ללא כותרת › ללא כותרת › פורום האגודה › עדכוני הועד 17.05: אמא"י, בדיון, פנטסי.קון, אייקון, פרס גפן, פרס עינת, היה יהיה, אתר האגודה, סיכום עולמות, שינויי כ"א בועד האגודה
- This topic has 38 תגובות, 10 משתתפים, and was last updated לפני 14 שנים, 4 חודשים by ???.
-
מאתתגובות
-
-
???משתתף
באיחור רב שהוא כולו באשמתי (לילי) ושעליו אני מתנצלת, מתפרסם פרוטוקול ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, מישיבתו שנערכה ב:
יום שני ה-17.5.10נוכחות: יו"ר ? ליאת שחר
חברות הועד: הדס משגב, לילי דאי,ונעמה פרידמן.
בהופעת אורח: עוגת גבינה וגלידת בננה-פקאן ביתיות ומשובחות.1. עדכונים:
א. אמא"י
חשבון הבנק הנפרד של אמא"י מתוכנן להיפתח עד סוף החודש.ב. בדיון
כנס בדיון בנושא דרקונים יתקיים ב-3.6.10 בבית אריאלה. העבודה על הכנס מתקדמת כמתוכנן.ג. פנטסי.קון
עקב ההחלטה לקיים את פסטיבל אייקון בניהול האגודה, הוחלט השנה להחליף את כנס פנטסי.קון בכנס פאן.קון, שייערך בקיץ בשיתוף עם הארגונים הנוספים בתחום. כנס פאן.קון הוא כנס המיועד לקהל החובבים, ובעיקר לפעילים שבהם. בכנס יהיו אירועים בנושאי ארגון ופעילות, אירועים ושעשועונים קהילתיים ועוד.ד. אייקון
בתאריך 11.5 קיבל ועד האגודה החלטה פה אחד בעד קיום אייקון בניהול האגודה באשכול פיס שברחוב הארבעה בתל-אביב.
ההחלטה התקבלה לאחר שיקול דעת מעמיק והתייעצות עם פעילים, וכשנוכחנו שלמרות כל מאמצינו אפסו הסיכויים להגיע בזמן סביר להסכמות ? או אף להידברות רצינית ? עם מי שניהלו את הפסטיבל בשנים האחרונות. ההחלטה התקבלה מתוך ההבנה שההתנהלות מול הנהלת פסטיבל אייקון בשנים האחרונות פגעה באופן ניכר לא רק באייקון עצמו, שבכל שנה ניכר עוד פעילים שתרמו רבות לייסודו, התפתחותו וקיומו, אלא אף סיכנה בטווח הארוך את קיומם של רבים ממפעליה הנוספים של האגודה.
הוחלט על קיום מפגש פעילים בנושא אייקון ב-27.5.10 באשכול פיס, רח' הארבעה, תל אביב.ה. פרס גפן
ההכנות לפתיחת ההצבעה לשלב ב נמשכות. עוצבו מדבקות ופליירים עבור שבוע הספר, כדי לקדם את ההוצאות המועמדות והזוכות של השנים האחרונות ואת פרס גפן עצמו.ו. פרס עינת
תחרות פרס עינת תיפתח לכל המאוחר ב-1.6,. נציגי משפחתה של עינת העלו הסתייגות מאופן חלוקת הפרס בשנה שעברה. אירוע הפרס באייקון הקרוב יערך בתיאום מלא עם רצון המשפחה ובאופן שיכבד את הפרס והמעמד.ריקה טייכהולץ ודורית תמיר התנדבו לנהל את התחרות השנה, בהמשך לפעילותן בנושא בשנים קודמות.ז. שנתון
הגשת הסיפורים נמשכת. נבחנות אפשרויות להפצת השנתון הבא באופן רחב יותר.ח. אתר האגודה
מעבר האתר ממשיך. לילי מונתה לאחראית על הנושא בוועד.2. סיכום כנס "עולמות"
מנהלי הכנס לא יכלו להגיע לישיבת הוועד ולכן נערכה פגישה בין תומר שלו ונציגות הוועד ליאת שחר ונעמה פרידמן לצורך קבלת סיכום הכנס. סיכום הכנס הוצג בפני הוועד. הוועד מודה למנהל הכנס על העבודה המצוינת.3. שינויי כ"א ותפקידים בועד:
הוועד מודיע בזאת על פרישתה של חברת הוועד עדי לויה ומודה לה על הפעילות וההשקעה בשנה האחרונה.
חלוקת התפקידים בועד נכון להיום:
לילי ? אחראית על פרס עינת ואתר האגודה
ליאת ? אחראית על הקשר עם אמא"י, בדיון, פרס גפן ופסטיבל אייקון, אחראית מניעת הטרדות מיניות.
הדס ? גזברית האגודה ואחראית על השנתון
נעמה ? אחראית על פאן.קון -
גילימשתתף
אני יודעת שאני לא מאלה שאמורים לבקש כזה דבר, אבל אני רואה שאף אחד אחר לא מבקש, אז לטובת כל השאר שמחכים שזה יקרה- הוועד מתכנן לעדכן מה קרה מאז ישיבת הוועד הנ"ל, שהתקיימה לפני יותר מחודש? אני מניחה שדברים אכן השתנו והתעדכנו מאז.
-
לילי בשם הועדמשתתף
(דוברת הוועד היתה קצת חולה, וצר לה על העיכוב)
אורי אביב החליט להגיש תביעה נגד העמותות ומבקש להעביר לידיו את כל הזכויות בסימן המסחר "אייקון" מאחר ולטענתו שתי העמותות הן "נותנות חסות" ותו לא וכי כל הפעילות שלהן מראשיתו של הפסטיבל ועד היום חסרות רלוונטיות. ועדי העמותות, בלית ברירה, החליטו להשיב לתביעתו של אורי שגורר את שתי העמותות ואת עצמו למאבק משפטי ממושך שיגזול כספים וזמן מכל המעורבים.
חברי האגודה יעודכנו בהתפתחויות כאשר יהיו כאלה. -
uriavivמשתתף
לילי ושוכני הפורום, אני מתנצל על השימוש בשפה הקשה, אבל בהודעה מעלי כתובים דברי… לא-אמת.
לילי – אני מאמין שהניסוח נבע מחוסר היכרות עם התהליכים, איני מכיר אותך אישית ואני מאמין שאין במלותייך כוונות זדון. לצד זאת, מה שכתבת לא נכון עובדתית.
האגודה הגישה לרשם הסימנים המסחריים בפברואר בקשה לרישום סימן מסחרי, סימן מסחרי שלפני כל טענה אחרת שתהיה, אני עיצבתי. הבהרתי ליו"ר האגודה כי הבקשה הזו תמוהה ומוזרה בעיני וטענתי בפניה שזה מהלך מנהלי ארוך ומורכב שלא ברור לי למה היא מצפה שיוביל.
עם קבלתה של בקשת רישום לסימן מסחר, רשם הסימנים מאפשר לכל גורם להגיש התנגדות לרישום במשך שלושה חודשים. אמרתי לכל וכתבתי שוב ושוב שאני מקדיש לנושא הזה את מינימום הזמן הנדרש, כי מה שחשוב הוא קידום התחום והתחביב ולא עניינים אלו. ועדיין, היות ואני עיצבתי את הסימן האמור, הגשתי התנגדות לרשם הסימנים, ראשית כאקט בסיסי של הגנה על זכויות היוצרים שלי, ומסיבות רבות נוספות המוכרות לכולם (היות ופרסמתי אותן). מדובר בפעולה מנהלית שכל המעורבים בנושא ידעו היטב כי היא צפויה, אקט טריוויאלי שבבירור הובהר לועד האגודה ע"י עורך הדין בה נועץ, כי תנקט.
עד כה איום בתביעה הוצג ע"י ועד האגודה בפני ובפני חבריי באפריל השנה, ולא להיפך. ביקשנו והפצרנו כי האיום יוסר על-מנת שנוכל להמשיך ולשוחח, ואנו ממשיכים לעשות זאת מעל גבי כל פורום ציבורי ובכל שיחה פרטית.
את עמדתי בכל הנושאים האלו פרסמתי לאחרונה במכתב פתוח לכל בפייסבוק ובמייל. למי שאין פייסבוק או לא קיבל את המייל, אשמח להעביר זאת. אני כמובן זמין תמיד לשיחה ואף לפגישה, לכל המעוניינים.
קישור לנייר העמדה שלי כאן בשנית:
http://www.facebook.com/uri.aviv?v=app_2347471856#!/note.php?note_id=437941875943
בברכה,
אורי
-
עופר לובזנסמשתתף
אני שמח להודיע שלפני מספר ימים עודד אפל סרק את המכתב של אורי והעלה אותו לאינטרנט.
דף ראשון:http://elibaskin.com/sites/elibaskin.com/files/objection1.pdf
דף שני:http://elibaskin.com/sites/elibaskin.com/files/objection2.pdf -
???משתתף
רק אני מקבל תחושה מאוד מעיקה, שכל הסכסוך זה מיותר לחלוטין? תנו לאורי לקיים ולקדם את אייקון כפסטיבל מסחרי, ושלום על ישראל. זה רק ידחוף את התחום קדימה. למה האגודה טורחת לשים לו מקלות בגלגלים, איזה רווח היא תפיק מהחזרת השליטה באייקון? הרי מבחינת המטרות, שלה כל עוד יש אייקון שדוחף את התחום קדימה זה לא רלוונטי מי מנהל אותו.
אז אולי התכנים הם לא בדיוק מה שפיללנו לו, אבל זה רק אומר שצריך להתדיין ולהשפיע על התכנים של האייקון הבא.
על אף הצעדים מכוערים שנקט אייקון נגד האגודה, זה עדיין לא אומר שצריך להחרים אותו, או חס ושלום לפגוע בו. בסופו של יום, אם הוא יצליח להוכיח שיש מקום לכנסים מסחריים בתחום (בסגנון PAX), זה יתרום הרבה יותר לתחום מעוד כנס בפארק הירקון. -
עופר לובזנסמשתתף
זה יעשה לאגודה הרב נזק החל מהנזק הכלכלי, כי אייקונים מוצלחים הם שאפשרו, כלכלית, כנסים עם תכנים פחות פופולריים או כנסים שהיו יותר מסוכנים כלכלית, דרך נזק תדמיתי קשה, כי במסמך הזה יש לא מעט האשמות, לטעמי די קשות, כלפי האגודה, ועד נזק בחשיפה: לא יודע לגביך, אותי מעניין שכשיגידו "מדע בדיוני" אנשים לא בהכרח יחשבו ישר על הסרט ההוליוודי או אופרת החלל האחרונים אלא אולי גם יחשבו על ספרים מעוררי מחשבה, לדוגמא. בנוסף אייקון, כפי שאורגן בשנתיים האחורנות, הולך ומתדרדר לטעמי- עד כדי כך שלא מצאתי מספיק עניין להגיע אפילו ליום אחד באייקון האחרון, לדעתי חלק מההתדרדרות נובעת מהעובדה שאייקון התחיל לפנות הרבה יותר מדי למיינסטרים, הייתי צריך להתאמץ כדי למצוא אירוע מדע בדיוני שהוא לא סרט, לדוגמא.
מעבר לכל אלה האגודה השקיעה הרבה משאבים ומאמצים של פעיליה, כשרוב רובם של הפעילים עדיין הגיעו עם שיוך מובהק, בהקמת המפעל הזה, וההדרה שלה ממנו בצורה כל כך בוטה(ודי משפילה: עד כדי כניסה למה מוכרים או לא מוכרים בדוכן האגודה) היא לטעמי לא רק נזק לאגודה אלא מעשה שפל מוסרית.
אז כן, הפוליטיקה מלוכלכת והייתי מעדיף בלעדיה, אבל לטעמי האישית היא הכרחית במקה הספציפי הזה.
-
???משתתף
בהתנגדות שלך. הנקודות העיקריות שהוצגו לרשם סימני המסחר.
אני מניחה שאותי אי אפשר להאשים בחוסר היכרות עם ההליכים.
-
uriavivמשתתף
האגודה היא שאיימה עלי, על העמותה החדשה ועל סינמטק תל-אביב בתביעה.
הגשתי התנגדות לרישום, צעד טריוויאלי. אני יכול לסמוך עליך לדעת את ההבדל העצום בין זה לבין תביעה משפטית.
הבהרנו מספר פעמים, בכל פורום ציבורי ובכל שיחה פרטית, שהצעדים שהאגודה נוקטת בהם, החל ברישום הסימן וכלה במכתב איום בתביעה, מוביל את כולנו צעד-צעד בכיוון שאף אחד מאיתנו אינו מעוניין בו.
את חושבת שאני נהנה להקדיש זמן להתייעצות עם עורכי דין? צעדי האגודה דרשו זאת ממני פעם אחר פעם בחודשים האחרונים. כולנו אנשים קראטיביים ואני עדיין מקווה שיימצא פתרון חכם ויצירתי, כי מה שמעניין את כולנו הוא קידום ועיסוק בתחום.
אורי
-
Boojieמשתתף
א. האגודה הייתה מייסדת-שותפה והשקיעה *המון* באייקון במשך שנים, השקעה שנמנעה מלהשקיע בפעילויותיה האחרות. אני חושבת שזה טבעי לחלוטין שאחרי השקעה כזאת, ויתור על זכויות בתוצר העבודה הוא לא דבר שיקרה בקלות.
ב. אייקון פורש היום את פעילותו על פני כל השנה, כשזו הולכת ומתרחבת. בפסח האחרון ערך אייקון פעילות דמוית-כנס במועדים שחפפו את כנסי עולמות וביגור. בנוסף, אייקון פועל לכיוון מועדון חברים. מה שקורה, למעשה, הוא תחרות לא הוגנת (מאחר שאייקון הוקם תוך השקעה של מיטב משאביה של האגודה, שנמנעה מלהשקיע אותם בפיתוח חלקים אחרים שלה, וכתוצאה מכך היום יש לו הרבה יותר משאבים מכפי שיש לאגודה בלי אייקון, ואותם הוא יכול להשקיע בתחרות הזאת), שמסכנת את עצם קיומה של האגודה, משום שאייקון בולע בהדרגה נתחים הולכים וגדלים מתחומי פעילותה (ובפרט, תחומי פעילותה *הרווחיים*) של האגודה, מה שעלול להשאיר אותה משותקת.
ג. בהמשך לסעיף ב', זה לא היה כל כך נורא אילו אייקון, בדרכו לתפוס את מקומה של האגודה ולמעשה להחליף אותה, היה אכן משקיע בצורה סבירה בכל התחומים שהאגודה השקיעה בהם כל השנים (כי לפחות בעיניי, קיומה של האגודה לא חשוב בפני עצמו – מה שחשוב זה קידום הז'אנר, ואם אייקון עושה את זה טוב יותר מהאגודה, נו טוב). אבל הניסיון מלמד שלא כך הדבר. תחומים מסוימים שהאגודה משקיעה בהם משאבים רבים זה שנים ייצאו נפסדים *מאד* אם האגודה תאבד את יכולתה להשקיע בהם. דוגמה אחת היא התחום הספרותי, ובמיוחד כל החלקים הפחות מסחריים שבו. דוגמה אחרת היא כל התחום הקהילתי של המד"ב, שגם בו ראוי להשקיע. ככלל, כל התחומים שיותר קשים לשיווק ולמכירה, הם תחומים שאייקון משקיע בהם פחות, משום שהגישה שלו במוצהר היא גישה שמחפשת את השורה התחתונה (לראיה, מגוון הודעות של איתי גרייף ברוח זו שאפשר למצוא בפורום זה). האגודה היא ארגון שפועל ברוח אידיאליסטית הרבה יותר, ומרשה לעצמה להשקיע הרבה יותר בתחומים לא רווחיים – אבל אם לא יהיה לה איך לממן את הפעילות הזאת ולא יהיו בה די חברים שיתמכו בקיום שלה, זה ידעך.
בקיצור, למרות שגם אני הייתי שמחה להגיד "בואו נזרוק את הבלגן הזה לדגים ונמשיך לעשות דברים פרודוקטיביים יותר", אני לא חושבת שזה אפשרי. גם טובת האגודה וגם (וחשוב מזה) טובת הז'אנר לא מאפשרים את זה.
-
???משתתף
אחרי קריאת התגובות, אין לי ממש ספק מי צודק – האגודה. גם מהחלק שראיתי בעיניי, אין ממש ויכוח. החלק של הפוליטיקה המכוערת הגיע בעיקר מכיוונו של אייקון.
אבל, וזה אבל חשוב, אין משמעות לצדק. אין משמעות למשאבים שהאגודה השקיעה באייקון. אין משמעות לזה ש"גנבו" לה את הכנס. אם ננסח בפשטות – כל הזין. אם אי-אפשר לגבות את זה משפטית, ואני מאמין שהטיעונים של אורי נכונים, אז אין מה לעשות, ועדיף להתכונן ליום שאחרי.
זה רק עניין של זמן, ויפה שעה אחת קודם, עד שיקום גוף שינסה לפעול באופן מסחרי בקרב החובבים. למיטב הבנתי, זה בדיוק מה שאייקון מנסה לעשות. זה לא אומר שהגיע הקץ לכל פעילות אידיאולוגית, ושאייקון מעכשיו מתנכר לכל מה שלא רווחי – זה בסך הכל אומר שזה לא בראש מעייניו.
אפשר להילחם באייקון, וברעיון שחברה מסחרית תיכנס לתחום, אבל לפי מה שאנחנו רואים אצל הדוד ג'ו, אין שום דבר רע במסחור. עדיין יש פעילות חובבים בשוליים, ועדיין מוקדש זמן במה לפעילויות לא רווחיות. במובן הזה, אני חוזה (בכדור הבדולח האמין שלי) שאייקון כן ישקיע בתחומים האלה. למעשה, אני חושב שהוא משקיע בהם כבר עכשיו, למרות שללא ספק פחות מהאגודה.השאלה בעצם, היא מה ייפגע ברגע שאייקון יתחיל לנגוס ברווחים.
אמרת בעצמך, אייקון מכוון למיינסטרים. סביר להניח שמשם יבוא קהל הלקוחות שלו. להבנתי, הקהל הזה לא ממש חופף את הקהל שהאגודה פנתה אליו. אם לשם הוא מכוון, הבעיה נפתרה.
נכון שמחזור הרווחים של האגודה יקטן בעקבות זה, אבל גם תחומי הפעילות שלה יקטנו.
מי שמעניין אותו התחומים הלא פופולרים – פעילות קהילתית, פילקים, ספרות, מגזינים – לא יבוא לאייקון. האגודה מוזמנת לפנות לקהל הזה, והקהל הזה יממן את הפעילויות האלו. אם אין מספיק אנשים שזה מעניין אותם, אז למי בעצם אנחנו פונים?
אייקון כחברה מסחרית לא פועל נגד תחומים שוליים. אם הוא יפעל וינסה להיכנס לתחומים האלה, מה טוב. -
עופר לובזנסמשתתף
א.מהבחינה הכלכלית- הפעילויות הלא רווחיות של האגודה הן בדיוק זה, *לא רווחיות* ולעיתים הן אף יוצאות הפסדיות במידה כזו או אחרת, הפעילויות הרווחיות הן אלו שמבטיחות שהאגודה תוכל להמשיך ולארגן את הפעילויות הפחות רווחיות שלה בלי לקרוס. כאשר אייקון נוגס בפעילויות הרווחיות של האגודה במידה כזו הוא לא רק מאיים על קיום הפעילויות הרווחיות אלא אף על קיום הפעילויות הלא רווחיות שנלוות אליהן. ולא לכל הדברים האלה יש קהל גדול שיממן אותם, מכל מיני סיבות, בין השאר, לצערי, העובדה שחלק מחברי הקהל שהתחום כן מעניין אותם מתביישים בכך, ואף על פי כן אלו דברים שמן הראוי לערוך אותם, לפחות לטעמי.
ב. חשיפה- בהעדר חשיפה תחומים שונים של התחביב שפחות בולטים(נניח התחומים הספרותיים) ייפגעו, ייתכן שאפילו קשות. מאחר שאייקון די בפירוש לא מעוניין בתחומים האלו מסיבות של שורה תחתונה די ברור שטוב המצב הנוכחי לא יעשה להם.
בנוסף לכך ההתנגדות היא לא לכניסת חברות מסחריות אלא לניצול של משאבים רבים שהאגודה השקיעה באייקון ועכשיו מנוצלים ע"י אורי תוך כדי טענת "כולו שלי".
נ"ב אתה אותו אייל מ"האייל הקורא"?
-
לילי בשם הועדמשתתף
האגודה רוצה בטובתם והצלחתם של כל הגופים שמקדמים את הז'אנר. נושא אייקון הינו נושא רגיש, שכן מדובר בפסטיבל שיוסד וקודם על ידי האגודה ועמותות נוספות במאמצים רבים ולאורך שנים. בנוסף, נעשו ניסיונות להשתמש בו באופן שפוגע באירועים אחרים של הקהילה – למשל בקיום אירוע ז'אנר בשם אייקון שהתחרה בעולמות, ושארגונו הוסתר מהעמותות וסגל עולמות עד לשבוע שלפני הכנס. אפילו ללא סוגיית התכנים באייקון, או השאלה האם אייקון כפי שנוהל בשנים האחרונות מקדם את הז'אנר, האגודה מצאה את עצמה במצב בו אינה יכולה לאפשר את המשך ההתנהלות הקיימת, בה מצד אחד אייקון נתפס כאירוע שלה ובשיתופה, ומצד שני הוא פוגע ודורס את קהילות החובבים מתוכן צמח. בעיקר כשמרבית האנשים אינם מודעים למתרחש מאחורי הקלעים. לאגודה יש אחריות כלפי החובבים והמתנדבים, מעבר לרצון – הקיים – בהצלחה מסחרית של הפסטיבל.
-
MuchRejoicingמשתתף
אתה צודק בדבר אחד – אין במילותי כל כוונת זדון שהיא.
עם זאת, אני בהחלט מכירה את התהליכים – למשל, את תהליכי ייסוד וקידום אייקון לאורך השנים על ידי העמותות שייסדו אותו, על אף הטענה שלך שמדובר בסך הכל בנותנות חסות לפסטיבל שלך (שלמיטב זיכרוני האישי התנהל מצוין בלעדיך לכל הפחות בשנת 2003, נהדר ופעיל. האם נותנות חסות היו עושות את זה?). או את תהליכי רישום הסימן המסחרי (שלא ניתן לעצב. מה שניתן לעצב זה לוגו שיכול לשמש את הסימן המסחרי, והוא באמת אחרית הסוגיות בנושא). גם את המכתב מאפריל אני מכירה – מכתב שנשלח בעקבות הניסיון להשתלט על השם אייקון ולפגוע באמצעותו במפעלים אחרים של קהילת החובבים – למשל עולמות.
וגם לאן מובילות שיחות "חבריות" על אייקון, בלי שיובהר מעמדן של העמותות בפסטיבל, אני יודעת – ישיבת הוועד הראשונה שהשתתפתי בה באגודה היתה שש שעות שכמעט כולן עסקו בשאלה האם להסכים לתנאים של הנהלת אייקון 2009, תוך פגיעה ניכרת באגודה (בין השאר פגיעה ברישום חברים לאגודה ואיסור מכירת השנתון) על מנת שלא לפגוע בפסטיבל שייסדנו וטיפחנו לאורך כל כך הרבה שנים, כי הרעיון של לפוצץ את אייקון באוגוסט כאב לכולנו. שעות מחיי נשרפו בדיונים על אייקון, באסיפות האגודה ובישיבות הוועד, ובכולן הבעתי את האהבה שלי למפעל הזה, שאני מגיעה אליו כבר מגיל 16, שהוביל אותי לאגודה שהפכה לחלק כל כך חשוב בחיי. את הרצון שלי לשתף פעולה ולעבוד ביחד לקידום המטרות שכולנו חולקים. אתה לא מכיר אותי, אבל אני סולדת מפוליטיקה, ישרה באופן פתולוגי ואופטימית לגבי אנשים באופן שיש שיכנו נאיבי – אני מסתכלת בקהילת החובבים ורואה כל כך הרבה רצון טוב ושיתוף פעולה בין ארגוני, וכל כך רציתי לראות את זה בכל ארגוני החובבים באשר הם… אז ההחלטה לקיים את אייקון ככה היתה התפכחות כואבת, אבל בעקבותיה ראיתי 100 פעילים מצביעים ברגליים ומגיעים למפגש הפעילים הראשון של "אייקון 2010: מבעד למראה" עם המון רצון לתרום, להשקיע, לקדם וליהנות שוב, סוף סוף, ממשהו שהם ייסדו ותורמים לו כל כך הרבה שנים.
אתה, כאמור, לא מכיר אותי, אבל לא הייתי כותבת דבר שאני לא מאמינה באמיתותו, או שאני לא מבינה. למען הסר ספק – אני חותמת על כל מילה בתגובת הוועד אותה פרסמתי מתוקף תפקידי, גם כאדם פרטי. -
uriavivמשתתף
לא הגשתי תביעה כנגד אף אחד בחיי, את טוענת אחרת וזהו שקר.
ביקשנו שוב ושוב שתסירו אתם איום בתביעה. את דעותיי, עמדותיי וכוונותיי הבהרתי בפומבי.
יום טוב,
אורי
-
???משתתף
פעילויות לא רווחיות צריך לשקול מחדש על בסיס פרטני, ולבטל כל מה שלא הכרחי. אבל פה אנחנו נכנסים למחוזות של טעם וריח, וזה דיי מיותר.
עם השאר אני מסכים.נ.ב. אנחנו אגודת צללים, יש לנו אפילו נציג בקליקה.
-
darthzivמשתתף
לכל הטענות האחרות שהיא העלתה כאן, האם זו הודאה בכך שהניהול ב2009 לקה בהתנהגות בעייתית ובריונית כלפי האגודה?
-
גולי (יניב)משתתף
אני חבר אגודה אך מתסייג מן הפיצול. אני מאוד מקווה שאייקון יתאחד לאירוע אחד משותף, בעיקר בשביל האגודה. הכיוון שלקחה האגודה יהפוך אותה לדעתי ללא רלוונטית, בקצב מואץ.
אני מציע ששני הגופים יחזרו לדבר האחד עם השני וימצאו פתרון.אני אמנם לא פה מ-96 אבל בשנה-שנתיים האחרונות הספקתי לערוך הכרות מזורזת ואינטנסיבית עם האגודה ומפעליה וגם עם אייקון. מצד אחד אני בור לגבי ההיסטוריה אבל יש לי נקודת מבט מעט שונה משלכם, שאינה מושפעת מאג'נדות אישיות וממשקעים.
בעיני האגודה מתנהלת כמו חוג חברים סגור ומצומצם ולא כארגון ציבורי שהציב לעצמו כמטרה מספר 1 "לקדם ולעודד את העיסוק במדע בדיוני ופנטסיה בישראל".
אייקון כפי שהתנהל בשנים האחרונות בהחלט מקדם את הז'אנר, יותר מכל אירוע חובבים אחר. זה no brainer.
יתכן שהוא לא מקדם את האגודה כפי שהייתה רוצה אבל האגודה היא אמצעי ולא מטרה. אני מבין שהאגודה השקיעה רבות לאורך השנים בפסטיבל אבל נדחקה החוצה. אני מתאר לעצמי שזה היה תהליך טבעי שקשור לרצון לשמור על אייקון כפי שההתחיל, כאירוע חובבים, וחוסר יכולת להתמודד עם האבולוציה של הפסטיבל.מה הבעיה עם התכנים?
פסטיבל סרטים שמביא טעמים מכל העולם של חומרים שהקהל לא נחשף אליהם ואינם זמינים פה (+בלוקבסטר בהקרנת בכורה) הוא אירוע מבורך וחגיגי. יתרה מכך, סרט הוא מדיום שהכי קל לאנשים להתחבר אליו ומושך קהל ותיק וחדש כאחד. על הדרך הקהל החדש והמתעניין יספוג תוכן קצת יותר מתקדם שגם זמין בפסטיבל, מה שיעמיק את האחיזה שלו בז'אנר….mission accomplished..
האם יכול להיות שהאנטי נובע בעיקר מהנטייה הספרותית של הגרעין הקשה של האגודה? אם כבר, בניגוד לרוב הפסטיבלים המקבילים בעולם שמתמקדים אך ורק בסרטים, באייקון הסרטים הם רק חלק מן הפסטיבל (חלק משמעותי אמנם אבל טוב שכך כי אין שום אלטרנטיבה לפעילות הזו במהלך השנה, גם לא באירועים של האגודה) שכולל גם הרצאות, סדנאות וכו'.
בהחלט יש מקום לאירוע שנתי אחד גדול, מתוקצב, בעל אופי לא חובבני שפונה לקהל הרחב.מלבד פעילויות חשובות כגון פרס גפן, תחרויות כתיבה ופרסום השנתון, לא ראיתי שהאגודה מייצרת פעילויות לקידום הז'אנר (אגב גם פעילויות אלה תורמות רק בעקיפין לקידום הז'אנר ואינן ברות השוואה מבחינת קנה מידה לאייקון).
היא כן מייצרת פעילויות כדי לענות על הצורך של פלג מצומצם מאוד בפעילויות חובבים ותחושת קהילתיות כגון עולמות, מאורות וכו' (המספרים מדברים בעד עצמם).יהיה חבל מאוד אם אייקון יהפוך להיות סוג של עולמות (שאליו הגיעו להערכתי כ-200-300 איש לכל היותר, במצטבר). לא רואה איך זה יקדם את הז'אנר בישראל.
-
darthzivמשתתף
ללא נוכחות באייקון ועם פגיעה בכנסים המרוויחים שלה, האגודה תינזק קשות.
נוכח ההתנהלות בשנתיים האחרונות מצד הנהלת הכנס, החלה להיווצר הפגיעה הזו (כולל נסיון ליצור לה תחרות מטעם "אייקון"). האגודה החליטה לשים לכך סוף.
ואני חושב שתתפלא מה כוחם של 300 איש, מחציתם לפחות מהגרעין הקשה של הקהילה ואייקון. -
???משתתף
יש לי הצעה לדיון הבא:
מה דעתכם שנכניס את ועד האגודה וועד אייקון לזירת עגולה, קרב בלי חוקים, בלי מגבלות זמן, בלי רחמים?
המפסיד סוגר את הבאסטה והולך הביתה, המנצח זוכה בפסטיבל אייקון.חבר'ה, אם נכניס את הטולקינאים הפריקים איתנו פנימה אין מצב שנפסיד.
-
גולי (יניב)משתתף
אני מסכים איתך ש-300 איש יכולים לעשות הבדל ענק בארגון כנס ולא פקפקתי בכך (לא התייחסתי לכך).
לגבי ניסיון התחרות מטעם אייקון –
בינתיים זה קרה פעם אחת ואני לא חושב שאפשר להסיק מזה משהו.
זה לא באמת פוגע באגודה כי הקהל שמגיע לראות את הסרט WOLFMAN הוא לא הקהל שמגיע ל"שרים בכל הכח".
למיטב זכרוני הרבה לפני זה הרימו נציגים לא-מטעם (מלבד העובדה למארגנים קשר אמיץ עם האגודה?) אירוע אחה"צ במקביל לאייקון בשם רברטיקון. a taste of your own medicine?
אין לאגודה מה להתלונן מהבחינה הזו. זה סתם תירוץ למהלך הפיצול ולא סיבה אמיתית. האגודה לא הפסידה שקל בינתיים בגלל תחרות מצד אייקון.לגבי נוכחות באייקון –
ממה שנכתב באתר האגודה, אני מבין שהאגודה החל משנת 2008 הפסיקה להשתתף בתקציב הפסטיבל. אי אפשר מצד אחד לא לתת תקציב ומצד שני לבקש דוכן, הנחות לחברי אגודה וכו'. זה אקט של פרישה מן הפסטיבל ולכן זו בקשה לא הגיונית. אני מבין שאייקון נהיה גדול על האגודה אבל אני מניח שעדיין יכולה הייתה לבחור להשתתף באופן צנוע וסימלי. אם האגודה פרשה מן הפסטיבל, שתקנה דוכן כמו כל גורם אחר. no free lunchesאני חושב שהאגודה צריכה לשמוח שאייקון גדל מעבר למידותיה ולהצטער שלא השכילה לגדול איתו. בעיני האגודה צריכה לגבש חזון (מה שלחלוטין לא קיים היום) ולהבין האם היא תופסת את עצמה כארגון ארצי מוביל למד"ב או כחוג חובבים שולי.
הדעות שמוצגות בפורום ובמקומות אחרים נראות לי מאוד biased ואמוציונליות ולאו דווקא מבוססות על הגיון. בדר"כ אני נוטה לא להתערב אבל היה לי חשוב להראות שיש גם מי שחושב אחרת.
רוב דיירי הפורום לא מכירים אותי אז רק אציין שאין לי דבר נגד הכנסים של האגודה, פרס גפן וכו'. להיפך, אני מקדיש מן הזמן הפנוי שלי לקידום שלהם.
אני פשוט לא מבין מה אתם רוצים לעשות מאייקון ומה הבעיה. עוד לא שמעתי תלונה הגיונית אחת מלבד העובדה שהאגודה מתבאסת מזה שהיא איבדה CONTROL באייקון ונשמע לי שזה נובע בעיקר מחוסר היכולת של האגודה להתמודד עם האבולוציה הטבעית והמתבקשת של הפסטיבל. או שאגודה תגדל איתו או שתעבור הלאה.
אם נוצרה בעיה כלכלית לאגודה, אפשר למצוא דרכים חדשות ומקוריות להתמודד עם איתה. להחזיר את הפסטיבל למידותיה של האגודה הוא בוודאי לא הצעד הנכון אלא צעד שמשרת פוליטיקה ואינטרסים צרים בלבד ולא את קידום הז'אנר. במילים אחרות, שהאגודה תתאים את עצמה למצב החדש במקום לנסות לסובב את העולם בחזרה למה שהיה.דבר אחרון – הפסטיבל נועד לשרת את הקהל. זה שנציגי אגודה איבדו את ההשפעה שלהם ותפקידים בסגל אייקון הוא לא סיבה מוצדקת למהלך הזה. ושוב אני חוזר ואומר – אם חס ושלום המהלך הזה יצליח אייקון יהיה אירוע כעולמות שאליו מגיעים לכל היותר כמה מאות מבקרים ובכל רגע נתון רוב הנוכחים הם חברי סגל ומתנדבים. זה יהיה עצוב מאוד ורגרסיה חמורה. אבל העיקר שיהיה כיף לחברי הסגל, בשביל זה עושים פסטיבל.
-
Boojieמשתתף
אבל מאד מאד מורגש ממה שאתה כותב שאתה לא באמת מכיר את הפרטים באף אחד מהמהלכים שהתרחשו בנושא בשנים האחרונות. כל מיני פרטים קטנים בהודעה שלך שסובלים מחוסר דיוק מוחלט.
לא, אין לי זמן להתחיל לפרק את ההודעה שלך ולשלוף מתוכה את כל האי-דיוקים הקטנים והגדולים, אולי מישהו אחר ירצה לעשות את זה. אבל חשבתי שתרצה לדעת שיש לך המון חומר להשלים. -
גולי (יניב)משתתף
למעט לגבי עולמות בו הייתי מעורב ויש לי תפיסה די טובה של מה שקרה שם לדעתי –
לא היה שיווק ולא היה מה לשווק – הרוב המוחלט של התכנים פנה למעגל הפנימי של החובבים וכתוצאה מכך לכנס הגיעו רק מתנדבי הכנס והחברים שלהם וזהו. לכן הכנס יצא מופסד. אין לזה קשר לאייקון. יש מי שיאמר שזה קשור גם לאי הגעתו של וולטר קניג ולחוסר היכולת להרים את חנות קטנה ומטריפה בזמן.אני אשמח אם האגודה תסביר כיצד היא מתכוונת לעשות אייקון טוב יותר מהנוכחי עבור הקהל. לא עבור האגודה או עבור פעילים מאוכזבים שרוצים לחזור לתפעל את הפסטיבל ואו להקטין אותו לאירוע חובבים כפי שהיה בעבר.
-
גלמשתתף
כסף – איקון 2007 היה גרעוני (לפי אורי כאן: http://forums.ort.org.il/scripts/showsm.asp?which_forum=190&mess=2569501 ). הניהול היה של אורי. הסיכון הכלכלי – של האגודה והעמותה. ב2008 האגודה הרוויחה "סכום עתק" של 4000 ש"ח (בנוסף, סכום שאני לא יודע מה הוא מדוכן האגודה). לגבי 2009, בסדר, אני יכול לקבל את העובדה שלא רצו לתת לנו את ה-cut שלנו כי ראו בנו "נותני חסות". וואטאבר. אבל היחס המשפיל (ואין לי מילה אחרת לזה) שהביא לכך שדוכן האגודה היה יחד עם דוכן המודיעין בכניסה, שלא נתנו לנו למכור את השנתון או מוצרים אחרים בדוכן, הביא להפסד משמעותי מאוד מבחינת רישום חברים והכנסה מהדוכן יחסית לשנים קודמות.
כך שכן, האגודה הפסידה די הרבה כסף על איקון במהלך השנים האחרונות.
לגבי עולמות – נכון, היתה בעיה בשיווק של עולמות. הבעיה לא היתה שלא היה מה לשווק. היו עוד בעיות שהביאו לכך שעולמות יצא מופסד. אחת מהן, אין לי ספק בכך, היתה התחרות מול אירוע הסינמטק שנערך במקביל לנו. (ביחוד הקרנת רוקי).
"אני מבין שאייקון נהיה גדול על האגודה אבל אני מניח שעדיין יכולה הייתה לבחור להשתתף באופן צנוע וסימלי" – אני בטוח שתוכל למצוא כאן בפורום דיונים רבים על איך שהאגודה ניסתה להשתתף באיקון בכל מיני היבטים ולא איפשרו לנו. דחקו אותנו החוצה, יהיה יותר נכון.
אגב, עצם העובדה שהאגודה ניהלה את התקציב ולקחה על עצמה את הסיכון הכלכלי במהלך 10 השנים שקדמו להעברת התקציב לניהול הסינמטק לא נחשבות? עצם העובדה שפעילים רבים של האגודה, שרואים עצמם מטעם האגודה (כמוני, למשל) השקיעו המון שעות מזמנם באיקון – זה לא נחשב? שלא לדבר על דיונים אין ספור על איקון שגרמו לשחיקה וקריעה של ועד האגודה במהלך 4-5 השנים האחרונות?
כן – גם אורי השקיע ומשקיע זמן רב באיקון. אבל זאת גם אחת הבעיות שהיו לנו – שאורי לקח המון על עצמו, בלי להכשיר אנשים נוספים לתפקיד, בלי להאציל סמכויות אלא למתי מעט.ולגבי שאלתך האחרונה – אני מקווה שלפחות איקון שלנו לא יהיה משעמם כמו איקון של 2009, בתור התחלה.
-
Boojieמשתתף
(לא הייתי, מטעמי סוף-חודש-תשיעי-ואני-מעדיפה-לא-ללדת-בכנס), אבל האגודה מרימה כנסים כבר שנים – למעשה, ודאי תופתע לשמוע שלאגודה הייתה מעורבות גדולה באייקון ברמת התכנים *כל השנים*, ולמעשה גם השנה תראה בסגל התכנים של אייקון-סינמטק אנשים שמזוהים עם האגודה. אם יש דבר אחד שפעילי האגודה מתאפיינים בו זה תכנים, ולא רק תכנים לחובבים בלבד.
נכון, האגודה *לא* תעלה פסטיבל סרטים (דעותיי בנוגע לפסטיבל הסרטים חלוקות – אמנם נורא כיף שמביאים סרטים שלא היו מגיעים אחרת, ונורא כיף הפנייה למיינסטרים ולקרנות וכולי, אבל הבה נודה באמת: מד"ב קולנועי *מעולם* לא סבל מחוסר הרייטינג שסובל ממנו המד"ב הספרותי, ופסטיבל מד"ב קולנועי הוא כנראה לא ממש הדבר שיקרב את קהל המיינסטרים למד"ב בכללותו – אנשים פשוט לא עושים את הקפיצה בין מד"ב קולנועי למד"ב ספרותי), וככל הנראה, גם לא "כנס אקדמי" שאת כמויות המד"ב שבו צריך ללקט בפינצטה. מצד שני, התכנים באייקון שהאגודה תעלה יהיו קשורים ישירות לדבר הזה, איך קוראים לו? אה, כן: מד"ב. בלי להתבייש בו. בלי להסתיר אותו. בלי לנסות בכל הכוח לקרוץ למיינסטרים על ידי בחירה בתכנים כמה שיותר לא-מד"ביים.
ואל תבין אותי לא נכון: אני בעד אייקון גדול, עם יחסי ציבור טובים, עם קשרים טובים בכל מיני קרנות וכולי, שיוכל באמת לקדם מד"ב. אבל כשאני מגלה שהאייקון הגדול הזה כל כך להוט לחזק את עצמו ואת כוחו ביחסי הציבור, עד שנראה שהוא עושה מאמצים להסתיר את העניין הלא נעים הזה, המד"ב, כדי שהקהל שלו לא ייבהל, אני מתחילה לפקפק בשאלה אם הוא אכן מקדם את הז'אנר, או שהוא רק מקדם את עצמו. לא קרענו את התחת כל השנים האלה כדי לבסס כנס שעוסק ב"מד"ב" שאחוז ניכר מההרצאות בו עוסקות באדריכלות ובינוי ערים, ושהמד"ב מופיע בו בהתנצלות ובחשש, כי הוא לא מספיק אטרקטיבי שיווקית.
-
גלמשתתף
באמת חבל שלא הודעת לנו (סגל עולמות) שאת בסוף תשיעי. היינו יכולים למנף את זה שיווקית (כותרת בעיתון *אישה בסוף תשיעי עמודת ללדת את בנה בכנס של חובבי מדע-בדיוני בתל-אביב. "כך אנו מייצרים את הדור הבא של החובבים" צוטטה קרן ל. הרופאה שתפקח על הלידה ומרצה בכנס. מנהל הכנס מרוצה: "הרך הנולד יזכה ב-50% הנחה על כל הכרטיסים!"*)
-
MuchRejoicingמשתתף
"אלה וורלונית בהריון מתקדם תבקר בכנס עולמות – זוהי ההזדמנות לגלות האם אלים וורלונים אכן נולדים בליווי גשמי אש והתרחשות ניסים, ומהווים סגולה לריפוי/שידוך וכו'". יש קהל גדול של אנשים שיסעו רחוק ויעשו דברים מגוחכים לחלוטין בשביל סגולה לשידוך. תחשוב כמה קל (יחסית) יהיה לשכנע אותם להעלות הפקת מקור!
-
Boojieמשתתף
כפי שכבר הסברתי לרבים וטובים: אופק הוא *לא* הפקה קהילתית!
-
darthzivמשתתף
רברטיקון נוצר בדיוק בגלל ההתנהלות הבריונית של אייקון 2009 עם הכתבת התנאים מצד הנהלת הכנס וההפתעות הלא נעימות שהם טרחו לשלוף (כמו ארגון מתחרה עם הנחות חינם). הוא לא סתם היה קטנצ'יק, הוא לא באמת היה תחרות, הוא משהו קטן שנשלף ברגע האחרון כאקט מחאתי.
איך זה שווה להקמת כנס מתחרה תוך כדי משא ומתן עם האגודה? שלא לדבר על כך שקהילת רוקי (דיברתי עם הנציג מטעמם) לא רצו להתחרות בכנס, אבל כבר התחייבו. הם גם נדפקו קשות על ידי אורי במהלך האירוע (סיפור ארוך) ועכשיו לא בדיוק מתים על עיפסי ועיפסקון… כמו מרבית הקהילות השונות. אז אם אייקון של עיפסי לא מייצג את הקהילות שלקחו בו חלק במהלך השנים, אולי זה אומר שההנהלה שלו צריכה לפרוש במקום להקים גוף חדש מתחרה שנועד להחזיק את הכנס בידיהם…אתה מדבר על ארוחות חינם, למי שהקימו את הכנס יגבו מחיר על הנחות ולגוף החברים החדש של אורי יחלקו את ההנחות בחינם? זה נשמע לך הגיוני? בכלל נשמע לך הגיוני למכור למישהו משהו כחלק מהסכם ואז לחלק אותו בדוכן ליד בחינם? זה מסריח מחוסר תום לב (שלא לדבר על נשמע כמו סוג של מרמה)
והאגודה לא יכולה להתאים עצמה לכלום אם לא ניתנה לה דרך לקחת חלק בכנס שהיא הקימה. היחס כלפיה היה מזעזע ולא אתי. אז אם אייקון של 2009 הפך להיות כנס מד"ב בכאילו, עם התנהלות בעייתית וללא ייצוג נאות של הקהילות המרכיבות אותו, אז המעשה הנכון מצד הנהלת הכנס (או לפחות האחראים למחדלים הללו) היה לפרוש ולאפשר לאגודה ולעמותה להקים את הכנס בעצמן. מרגע שהדבר לא נעשה ולא ניתן היה לשחרר את לפיתת החנק של אותה ההנלה הבעייתית שעכשיו רוצה להתחרות באגודה, האגודה לקחה את המושכות לידיה. זה יעשה רק טוב לאייקון לחזור מעט למקורות שלו ולהתרחק מהתנהגות שמסכנת את החזון שעליו הוקם (חזון שכלל הרבה מד"ב ופנטזיה וכלל לא הרצאות ארכיטקטורה)
-
גולי (יניב)משתתף
ראשית אני חוזר לנקודה הראשונה שלי – אני מקווה שהשלום שוב ישכון במחוזותינו ושיהיה שתוף פעולה. יש כרגע ניסיון להגיע לפשרה או הבנה?
משתמע מהתגובות שרק 2009 לא מצא חן בעיניכם מבחינת התכנים. פסטיבל אחד הוא לא סיבה לפרק שותפות. תארו לכם שהטולקינאים והשגרירות היו מחליטים כ"א להקים עולמות משלהם במקביל כי לדעתם הכנס האחרון היה כשלון… זה היה נראה לכם לא לעניין. אולי אייקון השנה יהיה לטעמכם כמו שהיה משנות ה-90 המאוחרות ועד 2008? אם אני מבין נכון, תחת אותה הנהלה האגודה דווקא היתה מרוצה מרוב הפסטיבלים.
אם ריברטיקון הוא דוגמא למה שלא בסדר באייקון, אז זו דוגמא שלא מחזקת את מה שטענתם שהרי ריברטיקון היה אירוע עם תכנים קהילתיים לחובבים ולא ממש כלל מד"ב או תוכן שיקרב קהל רב. זה כן מחזק את העובדה שבכוונת האגודה להפוך את אייקון לעוד כנס קהילתי קטן ומסוגר.
לגבי התכנים – קלישאתי משהו אבל צריך למצוא את האיזון הנכון –
* הרעיון לקרב קהל למד"ב ע"י ערבוב מד"בפ ונושאים משיקים הוא לא רע בעיני. יש בזה הגיון. זה דרך לקרב קהל חדש ומתעניין.
* הקפיצה מקולנוע מד"בי לספרות מד"ב היא אכן לא דבר של מה בכך. למרות שלמיטב ידיעתי, המכירות של הספר אליס בארץ הפלאות קפצו בטירוף בעקבות הסרט (הדי מפגר אבל זו לא הנקודה, אם כבר זה מחזק את הנקודה). כנ"ל לגבי שר הטבעות ואחרים. בכל מקרה, לא שמעתי הצעה טובה יותר. תכנים ספרותיים מעולם הפנטזיה HARDCORE נתפסים כחומר לילדים, תכני מד"ב HARDCORE נתפסים כחומר לחננות ולכן *לבדם* לא סביר שיצליחו להעלות את המודעות למד"ב ספרותי כי לא ימשכו קהל חדשמתעניין (לא יותר מסרטים) אלא רק קהל קיים. בשילוב עם חומרים יותר קלים לעיכול (כמו סרטים) ונושאים משיקים, הסיכוי להצליח גדול יותר.
בנוסף, לדעתי יש לאלה יותר סיכוי לקרב קהל חדש מאשר לתחרות פילקים או הקרנה נוספת של אנג'ל יום במשרד.
לגבי ההערה לגבי הרייטינג של קולנוע מול ספרות מד"בית ? אני מסכים שבגדול לאמנות המצולמת פופולריות גבוה יותר (בגלל קלות הצריכה) אבל לא באופן משמעותי. הבלוקבסטרים של הקולנוע (מטריקס, ספיידרמן, אווטר וכו') והבלוקבסטרים של הספרות (הארי פוטר, דמדומים, שר הטבעות וכו') זוכים לרייטינג גבוה. קולנוע זר זוכה לרייטינג וחשיפה זעומה בארץ. כשמדובר במד"בפ, זה עוד יותר חמור. זה גם צורך שהאגודה צריכה לתת לו מענה.
הייתי שמח לראות חלק מהתכנים של מאורות משתלבים באייקון. לגבי עולמות, בדיון וריברטיקון – בהשקפתי הם לא כללו תכני מד"ב, רק תכנים מאוד נישתיים ובעיקר תכנים קהילתיים לחוג המצומצם.
אני חושב שיש לזה קשר גם לזה שהאגודה הסתגרה עוד יותר בתוך עצמה בעקבות מה שהיא רואים כאיבוד הדרךמסחור של אייקון. בזמן שאני עוקב אחרי האגודה (~24 חודש) לא נתקלתי בניסיון לצמוח ולפרוץ את גבולות הקהילה הפנימית המעגל הפנימי של החברים. מה שמטריד אותי היא שהתחושה שלי היא שזה BY DESIGN ולא הולך להשתנות.
התגובות בפורום הם מאוד חד צדדיות ומציירות תמונה שבה צד אחד הוא רשע מרושע וצד שני הוא שה תמים וזך. אני נוטה להתייחס לזה בחשדנות. הייתי שמח אם האגודה היתה מפעילה קצת יותר חוש ביקורת עצמית ופחות תולה את הבעיות שלה בגורמים אחרים. בעיני זה רק היה מוסיף לה כבוד.
נקודה אחרונה. נשמע שהסתדרתם יופי-טופי רוב השנים ולשביעות רצון כל הצדדים אז כנראה שהשד לא כ"כ נורא ושבכל זאת יש לכם הרבה מן המשותף. תחזרו לדבר, תהיו מוכנים לעשות קצת פשרות ויהיה בסדר… לא? -
עופר לובזנסמשתתף
זה בפירוש לא היה תחילת הבעיה. היו פתיליפלצת בפורום הפעילים הישן על בעיות שאנשים חושבים שיש באייקון(גם מבחינה ניהולית וגם מבחינת תכנים) מתחילת 2008 בטוח, אם כי אני *חושב* שהיו אחד או שניים מיד אחרי אייקון 2007. אייקון 2009 היה המקום שבו אפילו בוג'י, שבתחילת הדיון לא הסכימה עם התלונות על שינוי הכיוון של אייקון, אמרה שאייקון צריך להשתנות חזרה ולתת מקום גם לקהילה.
מעבר לזאת הבעיה הגדולה פה היא בעיה של אמון- הנהלת עיפס"י(ולפני שהם הפכו להנהלת עיפס"י, הנהלת אייקון) מעלה באופן חוזר ונשנה בכל אמון שהאגודה נתנה בה בשנה וחצי-שנתיים האחרונות. הבלגן עם כרטיסי החבר והאירוע בפסח הם רק שתי הדוגמאות האחרונות. בשלב הזה אני, כחבר אגודה, לא בוטח בהנהלת עיפס"י מספיק כדי שאני אתמוך בשיתוף פעולה כלשהו איתם- היה נחמד אם הייתי מרגיש שאני יכול לתת בעיפס"י, כגוף, אמון, אבל אני לא מרגיש כך.
-
גלמשתתף
ריברטיקון היה אירוע פרטי, לא של האגודה. הוא נועד ספציפית להיות אירוע קהילתי ברובו (אבל גם עם תכנים לא-קהילתיים כמו הרצאות של אהוד וקרן) כקונטרה לאיקון שדחק את הקהילתיות הצידה – וכך למעשה ניכר חלק לא מבוטל מהפעילים בקהילה (ולראיה כמות האנשים שבאו לריברטיקון). זה בפירוש לא מה שהאגודה מתכננת לאיקון (למיטב ידיעתי -אני לא בסגל).
עולמות לא כלל מד"ב?
תסתכל על אירועים כמו הרצאות ומופעים של רועי צזנה, עופר מתוקי, רז גרינברג, חגית וינר, אילנה בוגוד, רז דקל, עמנואל לוטם, עידו ארמיאץ, קרן לנדסמן, טל ענבר ועוד – כולן מדברות על מד"ב ו/או מדע וטכנולוגיה. וגם הקרנות – סדרות מד"ב כמו סטארגייט, לומינה, סטארהייק, סטארטרק, הצוות, יומנו של זרק וכמובן הסרט המרכזי בלתי חייזר.
אגב, אני לא יודע איך זה באיקון, אבל בעולמות, רוב ההקרנות נחלו כישלון חרוץ. -
darthzivמשתתף
תאר לך היו אומרים לטולקינאים והשגרירות שהם לא רצויים בעולמות ודוחקים אותם בכוח החוצה מן הכנס?
תאר לך היו מוכרים להם הנחות ואז מגלים אחרי החתימה שהן יחולקו חינם? במצב כזה הייתי מצדיק יותר מפתיחת כנס משלהם…
לגבי רברטיקון כבר ענו לך, לגבי אייקון, אתה שוכח שבמהלך אותן שנים עד השנתיים האחרונות, האגודה כן לקחה חלק מרכזי בכנס, היא לא הופתעה על ידי ארגונים מתחרים שקמים קצת לפני הכנס והסכמים בריוניים או נסיון להעיף אותה לגמרי מהכנס.
אז כנראה שאת הבעיות שהיו קודם ניתן היה לספוג ולהמשיך לשאת ולתת בצורה חיובית תוך כדי התפשרות גדולה.
שנת 2009 שינתה את זה לגמרי. האמון הופר שוב ושוב על ידי הארגון החדש שהחליט על דעת עצמו לנכס אליו את הכנס.
כל הנסיונות לתקשר נכשלו כשלון נחרץ, הם לא מעוניינים במשא ומתן שוויוני, אלא בהסכם כניעה בו הם מקבלים לידיהם את הכנס ובתגובה "ירשו לנו" לעזור להם לבחור חלק מהגוף הבירוקרטי המפלצתי שאמור לפקח על הכנס (ולא יכלול את האגודה עצמה, למקרה שתהית). אם צד אחד נשמע לך מהדברים כצד הרע בסיפור, אז זה כי ככה אנשים רואים אותו (רבים מהם לא קשורים לאגודה), זאת כי הוא דאג להוביל לתפיסה הזו בעצמו על ידי נקיטת צעדים בריוניים כלפי האגודה ומספר קהילות נוספות.לגבי האיזון הנכון, כיום אין את האיזון הנכון בכנס בכלל, יש לך פסטיבל סרטים/כנס אקדמי לא מד"בי, עם מספר אירועים דחוקים הצידה של מד"ב ופנטזיה, חלק גדול מהם מגיע מאנשים שמזוהים עם האגודה ושאר הקהילות שאייקון דחק בגסות.
אני בטוח שתחת הניהול של תומר, האיזון יוכל להתבצע, או לפחות להתקדם לכיוון הנכון של אירועים פופולריים, אירועים קהילתיים ואירועים אקדמיים של התחומים השונים בהם אייקון כן אמור לעסוק
אולי אחרי שעיפסקון יראו שהם רק גורמים נזק בהתנהלות שלהם, הם יסכימו לנהל משא ומתן שוויוני יותר שלא יוצא מנקודת הנחה שהם מרשים לנו להשתתף תמורת ויתור על זכויות… -
???משתתף
הוא בנאדם שמסור לחלוטין לאייקון ולקידומו, באופן שהוא רואה אותו. וזו בדיוק הבעיה, אורי לא סופר דעה של אף אחד אחר. התוצאה: אייקון כושל כלכלית ואמנותית.
במשך השנים האחרונות האגודה ניסתה למצוא כל דרך לשלב את החזון של אורי לגבי אייקון עם האינטרסים שלה, במטרה לאפשר לו לנהל את אייקון כמו שהוא מבין, תוך שמירה על כמה דברים בסיסיים שהם חשובים לאגודה.
בתור מי שליוותה את התהליך הזה לפחות באופן חלקי, אני יכולה להגיד שהתהליך הזה הוא ארוך, קשה, מתסכל, מרגיז, מעצבן, מרתיח ומעורר בחילה. וכל זה לא היה משנה אם התהליך היה מצליח, אבל הוא נכשל. ולא רק שהוא נכשל, אלא שהוא שימש מקפצה לדחיקת האגודה לגמרי מאייקון.
אם האגודה לא היתה מפסיקה את התהליך הזה על-ידי החזרת אייקון הביתה, התוצאה שלו היתה דחיקה מוחלטת של כל פעילות החובבים לטובת אייקון אחד מסחרי, שבנוי במתכונת מאוד מסוימת, שהיה משתלט כל על פעילויות הז'אנר במהלך השנה.
להגיד לך שאני מרוצה ממה שקורה? בהחלט לא. מה שקורה השנה זה לא הפתרון האופטימלי, אבל הוא הרע במיעוטו. אני מאוד מקווה שאייקון המקורי ידאג גם לפנות לקהל חיצוני ולא רק לחברי הקהילה. בכל זאת, זו המטרה המקורית של אייקון.
-
גילימשתתף
ומאוד לא מדוייקת. על שאר הנקודות נואשתי מלהתווכח עם אנשים, ואני מסכימה שההתפצלות השנה היא הדבר החכם ביותר כרגע. לו רק היו גם מתפצלים וגם מפסיקים לריב, בכלל היה נחמד.
-
darthzivמשתתף
ארכיטקטורה ו"עתידנות" בפוקוס מאשר מד"ב ופנטזיה, אז כן, כושל אומנותית הוא הגדרה לא בלתי מדוייקת
לפחות על כושל כלכלית לא נעשה נסיון להגן (שלא לדבר על אתית) -
???משתתף
בדיוק היום קראתי ראיון עם פרופ' אומן (חתן פרס נובל לכלכלה, למי שלא מזהה) שמנתח את עסקת שליט ואת הדיונים עם הפלשתינאים בכלים של תורת המשחקים. הראיון מרתק גם בתור ניתוח של הנושאים הפוליטיים שעומדים על הפרק, אבל רלוונטי לכל מו"מ.
הניתוח של אומן רלוונטי גם ליחסים בין האגודה לאייקון, רק בהבדל אחד. הפרייר בסיפור שלנו לא יוצא עם 10,000 דולר. הוא יוצא בלי כלום, ואפילו משלם לסחטן.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/130/262.html?hp=0&loc=101&tmp=569
-
MuchRejoicingמשתתף
הדיון הזה מתדרדר מדיון לגופו של אייקון להשוואות שלא מקובלות על מנהלת הפורום. נא לשמור על כללי המשחק או שאתחיל למחוק הודעות.
-
???משתתף
כן, כן, תמשיכי להאמין בזה.
-
-
מאתתגובות