ללא כותרת › ללא כותרת › פורום האגודה › דברים שצריך לשקול להבא (אייקון ובכלל)
- This topic has 19 תגובות, 13 משתתפים, and was last updated לפני 14 שנים by pazro.
-
מאתתגובות
-
-
רזמשתתף
אני אתחיל מהסוף: אייקון 2010, "מבעד למראה" היה אירוע נהדר, מרתק, מוצלח מאוד גם מבחינת התוכן וגם מבחינת האווירה. ההתרשמות שלי, שמבוססת לחלוטין על מראה עיניים של כמות האנשים שהגיעו, היתה שגם מבחינה כלכלית אייקון הצליח מאוד.
ולמרות זאת, ואולי דווקא בגלל זה, היו כמה דברים שהפריעו לי, דברים שלא היו צריכים לקרות, במיוחד לאור העובדה שהאגודה מארגנת כנסים ואירועים לא מאתמול.הראשון שבהם הוא התור לכרטיסים ביום הראשון, שנשמך למעלה משעה. לא, זו לא היתה פאדיחה משעשעת, זה לא היה משהו שצריך להתייחס אליו בחיוך סלחני, זה היה ביזיון, חד וחלק. אני מודה שלא עקבתי אחרי הנושא כל שנה, אבל זכורות לי לא-מעט שנים שבהן מערכת הכרטיסים הממוחשבת היתה עושה לנו צרות, ושנה אחר-כך אנשי המחשבים היו מבטיחים לנו שהבעיות נפתרו, וכמובן שהבעיות חזרו על עצמן. ואני אומר: חלאס. אפשר לחזור לכרטיסים אנלוגיים. לא, אני לא צוחק. כרטיסים ריקים שאפשר להדביק עליהם מדבקה של אירוע ספציפי, וכשנגמרות המדבקות – נגמרו המקומות באולם. זהו. זה דורש קצת היערכות לוגיסטית לפני האירוע עצמו, אבל זה יהפוך את מכירת הכרטיסים למשהו הרבה יותר מהיר וזורם. לא צריך ללכת רחוק מדי כדי להוכיח את זה: בזמן שאנשים היו תקועים בתור עד סוף המילניום לקניית כרטיסים, דוכן יד-שניה שעבד עם טפסי-נייר אולד-סקול עשה עבודה מהממת ביעילותה (אני יכול להעיד אישית).
ובלי שום קשר – כשמישהו מזמין כרטיסים מראש, ולא משנה אם זה מרצה, אח"מ, או קונה כרטיסים מהשורה, גם אם משתמשים במחשבים, לא מחכים עד שהוא יגיע לקופות כדי להדפיס את הכרטיס שלו. את כל הכרטיסים המוזמנים מראש צריך להדפיס מראש, לפני פתיחת האירוע, ולאסוף אותם במעטפות ממוינות לפי שמות המזמינים. אנשים שהזמינו מראש כרטיסים לא צריכים לעמוד בתור – העיקרון של הזמנה מראש קצת הולך לאיבוד אחרת.
ואם כבר בענייני תורים – ישנו גם העיכוב הידוע לשמצה של זומבי.קון ב-40 (!) דקות ביום השני. אני זוכר, עוד מימי כמנהל כנסים, הייתי מסרב בתוקף להכניס יותר מהפקת-מקור אחת באירוע מתוך ידיעה שהדברים האלה מעכבים ומחרבשים את הלו"ז ללא תקנה. זאת ממש אקסיומה שהפקת-מקור לא תתחיל בזמן שהיא נועדה להתחיל. אבל אתם יודעים מה? לא, זה לא צריך להיות ככה. זה לא תקין, זה לא מקצועי (ולא, העובדה שהפקה מוגדרת כ-"הפקת חובבים" לא מצדיקה התהנגות לא-מקצועית בתחום הזה) ואחרי כמה וכמה הפקות-מקור שעלו במסגרת אירועים – הגיע הזמן שהן יתחילו ויסתיימו בזמן שנועד להן. יש דרישות לוגיסטיות להפקת מקור? דואגים להן מראש. יש דברים שאפשר לעשות רק בדקה התשעים? במקרה כזה דואגים שהסלוט לפני הפקת המקור יהיה פנוי. כן, אנחנו נפסיד ככה סלוט, אבל נרוויח התנהלות תקינה יותר מול הקהל.
ולסיום, הרצאות. הזדמן לי להיות בהרצאה שהועברה בשעה 22:00. אני מצטער, אבל זה לא רציני. הרצאה היא משהו שדורש איזה מינימום של ריכוז גם מהמרצה וגם מהקהל, ולבקש את זה משניהם בשעה כזאת זה – עבור רובם – עונש. דבר כזה מבטיח שלמרצים יהיה בהגדרה מעט מאוד קהל, מה שיגרום להם להרגיש עוד יותר רע. מבחינת שיבוץ הרצאות בלו"ז – 20:00 צריכה להיות שעת הגבול העליון שלנו. אגב, זכור לי פתיל מפורום אורט (מנוע החיפוש לא עובד כרגע) של מרצה ששיבצו אותו בשעה דומה באחד האייקונים הקודמים, מה שגרם לו להרגיש שמתייחסים אליו כמו זבל. התנהגות מהסוג הזה היא בדיוק מה שהוציא לאייקונים האחרונים את השם הרע שלהם בקרב הקהילה, וממש לא צריך לחזור על זה.
כל הדברים האלה לא נכתבים בשום אופן מתוך פסילה גורפת של אייקון השנה – כאמור, כל הכבוד למארגנים שהרימו מפעל מרשים. אבל על רקע המפעל הזה, כל אותם דברים מאוד-מאוד צורמים, ואני לא חושב שצריך לעבור עליהם לסדר היום. לא רק בגלל הרושם שהם עשויים לעשות על אדם מבחוץ, נהפוך הוא – בגלל שאייקון 2010 הגדיר את עצמו כמכוון-קהילה, דווקא לאנשים מתוך אותה קהילה אין סיבה לספוג יחס כזה.
-
גרומיטמשתתף
החלק הראשון נכון בלי ספק. צריך היה להכין תור נפרד למי שהזמינו כרטיסים מראש עם מעטפות מוכנות, וגם לנצל את תדריכי המתנדבים כדי לחלק כרטיסים מראש לכל אנשי הסגל והמתנדבים שהגיעו אליהם, וכך לדלל עוד קצת את התור לכרטיסים ביום הראשון.
לגבי זומבי.קון, אתה כבר טועה – אם תסתכל על התוכנייה תראה שבכל שלושת ימי הפסטיבל אכן *פינו* משבצת של שעתיים לפני המחזה רק לצורך הכנות. ביום שני ספציפית היתה תקלה טכנית סאונד שאי אפשר היה לצפות ושקרתה רבע שעה לפני המועד שבו זומבי.קון היה אמור להתחיל. שום תכנון מראש לא יכול למנוע שריפה של כבל סאונד ברגע הכי לא מתאים.
למרות זאת, מה שבלט הפעם, לפחות בעיני, היה דווקא מיעוט החריגות מהזמנים באייקון. יש מה לשפר, אבל הבעיה הרבה פחות חמורה ממה שאתה מתאר. לוח הזמנים, בדרך כלל, נשמר, כולל בהפקות המקור, אלא אם כן היו תקלות בלתי צפויות.גם לגבי שעת ההרצאות אני לא מסכים איתך. כבר הייתי בהרצאות שהתחילו ב-10 בערב בכנסים קודמים, כולל אייקון, עולמות ואפילו מאורות, ובחלק מהמקרים האירועים אפילו היו מלאים עד אפס מקום. גם לא ידוע לי אפילו על מרצה אחד שהרגיש באייקון הנוכחי שבהנהלת הפסטיבל התייחסו אליו "כמו זבל" – להפך: המשוב שאני שמעתי ממרצים שיצא לי לדבר איתם, כולל כאלה שהרצו בשעות בוקר מוקדמות או בשעות ערב מאוחרות, היה חיובי מאוד ולא ידוע לי על אף אחד שהרגיש שזלזלו בו. אולי היו, לא יודע – אני יודע רק שאני לא נתקלתי בכאלה. כל מה שיש לי הוא ההתרשמות שלי ויכול להיות אולי אנשי התוכן של אייקון נתקלו בתגובות יותר מעורבות ממה שידוע לי כצופה מן הצד.
-
אודיהמשתתף
רציתי להאיר בנושא ההרצאות בשעה המאוחרת, הצעה שתדרוש אירגון מיוחד אבל לדעתי הרבה ירוויחו ממנה:
הייתי ברצאה מדהימה שהתעתדה להסתיים ב11 בלילה. 11 בלילה עפ"י כל הדעות זהו זמן מאוחר, לא נעים להסתבובב בתחנה מרכזית בתל אביב וממש על הקצה של הקצה של האוטובוסים.(וזה היה היום האחרון של הפסטיבל,אז פחות אטרקציה להישאר לישון)
נאלצתי לצאת לפני הזמן (ועדיין הייתיבדוחק זמן).
חשבתי שניתן לשים את ההרצאות החד פעמיות האילו בשעות יותר נוחות, ואת האירועים החוזרים (נתקלתי בכמה בתוכניה) בשעות המאוחרות.ככה מי שגר קרוב יוכל להיות בהם והרחוקים לא יפסידו.לסיכום|ףבתור פעם ראשונה שלי אני חושבת שהיה מדהים מדהים מדהים.עם ריח שנשאר לאורך זמן.
-
???משתתף
בשנים קודמות הלחץ של רכישת הכרטיסים התחלק עם עוד 2-3 עמדות הסינמטק. השנה הן לא היו, והרושם היה שרוב הקהל הגיע אלינו. אשמח לשמוע אם מישהו ראה תורים ליד קופות הסינמטק באיזשהו שלב.
וכן, אתם צודקים, אין שום סיבה שמי שהזמין מראש יעמוד באותו תור יחד עם רכישת הכרטיסים. ועוד משהו, כדאי בכל זאת לנסות להערך כך שתהיה הזמנה טלפונית של כרטיסים גם במהלך הפסטיבל.
אותי דווקא העמידה בלוח הזמנים הפתיעה לטובה (או לרעה). כיוון שהתרגלתי לכך שיש איחורים מצאתי את עצמי כל פעם מופתעת כשהגעתי ב-10 דקות איחור להרצאה וגיליתי שהיא כבר החלה ממזמן. לפחות הרושם שלי, שחוץ מהעיכוב המצער בזומבי.קון, האירועים החלו בזמן באופן מדויק.
לגבי הרצאות ב-22:00 – הרעיון הוא להתאים את ההרצאה לשעה. זו לא השעה המתאימה להרצאות כבדות ואקדמיות. אבל משהו קליל, אולי בשיתוף הקהל, יכול להתאים בדיוק לשעה הזאת.
-
???משתתף
עונה על תקן מפיקת זומבי.קון 2010 ו-ע' ניהול תוכן.
העיכוב בהתחלת ההופעה ביום שני היה אכן, כפי שגרומיט אמר, כתוצאה מתקלה טכנית שלא ניתן היה לצפותה מראש, למנוע אותה או לפתור אותה בזמן קצר מהזמן שבה היא נפתרה. אנו מתנצלים בפני הקהל ומבינים את התסכול (כולנו היינו קהל בהפקות מקור בעבר).
שיבוץ ההרצאות נקבע על ידי אילוצי המרצה ואילוצי התוכניה וכן על פי תוכן ההרצאות. היחס למרצים היה מוקפד ורציני, ומרצים שביקשו להזיז את שעת ההרצאה שלהם רצונם כובד בהתאם לאילוצי המרצים האחרים. כמובן שאם יגיעו אלינו בקשות ממרצים לגבי השיבוץ שלהם בשנה הבאה נתייחס אליהם ברצינות הראויה.
-
darthzivמשתתף
זה לא היה בגלל כמות התור (שהיה ענק) אלא גם העובדה שהקופות לא נפתחו עד חצי שעה לפני האירוע הראשון, עד אז התור הענק לא זז
-
נגהמשתתף
אירועים חוזרים הם בדרך כלל אירועים מאוד מבוקשים, שזו בדיוק הסיבה שהם חוזרים על עצמם. להבדיל מאירועים חד פעמיים שהם לא תמיד הכי מבוקשים.
לכן הגיוני לשים אירוע שמופיע כמה פעמים ובכל אחת מהפעמים הללו נגמרים אליו הכרטיסים בשעה נוחה ואירוע שמופיע רק פעם אחת וגם אז ממלא חצי אולם בשעה פחות נוחה. -
MuchRejoicingמשתתף
אני אישית דווקא נהניתי להרצות מאוחר. נכון, הייתי קצת יותר עייפה, ולכן זה היה טיפה יותר מאתגר ונאלצתי להכין מצגת הרבה יותר מפורטת ולהשאיר פחות מקום לאלתור. מצד שני, הלילה הוא זמן קסום שבו אנשים חושבים אחרת, העכבות מתעמעמות וכל היצירתיות יוצאת. זה כיף.
-
אייקון iconמשתתף
ביקרתם בפסטיבל "אייקון 2010: מבעד למראה" ונהניתם? ביקרתם והתאכזבתם ממשהו?
נשמח לשמוע מכם איך היתה החוויה שלכם בפסטיבל, כדי שנוכל לשמר ולטפח את הדברים הטובים ולשפר את הטובים פחות. איזה אירועים אהבתם? מה אהבתם בהם? אילו מרצים עניינו אתכם במיוחד, איזה אירועים היו פחות מוצלחים לטעמכם ומה חסר לכם בהם?
כמו כן נשמח לשמוע מכם גם הערות חיוביות ושליליות על ארגון הפסטיבל, על דברים שארעו במהלך הפסטיבל ולקראתו ושהיו מוצלחים בעיניכם, ומה שהייתם מקווים לראות בו בעתיד.
אתם מוזמנים להכנס ולמלא משוב בכתובת זו – http://www.iconfestival.org.il/%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%91-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%A4%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%91%D7%9C .תודה שבאתם. להתראות באייקון 2011!
-
Boojieמשתתף
לתלות בחוץ מודעה עם סיבת העיכוב. אני, לפחות, לא ראיתי כזאת.
הקהל יהיה הרבה יותר סלחני כלפי עיכוב שהוא *יודע* שנובע מתקלה טכנית לא צפויה שהתרחשה זמן קצר לפני תחילת ההופעה, מאשר כלפי עיכוב שהוא לא יודע את סיבתו ויכול רק להתמרמר עליו.לי העיכוב בזומבי.קון לא באמת הפריע, כי ככה יצא לי להיכנס לפאנל של לביא וניר (שהיה מול המירוץ לכיבוש הגלקסיה, שהתכוונתי ללכת אליו. בסוף לא הלכתי אליו, אבל זה לא בגלל פשלות באייקון. או לפחות, אני *מניחה* שזה שהזניקו אותי למשמרת אופק זה לא פשלה של אייקון).
-
Boojieמשתתף
תיפטרו מהכתובות המגעילות האלה לדפים של אתר אייקון. יותר מפעם אחת נמנעתי מלפרסם קישור לדף כלשהו באתר אייקון בגלל הכתובת האיומה, שתמיד נחתכת, או מתחרבשת (להלן דוגמה מרהיבת עין), או תופסת ארבע שורות ארוכות במקום אחת קצרה. אני די בטוחה שאני לא היחידה.
אם אתם חייבים כתובות שכוללות טקסט, בשם אלוהים תעשו אותו באנגלית. זה עוין, הדבר הזה. ובאמת לא אכפת לי כמה זה ידידותי לגוגל. זה עוין לבני אדם, ובני אדם הם אלה שיפיצו את זה לגוגל. -
גלמשתתף
כבר הצעתי את זה פעמיים אבל לא יזיק להעלות זאת שוב:
במקרה של איחור – תכניסו את האנשים ותקרינו להם סרטונים. רועי צזנה עשה את זה בהרצאה שלו שהתאחרה וזה לפחות קצת שעשע את הקהל עד שההרצאה החלה.
איזה סרטונים? קליפים של לב"ה, טריילרים של ההקרנות, פרומואים למופעים או סתם סרטוני רשת משעשעים.אם משאירים את הקהל בחוץ הוא נהיה עצבני וחסר סבלנות (ובייחוד *כשאין מזגן*), הלובי/מסדרון נחסם ובאופן כללי זה נותן תחושה לא טובה.
-
יעלמשתתף
ל"ת
-
kennyמשתתף
ל"ת
-
גלמשתתף
איכשהו, לא נראה לי.
-
???משתתף
[ל"ת]
-
יעלמשתתף
היו בעיות סאונד ביום שני גם לפני זומביקון, גם בכיבוש הגלקסיה (שהיו קשות מאוד והחלו תוך כדי המופע), וגם ביום שלישי – בגלל מופע הסיום נאלצו לעשות שוב בדיקות סאונד (לפחות זה מה שהבנתי).
-
גלמשתתף
לת
-
pazroמשתתף
הפורום שונא אותי, כבר פעמיים כתבתי תגובה וכל פעם היתה סיבה אחרת למה אי אפשר להעלות אותה.
רז אתה לא לבד במחשבה שצריך לחזור למכירה ידנית ולוותר על מערכת ממוחשבות.
אני יכול להעיד כי אחרי כל כנס, בו אני היתי מעורב, מאז שהתחילו להשתמש במערכות ממוחשבות היו כמה מותיקי האגודה קמים ומעלים את אותם טיעונים.
איך פעם הכל היה טוב יותר, אמין, נוח ובעיקר יותר מהיר. אך אני חושש שמה שאתה זוכר בכזו חיבה זו פיקציה.דבר ראשון צריך לזכור כי הסטנדרטים שלנו לאיך נכון לנהל כנס השתנו מאוד לאורך השנים. היום חושב לנו לא רק מהיא השורה הסופית, אלא גם מה היה בכל אירוע, כמה כרטיסים נמכרו ובכמה כסף.
דבר נוסף וחושב יותר הוא העליה ברמת ומרכבות הכנסים, אם לפני 7-9 שנים, כנס יומי שהכיל 10-15 אירועים שלהם נמכרו כרטיסים היו האידאל שלנו, היום גודל ורוחב הכנסים הרבה יותר גדול.לאורך השנים מסיבות שונות היו כנסים בהם לא היה אפשר להקים מערך מכירה ממוחשב, באותם כנסים ניסינו מספר שיטות וגישות למכירה ידנית.
אני יכול לסכם ולומר כי מנסיוני, ניתן (אם ממש חיבים) למכור ידני כרטיסים לכנס המכיל עד 20 אירועים ליום ובסך הכל מכיל עד 50-60 אירועים. אם רוצים להוציע גם נתוני מכירה ברמה סבירה עד טובה, אזי כמות האירועים תירד לכחצי ממספרים אילו.מעבר לכך לא ניתן, תוך השקעה סבירה, לקיים מכירה ידנית.
-
pazroמשתתף
אז זו בדיוק הנקודה, אפשר.
הבעיה היא אחרת ומענינת הרבה יותר, בשנים האחרונות מודל מכירת הכרטיסים (המודל הצופה את כמות הכרטיסים שימכרו בכל רגע נתון) השתנה מאוד.
אם עד לפני ארבע שנים היה מודל קבוע שעבד בכל כנס (ואני עקבתי גם אחרי כנסים בהם לא נתלתי חלק בארגונם), בארבע השנים האחרונות חל שינוי, שנגרם מסיבות שונת ורבות.
באופן מעניין המודל של השנים האחרונות לא עבד באייקון האחרון, אומנם בדיעבד ברור לי למה המודל השתנה אך לא הצלחתי לחוזת את השינוי במועד.דבר נוסף כל מנהלי המכירות ובעלי התפקידים הקשורים לתחום באייקון האחרון גדלו בתקופה בה עבדנו עם המודל ה"חדש".
מה שגם לכך שהיו תורים בתחילת הכנס.
-
-
מאתתגובות