טעיתי

מציג 5 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #163562 הגב
      גרייף
      משתתף

      הייתי עורך את ההודעות שלי, אבל משום שמדובר בכמה מהן, אני מרגיש שיותר אפקטיבי לכתוב זאת פעם אחת.

      לפני כמה שנים, אני חושב באסיפה הכללית הראשונה שהייתי בה אבל אני לא בטוח, הציגו במסגרת הדו"ח השנתי הוצאות מזכירות בסך 5,000 ש"ח וציינו את שמה של "מזכירת האגודה". מאותה אסיפה הסקתי, בטעות, שמדובר במזכירה בתשלום והוצאות תשלומים לה, ולא מתנדבת שעובדת בחינם והוצאות הלוגיסטיקה של המזכירות, כפי שזה באמת.

      אני מתנצל בפני כל קוראי הפורום (אם נשארו כאלו) שהטעיתי אותם בנושא.

    • #189447 הגב
      Boojie
      משתתף

      לת

    • #189450 הגב
      MuchRejoicing
      משתתף

      אתה חושב שיכול להיות שבמסגרת התפיסה המוטעית שלך של התפקיד גם קפצת למסקנות ותקפת באופן לא מוצדק את המתנדב בתפקיד? כי זו יכולה להיות הזדמנות לא רעה בכלל להתנצל. אם כבר העניין עלה.

    • #189452 הגב
      Boojie
      משתתף

      לת

    • #189456 הגב
      ???
      משתתף

      נו, טוב, עדיף שתבדקו מה המשמעות של הביטוי ביהדות (ולא בשפה העברית)…

    • #189463 הגב
      Odonata
      משתתף

      לא שאני לא מאותגרת. בשביל זה יש ויקיפדיה…

      טובל ושרץ בידו הוא ביטוי הלכתי המצוי במקורות חז"ל המתאר אדם שמבקש לעשות תשובה, ולתקן את דרכיו – אך באותו הזמן ממשיך לעשות מעשה פסול. חז"ל השתמשו בביטוי כדי להדגיש שהאדם צריך לעזוב את חטאיו לפני שהוא מקבל עליו תשובה ודרכי תיקון. בימינו מקובל ביטוי זה לתיאור אדם שמתאמץ במעשי טהרה וצדיקות, אבל לא נפטר לפני כן מהרגליו הרעים והמגונים או שתוך כדי קיום מעשה הטהרה או המצווה הוא עובר עברה בדרגה גבוהה יותר. לדוגמה קיום מצווה או מנהג שולי תוך כדי העלבת חברו בבחינת מצווה הבאה בעבירה.

      משמעותו ההלכתית של הביטוי הוא שאדם הנוגע באחד משמונת השרצים המוזכרים בתורה נחשב טמא, וכדי להיטהר עליו לטבול במקווה. ואולם אדם הטובל במקווה בעודו מחזיק במקור לטומאתו, ודאי שלא ייטהר. חז"ל המשילו את האחיזה בשרץ לאחיזה בחטא, ואת התשובה לטבילה במקווה.

מציג 5 תגובות משורשרות
מענה ל־טעיתי

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים: