ללא כותרת › ללא כותרת › פורום האגודה › טעיתי
- This topic has 5 תגובות, 5 משתתפים, and was last updated לפני 15 שנים, 6 חודשים by Odonata.
-
מאתתגובות
-
-
גרייףמשתתף
הייתי עורך את ההודעות שלי, אבל משום שמדובר בכמה מהן, אני מרגיש שיותר אפקטיבי לכתוב זאת פעם אחת.
לפני כמה שנים, אני חושב באסיפה הכללית הראשונה שהייתי בה אבל אני לא בטוח, הציגו במסגרת הדו"ח השנתי הוצאות מזכירות בסך 5,000 ש"ח וציינו את שמה של "מזכירת האגודה". מאותה אסיפה הסקתי, בטעות, שמדובר במזכירה בתשלום והוצאות תשלומים לה, ולא מתנדבת שעובדת בחינם והוצאות הלוגיסטיקה של המזכירות, כפי שזה באמת.
אני מתנצל בפני כל קוראי הפורום (אם נשארו כאלו) שהטעיתי אותם בנושא.
-
Boojieמשתתף
לת
-
MuchRejoicingמשתתף
אתה חושב שיכול להיות שבמסגרת התפיסה המוטעית שלך של התפקיד גם קפצת למסקנות ותקפת באופן לא מוצדק את המתנדב בתפקיד? כי זו יכולה להיות הזדמנות לא רעה בכלל להתנצל. אם כבר העניין עלה.
-
Boojieמשתתף
לת
-
???משתתף
נו, טוב, עדיף שתבדקו מה המשמעות של הביטוי ביהדות (ולא בשפה העברית)…
-
Odonataמשתתף
לא שאני לא מאותגרת. בשביל זה יש ויקיפדיה…
טובל ושרץ בידו הוא ביטוי הלכתי המצוי במקורות חז"ל המתאר אדם שמבקש לעשות תשובה, ולתקן את דרכיו – אך באותו הזמן ממשיך לעשות מעשה פסול. חז"ל השתמשו בביטוי כדי להדגיש שהאדם צריך לעזוב את חטאיו לפני שהוא מקבל עליו תשובה ודרכי תיקון. בימינו מקובל ביטוי זה לתיאור אדם שמתאמץ במעשי טהרה וצדיקות, אבל לא נפטר לפני כן מהרגליו הרעים והמגונים או שתוך כדי קיום מעשה הטהרה או המצווה הוא עובר עברה בדרגה גבוהה יותר. לדוגמה קיום מצווה או מנהג שולי תוך כדי העלבת חברו בבחינת מצווה הבאה בעבירה.
משמעותו ההלכתית של הביטוי הוא שאדם הנוגע באחד משמונת השרצים המוזכרים בתורה נחשב טמא, וכדי להיטהר עליו לטבול במקווה. ואולם אדם הטובל במקווה בעודו מחזיק במקור לטומאתו, ודאי שלא ייטהר. חז"ל המשילו את האחיזה בשרץ לאחיזה בחטא, ואת התשובה לטבילה במקווה.
-
-
מאתתגובות