה לפנות דווקא להוצאה שמתרכזת בהוצאת חומרים "מסוכנים" יותר מבחינה כלכלית. למשל: הוצאת "בבל" (שהוציאה השנה את "אנחנו", שנראה לי שאחרת לא היה מתורגם כלל).
-
Preacherמשתתף
האירוע התקיים ב-10 בבוקר אחרי שידור של פיי שהסתיים ב-2 בלילה. אני גר 20 דקות הליכה מהסינמטק ורציתי לבוא לארוע אבל עם השינה והכל הצלחתי לגרור את עצמי לאזור רק רבע שעה לפני אנטרפרייז. ואני גר ממש קרוב. מה עם אלה שגרים בחיפה וירושלים? אין מה לעשות, התנאים היו ממש לא אופטימליים.
-
???משתתף
יום ששי הוסף במיוחד עבור הסרטים הישראליים (אחרי שהשיבוץ הקודם שלהם כמעט גרם למלחמת עולם פה), ואפילו לא שמנו שום דבר אטרקטיבי מולם.
-
סידהרתאמשתתף
היו לי דברים חשובים שרציתי לראות בבוקר.
-
תומג'ימשתתף
בשמונה בבוקר, כי גם עזרתי בכמה דברים קטנים.
ביום חמישי נשארתי ל"פיי", אז ביום שישי הגעתי קצת אחרי תשע בבוקר. לא סיפור כזה גדול, מי שרוצה מגיע. משלימים שעות שינה אח"כ… לא כל יום אייקון… -
Kipodמשתתף
שמוציא כמעט כל דבר.
הרבה ספרי מד"ב עבריים גרועים הוא כבר הוציא. -
רנימשתתף
-
גל מבולבלמשתתף
-
אסטרו-נעמימשתתף
אבל תכנון להצגה כבר יש, ואם ירצה אלוהים (אחד מאלו שראינו השבוע…, תראו אותה בפנטסי.קון.
-
שלמקומשתתף
אני לא יודע כמה זהו מדד טוב להצלחה.
האווירה של אייקון בכללה מעודדת מחיאות כפיים. אני יודע שאני אישית מחאתי כפיים בסוף כמעט כל הקרנה ואירוע שהייתי בהם (ובחלק מהמקרים- גם באמצע). ומחיאות כפיים הן כמו פיהוק- ברגע שאחד מתחיל, אחרים גם מתחילים. למעשה, רק במקרה של פיי (בסיבות שאפרט מאוחר יותר בפורום אייקון) נגמרו מחיאות הכפיים במהירות.
כך שבקשר להצלחה- האירוע היה טוב, הסרטים היו טובים (סרט בסגנון הזועם, סרט על פי אתגר קרת [פנטזיה מוחלטת, או מד"ב רך ביותר], איציק ומילטון הפשוט טכנית אך הכתוב ועשוי טוב, סרט פורנו רך עם פרולוג שדופק הכל ווידוי הריגה המועדון-קרבי), ועוד חצי שעה לדיבור עם הבמאים [והכותבים!] היתה יכולה לעזור.
-
רנימשתתף
אך עקב תכנון זמן לקוי (שבו גם עלי רובצת אחריות) והתארכות זמן הענקת פרסי "גפן" לא התאפשר הדבר. וחבל.
במידה ולמישהו יש שאלה, הערה או הארה למי מן הבמאים, יכול להעביר אותה אלי במייל או פה ואני אדאג להציב תשובה. הבמאים הסכימו, ולמרות שזה לא אותו הדבר כמו באירוע עצמו, זה משהו.
-
אהרוןמשתתף
שבחלק מההרצאות נכחו פחות אנשים מאשר בסרטים הישראליים. אני דווקא הופתעתי לטובה מכמות הצופים, בהתחשב ביום ובשעה, ובנבואות הזעם הקודמות.
אני חייב להודות שגם הופתעתי מתגובות נלהבות ששמעתי מאחדים מהצופים (לא מחיאות כפיים, התלהבות מילולית). למה הופתעתי? כי באופן אישי די התאכזבתי מרמת רוב הסרטים.עם זאת, אני סבור שארוע כזה *חייב* להיכלל בכל אייקון (בהנחה שיש ויהיו עוד סרטים הראויים להקרנה).
-
NYמשתתף
(בסיעתה דה-שבו. כך לימדני אבי, בעודו מקלל את מוט ההילוכים הסורר)
ומה, שלא אשים לינק? הנה לינק…
-
רנימשתתף
גם בשנה הבאה.
-
???משתתף
נתוני הקופה אומרים אחרת. ברוב הרצאות היה מספר כפול של משתתפים
-
cheshercatמשתתף
(כלומר צר לי לומר לך שאתה טועה)
ונבואות הזעם הם שהביאו אנשים לחזות במרחץ הדמים
אלולא הן היו שם אפילו פחות אנשים -
אלימשתתף
זה קצת מוקדם מדי לקבוע בפסקנות מה יהיה ומה לא יהיה בשנה הבאה.
-
???משתתף
לקבוע בפסקנות מה ידון וישקל בשנה הבאה…
אלא אם אתה מתכוון לעשות לנו את אותו מסע נדנודים גם בשנה הבאה? או שאז כבר יהיה לי נושא אחר לאובססיות שלך?
-
???משתתף
הכי טובים שמצאתם
-
מגבלות של זמן. יש רק כמות מסוימת של סרטים שניתן להכניס לשעה וחצי,והיו גם כמה (מוצלחים מאד אפילו) שמסיבות שונות לא ניתן היה ליצור קשר עם הבמאים בזמן, וכשכבר נוצר הקשר התוכנית היתה כבר סגורה.
בעיקרון, ראינו מספר לא קטן של סרטים טובים (וגם מספר די גדול של סרטים רעים ובינוניים), ובהחלט יש עוד חומרים. מה גם שמידי שנה נוצרים עוד כמה (כל הסרטים שהוקרנו היו מן השנים האחרונות), ואם הקרנה מסוג זה תעודד עוד כמה במאים ליצור בתחום, הרי שכבר עשינו את שלנו.
-
cheshercatמשתתף
מה יהיה שנה הבאה
-
אלימשתתף
ההצעה להעלות סרטים גם בשנה הבאה , תועלה גם בשנה הבאה כמובן מאליו . ואפשר להתכונן לזה כבר מעכשיו. וכמובן אם יהיה כנס פנטסטיקון תועלה ההצעה להכניס לשם סרטי פנטסיה ואימה ישראליים כמובן מאליו , ואתן יכולות להתכונן גם לזה.
-
רנימשתתף
מתלהמים? די, תנו לנוח קצת מהכנס שרק נגמר עכשיו, ועד השנה הבאה יכולים לחלוף כל כך הרבה מים בכל מיני נהרות שמי יודע מה יקרה עד אז.
לטובת השקט הנפשי של כולנו אני באמת מציע שלא נוסיף עוד דבר בעניין הזה, כי בין כה וכה כרגע דבר לא עומד על הפרק ומה שקורה פה בוודאי לא יועיל לעניין מצד אלה שבעד וגם מצד אלה שנגד.
וגם כשיגיע הענין הוא יעלה בצינורות המקובלים ויוחלט שם, ואני בטוח שכל אחד יוכל לומר אז את דברו. (וגם אז זה יהיה בצורה ענינית בלבד, שאחרת לא שווה לדון עליו בכלל).
ובהזדמנות זו הייתי רוצה להודות שוב לאמבר וצ,שארקאט שלמרות עמדתן (הלגיטימית- כל אחד זכאי לדעה גם אם היא לא זו שאתה תומך בה) עזרו לאירוע שהתקיים הרבה מעבר למשוער, ובלעדיהן הוא לא היה מתקיים כלל.
-
???משתתף
יתחלפו עד אז?
-
???משתתף
שצדקנו בכל התחזיות הקודרות שלנו באשר לאירוע או לפחות (אם זה כל כך קשה ) ימנע מלספר סיפורים מצוצים מהאצבע על מספר המשתתפים באירוע ומידת ההצלחה שלו?
נכון שזה כנראה מוגזם שאנשים יתנצלו על הלינץ שעשו לנו בגלל ההתנגדות שלנו לאירוע הסטים, אבל אפשר לפחות להמנע מלהציג את זה כסיפור הצלחה?
-
אלימשתתף
אמבר
האם יש צורך בחזרה על כל ההתקפות האישיות האלה עלי ? את כמובן יכולה לחזור שוב ושוב על הטענות כמה אני אובססיבי ונודניק ומתקשר אליך בשלוש בלילה והורס את חייך האישיים . אבל האמיני לי היחידה שנפגעת מכל זה זאת את ולא אני. די , הפסדת , תלמדי להפסיד בכבוד ולהמשיך הלאה. -
אלימשתתף
עם אמבר.
כפי שרני אמר יש לבצע אותו רק בזמן המתאים ובבדרך המכובדת והנכונה. -
Kipodמשתתף
למיטב זכרוני, גם לאחר שהתקבלה ההחלטה, עדיין ניסו אנשים כאן להוציא שם רע לאירוע.
למתוח ביקורת על התנהגות בלתי-לגיטימית שכזאת לא נקרא אצלי לינץ'.
-
???משתתף
על האירוע הזה מראש התקיים אחד לאחד – לא היה קהל, מספר בודד של אנשים ממש שילם כסף כדי לראות את הסרטים, האירוע לא הביא פרסום לאייקון, וגם רמת הסרטים (לפי מי שראה אותם אפילו לא לפי דעתי) לא היתה משהו…..
מישהו מוכן להודות בכך? או שאתם ממשיכים להתעקש על כך שהיו המון אנשים "יותר מאשר באירועים אחרים" (לא משנה שהקופה אומרת אחרת)? זה נראה לכם ויכוח אישית? לי זה נראה ויכוח על הבנת המציאות…..
-
???משתתף
אחרי קבלת ההחלטה נשמרת רק למי שתמך בפרה הקדושה שנראית אירוע הסרטים הישראליים?
(כי אני בהחלט זוכרת ביקורת עקשנית, כולל ירידה לפסים אישיים על לא מעט מההחלטות שהיו כרוכות באירוע).
-
רנימשתתף
האם האירוע היה הצלחה כלכלית? לא, הוא לא היה.
האם הוא עזר ליחסי הציבור של הכנס? לצערי הרב (מאד) לא.
האם התגובות מן הקהל באירוע (שלמרות שהיה יכול לברוח מן האולם-כיון שחלקו לא שילם- לא עשה זאת ונשאר עד הסוף) היו חיוביות? כן, הן היו.
לא כולם אהבו את כל הסרטים, אבל זה היה צפוי. בוג'י מאד אהבה את "איציק ומילטון", וקיפוד לא. אהרון לא התלהב מאף אחד באופן מיוחד, ואחפ"י דווקא אהבה חלק. שלמקו חשב שסרט הפתיחה היה מצחיק בהיסטריה אבל לא אהב חלק מן האחרים. ספיר דווקא ישבה די מרותקת לאורך כל ההקרנה ורוצה עוד סרטים, כמו גם קיפוד כמו גם עוד כמה. והיו גם כאלה שלא נהנו (לא תאמינו, אבל אפילו אלי אשד לא אהב את "וידוי"- כך לפחות טען באוזני).
האם יש להמשיך בו גם בשנים הבאות? לטעמי, כן ובגדול.
מדוע?
משום שתפקידה (ואפילו חובתה) של האגודה לעודד יצירה ישראלית בתחום המד"ב/פנטסיה, ועידוד יצירה זה לא רק בתחום הסיפורת והפרוזה, זה גם בתחום הקולנוע.אז אני לא מצפה שהאגודה תשתתף בהפקת סרטים (אני גם לא חושב שזה תפקידה), אבל לתת מסך פעם בשנה למשך שעתיים זה המינימום שאפשר, גם אם האירוע לא רווחי.
האגודה היא גוף ללא כוונות רווח שנועד לתמוך גם בפעילויות שאינן רווחיות, מה גם שכאן מדובר בס"ה בהקרנת בוקר של שעתיים, שאני מעז להתנבא ולומר שגם אם היה משובץ בה סרט אחר, לא ישראלי, מספר הנוכחים בהקרנה לא היה גדול יותר. אף אחד לא שש לצאת מן המיטה בשעת בוקר ביום שישי, ועובדה שגם הצמדת ההקרנה לפרסי "גפן" לא גרמה ליותר מדי אנשים לצאת מתחת לשמיכה.
אלו שכן באו, לעומת זאת, לא ממש סבלו, ויעידו התגובות למעלה, כמו גם תגובתה של ספיר שפורסמה בפורום אורט.
ויחד עם זאת, אני ממשיך לטעון כי אנו מקדימים את זמננו. יש עוד שנה שלמה עד "אייקון" הבא (ופנטסיקון ממש לא נראה לי האירוע המתאים לעוד הקרנת סרטים ישראלים, אלי), ומי יודע מה יהיה עד אז. יש עוד לפחות חצי שנה עד ש"אייקון 2002" יתחיל להתארגן, וממש אין טעם להתחיל להתווכח על זה כבר עכשיו. וגם כאשר כן יהיו ויכוחים כאלה ואחרים, אני מצפה מכולם לשמור על פרופורציות, ולא להכנס לפסים אישיים. ממש לא ברור לי מדוע דווקא לנושא הזה יש נטייה לגלוש לויכוחים אישיים, בשעה שנושאים אחרים שומרים על עניניות טהורה.
מותר למישהו להיות נגד ולא להיחשב לאויב/ת ציבור, ומותר למישהו להיות בעד האירוע ולא להיחשב לאויב האגודה.
ואני ממש מקווה שבזה תם הויכוח להפעם.
-
Kipodמשתתף
אינה רלבנטית, ולא צריך להתייחס אליה.
דווקא רציתי להמנע מנקודה זאת, לאחר הבהרתה מעל במות אישיות יותר – עיקר הבעיה שלי היא התחושה שאנשים מסויימים כאן שמו לאירוע מקלות בגלגלים – בעיקר בפסי היחצ"נות.
מתיחת בקורת שלילית מראש על אירוע, לאחר שכבר התקבלה החלטה על קיומו, אינה הולמת, בלשון המעטה.אני לא מחפש אשמים. סביר להניח שהיו מגיעים יותר אנשים אילו האירוע היה ממוקם בנקודת זמן נוחה יותר – אך זה אינו דבר רלבנטי כרגע. היו אילוצים, ויש לקבלם.
מצד שני, אם נבדוק כמה פתילים למעלה, דומני כי הזכות למתוח ביקורת שמורה רק למי שאומר דברים חיוביים.
-
Kipodמשתתף
מדוע ציפו שאירוע שאף אחד לא יודע עליו יתרום ליחצ"נות הכנס?
ולפני שאתה עונה – "אבל כולם בפורומים ידעו", אנא זכור שבפורומים יש מספר מבוטל של אנשים, לעומת קהל היעד של האגודה.
-
???משתתף
להיפך. דווקא ההחלטה לשים את האירוע ביום ששי בבוקר הגיעה מאנשים שהאמינו שזו השעה המתאימה ביותר (ואחרי שהוקעתי כאוייבת העם בנסיוני לשים אותו בשעה שנראתה לי יותר מתאימה). ואחרי שאנחנו לא שמנו שום דבר אטרקטיבי מולו.
ניסינו להפוך את האירוע למנוף ליחצנות ונכשלנו. ואם היית בודק קצת את העובדות היית יודע שמי שהיה אחראי ליחצנות של הכנס היה רני, שתמך באירוע בלב ונפש ודאג לייחצן אותו מעל ומעבר לעומת אירועים אחרים.
-
???משתתף
ידעו על אירועי אייקון האחרים.
באותה מידה אתה יכול לשאול איך חשבנו שאנשים יגיעו לאנטרפרייז או לכל אירוע אחר בכנס. ועובדה – אנשים הגיעו במספרים גדולים לכל האירועים האחרים של הכנס. העדר הפרסום לא מנע מחלק ניכר מהאירועים למלא אולמות. אז למה הטענה הזו רלוונטית לסרטים הישראליים?
ועוד פעם – האירוע הזה הובלט בהודעות שלנו לעיתונות, סופר עליו בהרחבה לכל עיתונאי קולנוע ולא קולנוע שאפשר. אף אחד מהם לא חשב שזו סיבה מספיק טובה לכתוב על האירוע הזה.
-
רנימשתתף
כזה, שהובלט בכל קומוניקט, זכה לשבחים רבים בפני מפי כמה וכמה עיתונאים (שהבטיחו שיכתבו) נשאר, בסופו של דבר (כמו חלקים רבים נוספים של הכנס) מחוץ לדפי העיתונות?
התשובה שלי:
כל הכנס, ואירוע זה בתוכו, לא ענין כמעט אף אחד בגופי התקשורת. כםי שכבר ציינתי: הם רצו סלבריטאים אצלם באולפן, או כלום. (כך ממש נאמר לי ע"י תחקירנית "רשת על הבוקר" עם בן כספית ועינב גלילי. הם רצו את גידי גוב באולפן בבוקר, ואם גידי ירצה לדבר על אייקון, זה בסדר. אבל לא אייקון בפני עצמו).והחוויה המתסכלת מאד הזאת (עבורי גם באופן אישי) מלמדת יותר מכל שהאגודה מעכשיו צריכה יחסי ציבור מסיביים יותר במהלך כל השנה, לא רק לקראת אייקון, ואולי אז הגישה תחל להשתנות. גם כלפי אירוע הסרטים הישראלים, גם כלפי כל הנושא בכלל.
-
Kipodמשתתף
השקעה אקטיבית בפרסום.
בעברית – כסף.
מודעות ממוקדות בכתבי עת וירחונים רלבנטיים (הירחון של איגוד במאי הקולנוע הצעירים?).
באנרים ממוקדים באתרי החיפוש הגדולים.דברים כאלה. כסף.
-
רנימשתתף
אלוהים? אתה חושב שאמבר ואני לא פינטזנו על זה? (אמבר אפילו אמרה את זה בפירוש באחת משיחות הקפטריה במהלך אייקון).
ואני לא ממש יכול לומר שאני איש בשורה, אבל בוא נאמר שהרעיון הזה כבר עלה לקראת השנה הבאה. אני בהחלט מקווה שהוא יקרום עור וגידים. (וזה נכון לגבי כל אייקון, לא רק אירוע בודד כזה או אחר).
מצד שני:
אל תצפה בשנה הבאה לראות מודעות בגודל עמוד במוספי סוף השבוע. מודעה אחת כזאת יכולה לחסל חלק ניכר מתקציב הכנס. -
Kipodמשתתף
א. נמשיך לעשות כפי שעשינו עד כה, ונקווה שיגיעו אנשים.
ב. נפנה לקבל עזרה מקצועית.כן, זה יעלה כסף, בסבירות טובה שיגיעו יותר אנשים, בכמות ניכרת.
-
-
מאתתגובות