ללא כותרת › ללא כותרת › פורום האגודה › עדכוני הוועד 7/2/2008: אייקון, פרס גפן, עולמות 2008, פנטסי.קון 2008, מבנה האגודה
- This topic has 35 תגובות, 11 משתתפים, and was last updated לפני 16 שנים, 4 חודשים by אמבר.
-
מאתתגובות
-
-
???משתתף
*פרוטוקול ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה*
יום ה', 7/2/2008.*נוכחים:*
*ממלא מקום יו"ר*: שלהבת רמי.
*חברי הוועד*: דינור שי, טוכטרמן ורד, ענבל עדו, דפנה קירש.*סיכום הישיבה*
1. *אייקון ? עדכון*: עדו ענבל סקר בפני הוועד את ההתפתחויות בנושא מציאת מנהל לאייקון. עד כה איש לא הגיש את מועמדותו פרט לאורי אביב. הובהר שאם אורי אביב יתמנה, הוא ידרוש שכר, שיכלול שכר קבוע וכן אחודים מרווחי הפסטיבל.
במהלך הישיבה נבדקו אופציות אחרות לניהול, ובכלל זה הקמת קבוצת מנהלים במקום מנהל בודד. הוחלט שאף אחת מהאפשרויות הללו אינה ריאלית.
2. *קהילתיות באייקון*: לשם שמירה על הממד הקהילתי של הפסטיבל, על מנהל אייקון יהיה לנקוט בצעדים הבאים:
א. מינוי עוזרים לאנשי הסגל הבכירים, כדי לאפשר שיתוף של יותר אנשים בסגל ולאפשר הכשרה של "דור העתיד".
ב. הגדרה של מסגרת מוגדרת לארועים שמגבשים סביבם קהילה. ארועים כאלה כוללים בין השאר ארוע סיום, ארועים שמעודדים יצירה והשתתפות (למשל פילקים), סדנאות וכדומה. רשימה מפורטת מרוכזת אצל עדו ענבל.
ג. מינוי אחראי לקשרי קהילה בעל סמכות ביצועית, אשר ירכז את הפעילויות המוכוונות אל הקהילה ויתווך בין יוזמיהם לבין סגל אייקון. האחראי יופקד על תחום זה בלבד, על מנת שהנושא לא יהפוך למחוייבות צדדית שלו לצד תפקיד "רציני-יותר".
3. *שותפים באייקון*: בשל הבעיות שבהן נתונים עמותת מסע בין כוכבים ישראל ומועדות סטארבייס 972, אין מנוס מלהמשיך לעבוד על אייקון בלעדיהם. אם יתאוששו, ייבדק חידוש שיתוף הפעולה איתם באייקון ובכלל.
4. *אייקון 2007*: הוועד ייפםה את כוחם של אורי אביב ואיתי גרייף, כמנהלי אייקון 2007, לשאת ולתת עם הסינמטק על הכספים שטרם הועברו לעמותות.
5. *פרס גפן*: ורד טוכטרמן דיווחה כי העבירה לידי אינגה מיכאלי מסמך מפורט על הצעת האגודה לתמיכה של אגודת המתרגמים בקטגוריית התרגום החדשה בפרס גפן. להערכתה ההצעה תאושר.
6. *כנס "עולמות"*: עדו ענבל עדכן את הוועד על הביקור המקדים שערך באולם בית בארבור ועל הצורך בשכירת אמצעי הקרנה והגברה. כמו כן דווח שמועדון סטארבייס פרשו רשמית מהכנס מתוך כוונה לקיים כנס נפרד משלהם בפסח. נקבעו תנאים למקרה שסטארבייס יחזרו בהם ויבקשו לחזור לכנס.
7. *פנטסי.קון 2008*: הוחלט שהאגודה מעונינת לחזור גם על השנה על כנס פנטסי.קון, במתכונת דומה לשנה שעברה, או בפורמט קטן יותר אם לא יהיה עוגן של הפקת מקור. ורד טוכטרמן תדבר עם ליאת שחר לגבי ניהול הכנס, ותתייעץ איתה על מועמדים אפשריים נוספים. הוקצבו שבועיים למציאת מנהל.
*עדכון מאוחר*: ליאת שחר תנהל את פנטסי.קון 2008.
8. *מבנה האגודה*: נושא השינוי המבני באגודה יועלה בפורום הפעילים. ורד טוכטרמן תנסח את הצגת הנושא ותביא אותה לעיון הוועד. -
???משתתף
*פרוטוקול ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה*
יום ה', 15/2/2008.*נוכחים:*
*יו"ר*: אמבר קרן.
*חברי הוועד*: ענבל עדו, דפנה קירש, רמי שלהבת.
*משקיפה*: לירון אפריאט.
*אורחת*: שחר ליאת.*סיכום הישיבה*
1. *מועמדים לניהול אייקון 2008*: דווח שאורי אביב משך את מועמדותו לניהול הכנס ושאין מועמדים ריאליים אחרים.
2. *אלטרנטיבות*: ליאת שחר ציינה שלדעתה המבנה הנוכחי של אייקון, כפרויקט של שלושה גופים, פשט את הרגל. בבדיקה של האפשרויות העומדות בפני האגודה התברר שהיא אינה יכולה לעמוד כרגע כלכלית וארגונית בהפקת כנס גדול בכוחות עצמה ללא שותפים.
נבדקה הצעתו של אורי אביב להפוך את אייקון לפסטיבל סרטים בהשתתפות הסינמטק ובניהולו של אורי. ליאת שחר, עדו ענבל ורמי שלהבת ציינו שהמתכונת המוצעת משרתת רבות ממטרות האגודה ומהאינטרסים שלה, ושעליה לבדוק ברצינות את ההצעה.
לאור זאת ייבדקו האפשרויות הבאות:
א. הפקת אייקון ככנס קטן בסוכות, ללא שיתוף פעולה עם אורי אביב, וכנראה גם ללא הסינמטק.
ב. חתימה על הסכם לשיתוף פעולה בין האגודה והסינמטק, בפסטיבל שכולל הרצאות וסרטים ושינוהל על-ידי אורי אביב. יש לבדוק היטב את ההשלכות של הסכם כזה לטווח ארוך, ואת האפשרות לשמור על הזיקה של אייקון לאגודה גם בשנים הבאות.
ג. שיתוף פעולה בין פסטיבל קולנוע בסינמטק לבין כנס של האגודה באשכול. ככל הנראה לא מעשי. .
ד. אייקון קטן בסוכות, ופסטיבל בשיתוף עם הסינמטק ואורי אביב במועד אחר: הרעיון נשקל, אך לא נמצאו לו יתרונות משמעותיים.
3. עדו ענבל ורמי שלהבת מונו לשאת ולתת עם אורי אביב. קרן אמבר תבדוק את תוכנית א'. -
???משתתף
*פרוטוקול ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה*
יום ו', 14/3/2008.*נוכחים:*
*יו"ר*: קרן אמבר
*חברי הוועד*: ענבל עדו, קירש דפנה, רמי שלהבת
*משקיפה*: לירון אפריאט
*אורחים*: אורי מרקוביץ', חבר ועד אמא"י; אלון שומרון, סגל הארוקון*סיכום הישיבה*
1. *התפטרות חברת ועד*: לאחר ישיבת הוועד ב-15 בפברואר 2008 הודיעה ורד טוכטרמן על התפטרותה מוועד האגודה.
2. *הארוקון*: לירון אפריאט מסרה דיווח על התקדמות ההכנות לכנס הארוקון. התקציב אושר, התוכניה נסגרה, נרשמו באתר מעל ל-400 איש. נותר לטיפול: אבטחה, דפוס.
3. *עולמות 2008*: עדו ענבל דיווח על התקדמות ההכנות לכנס. אין עד כה שום תקלות. האתר צריך לעלות בקרוב, והדגש עובר בראש ובראשונה לפרסום. הוועד הציע דרכים להשגת הרצאות איכותיות נוספות.
4. *פרס גפן*: בעקבות פרישתה של ורד טוכטרמן הוצע תפקיד מנהלת פרס גפן להדס פרבר והיא נעתרה. התפקיד כולל את הפקת ארוע הפרס, תיאום בין ועדת הפרס להנהלת אייקון, ופיקוח על ההכנות לפרס, ובכלל זה יחסי ציבור, חסויות ושיתוף הפעולה עם אגודת המתרגמים
5. *אתר האגודה*: קרן אמבר דיווחה שהאחריות על האתר הועברה לידי גיא וינר וסקרה את מבנה האותר היום ואת רכיביו. הבעיות הנקודתיות העיקריות כעת הן הסרבול בבניית אתרי כנסים, ומחסור במעצבים גרפיים. לירון אפריאט תנסה לסייע בתחום הגרפי בעזרת המעצבים שיש לאמא"י.
6. *מטרות אתר האגודה*: המטרות הוגדרו כדלהלן:
א. האתר ישמש במה לעדכונים מטעם האגודה על ארועים, כנסים, מבצעים וכו', ופרסומים אחרים.
ב. אספקת שטח אחסון לאתרי כנסים
ג. מנגנון זמין לבניית אתרים לכנסים ולפרויקטים (המימד העשירי, אתרי תאים).
ד. משיכת קהל באופן שוטף, על מנת שיחשף לאגודה ולפרסומיה השונים.
ה. יצירת תוכן ייחודי ואיכותי.
ו. במה להחלפת דעות בין חברי האגודה ופעיליה .
ז. מתן שרותים לקהילות ולפרויקטים הקשורים לאגודה
ח. אמצעי פרסומי וכלי לגיוס כספים ולשיתוף פעולה עם גופים אחרים באמצעות באנרים.
7. *אתר האגודה – צעדים מעשיים*: נבדק כיצד המטרות מיושמות באתר כיום, והוחלט על צעדים לקידום אלו מהן שאינם מתקיימות באופן מלא או בכלל.
א. יצירת סגל קבוע הן במגזין והן במערך הטכני של האתר, עם חלוקת תפקידים ברורה. האחריות ? גיא וינר, בשיתוף עם אור ביאליק.
ב. יצירת רשימת מלאו לנכסים שהאתר מציע וליכולות שלו. האחריות ? גיא וינר.
ג. בדיקה של שינוי פרישת האתר על המסך, כך ששטח המסך ינוצל טוב יותר. כיום, בשל שיקולי תאימות לאחור, חלק ניכר מהמסך אינו מנוצל במחשבים חדשים. אחריות ? גיא וינר.
ד. האתר זקוק לעיצוב חדש, שייתן יתר בולטות לתכנים הלא מגזיניים. יש לבדוק אם המערכת הקיימת מאפשרת את זה, ומה ניתן לעשות בנדון. האחריות ? גיא וינר, תוך התייעצות עם רמי שלהבת ועם ועד האגודה.
ה. במסגרת העיצוב מחדש, יש לבדוק אם, איך והיכן ניתן להכניס לאתר באנרים, ובלחבד שישתלבו היטב עם מבנה האתר ולא יאפילו על התוכן. -
???משתתף
*פרוטוקול ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה*
יום ה', 3/4/2008.*נוכחים:*
*יו"ר*: קרן אמבר
*חברי הוועד*: שי דינור, עמנואל לוטם, עדו ענבל, דפנה קירש, רמי שלהבת
*משקיפה*: לירון אפריאט
*אורחים*: אורי מרקוביץ', מיקי פיינברג*סיכום הישיבה*
1. *כנסי ניבן*: עמנואל לוטם דיווח שהכנס הגשים את מטרותיו, פרט לגודל הקהל וההכנסות הכספיות, וסקר את לקחיו. דווח שבאוניברסיטת בר-אילן היו מרוצים מאוד מהכנס וחושבים להפוך אותו לכנס שנתי שייערך אולי בחודשי הקיץ.
2. *פנטסיה 2000*: עמנואל לוטם דיווח על כוונה להוציא גליון מחווה מיוחד לכתב העת "פנטסיה 2000" שיראה אור בספטמבר.
3. *אמא"י*: כנס הארוקון של אמא"י היה הצלחה כלכלית גדולה, אך סבל מבעיות ניהוליות קשות. יש בעיות ארגוניות גם בניהול השוטף של אמא"י ונחוצים מועמדים לתפקידי המזכיר והגזבר. לירון אפריאט סקרה את תוכניות אמא"י לחודשים הקרובים.
4. *אתר האגודה*: קרן אמבר מסרה לוועד את הדיווח שקיבלה מגיא וינר על התקדמות העבודה על האתר. ניתן לגיא אור ירוק להמשיך בתוכנית העבודה שלו.
5. *מאגר מתנדבים*: נעמי וינר התנדבה להקים מאגר של מתנדבים ולטפח תוכנית הכשרה והדרכות.
6. *כנס עולמות*: עדו ענבל דיווח שלחץ העבודה כבר מורגש. יש עיכובים בהכנת התוכניה ובעבודת יחסי הציבור. דרושים אנשים שיכולים להתראיין על הכנס.
7. *ביטוח*: שי דינור יבדוק שיתוף פעולה עם העמותה לקידום משחקי תפקידים בפוליסת ביטוח משותפת לאירועים.
8. *אייקון*: עדו ענבל ורמי שלהבת מסרו לוועד עדכון על התקדמות העבודה על אייקון 2008 ועל ההתפחויות במשא ומתן על החוב של הסינמטק לעמותות. הובהר כי בכל מקרה לא יתקיים אייקון בצורתו החדשה אם לא יושג הסכם עם הסינמטק, אך בינתים על העבודה עליו להימשך. -
גלמשתתף
ולגבי מעצבים גרפיים – ברשימת החברים יש כמה וכמה אנשים שציינו בטופס ההרשמה שהם יכולים לעזור בעיצוב. האם פנו אליהם?
-
???משתתף
*פרוטוקול ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה*
יום ו', 16/5/2008.*נוכחים*:
*יו"ר*: קרן אמבר
*חברי הוועד*: שי דינור, עמנואל לוטם, עדו ענבל, דפנה קירש, רמי שלהבת
*אורחת*: ליאת שחר*סיכום הישיבה*
1. *מגדל דוד*: קרן אמבר דיווחה על פגישתה עם אנשי מוזיאון מגדל דוד בנוגע לתערוכה בנושא מצודות. במסגרת שיתוף הפעולה האגודה תסייע ביעוץ ובארגון הרצאות במוזיאון במהלך חודשי התערוכה. בתמורה לסיוע יוצג לוגו האגודה בכל פרסומי התערוכה.
2 *פנטסי.קון*: ליאת שחר דיווחה לוועד על התקדמות העבודה על כנס פנטסי.קון. נושא הכנס יהיה "פנטסיה מחתרתית", והוא מתוכנן ככנס קטן של 900 איש. למנהל התוכן מונה נדב אלמוג. נבדקת האפשרות לקיים הפקה בכנס על בסיס סיפורים שהיו מועמדים לפרס גפן.
הוחלט לא לקיים בכנס תחרות סיפורים, בשל ריבוי התחרויות והחשש מהתנגשות עם תחרות פרס עינת.
3. *פנטסיה 2000*: האגודה תסייע לפרוייקט גליון 45 של "פנטסיה 2000" בפרסום בכלים העומדים לרשותה, בעידוד המודעות אליו בקהילה ובסיוע במציאת מקורות לתרגומים. הוסכם כבר עם Fantasy & Science Fiction שהפרויקט החדש יכלל בהסכם הזכויות שיש לאגודה עם כתב העת, ורמי שלהבת יסייע לאהרן האופטמן במציאת סיפורים מאוסף הגליונות שבידי מערכת המימד העשירי.
4. *תמיכה ממפעל הפיס*: נבדקה האפשרות לבקש תמיכה ממפעל הפיס לפרויקטים של האגודה. יש לבדוק באיזה תחומים ניתן להתאים פרויקטים של האגודה לדרישות מפעל הפיס.
5. *בדיון 2008*: קרן אמבר דיווחה כי למרות ריבוי התקלות הבלתי נשלטות, וביטול שתי הרצאות, העבודה על הכנס מתקדמת כתקנה.
6. *עולמות 2008*: עדו ענבל דיווח שהכנס השיג הצלחה בכל הפרמטרים, והבעיה העיקרית היא במיעוט היחסי של הקהל. בקרוב תיעשה פניה לטולקינאים בנוגע להמשך שיתוף הפעולה בעולמות 2009.
7. *אמא"י*: קרן אמבר דיווחה כי אמא"י מינו את דנה סתיו לגזברית, אך עדיין מחפשים אחראי מזכירות.
8. *ביטוח*: שי דינור דיווח שטרם נעשה דבר בנוגע לביטוח קבוע לאירועי האגודה, והדבר ייעשה בהמשך הקיץ.
9. *פורום פעילים*: הוועד דן מחדש במעמדו של פורום הפעילים, לאור לקחי החודשים האחרונים.
*מטרה מרכזית*: לקרב אל העשייה באגודה פעילים ואנשים עם פוטנציאל לפעילות.
*דרישות לחברות בפורום:*
א. *חברות באגודה*. הוחלט לבדוק חודש אחרי הכנסים הגדולים של האגודה מי מחברי הפורום לא חידשו חברות מאז הכנס הגדול הקודם, ויישלחו אליהם תזכורות לחידוש החברות. אם לא יחדשו, חברותם בפורום תבוטל.
ב. *פעילות באגודה.*
ג. *ציות לכללי ההתנהגות בפורום* ? בשל האווירה התוקפנית כיום שמרחיקה פעילים מהפורום, הוחלט להחמיר את כללי ההתנהגות. במקרה הצורך רשאי מנהל הפורום להרחיק משתתפים לתקופה של חצי שנה.
*הקבלה לפורום*: על פי פניה מחבר אגודה המעונין להשתתף בו, או המלצה מצד חברי הפורום. ההחלטה על הקבלה לפורום תישאר בידי חברי הוועד, כפי שהיה עד כה, בהתאם לקריטריונים המצוינים לעיל.
10. *פרס גפן*: דפנה קירש דיווחה שנספח שיטת הבחירה יושלם בתוך שבוע, לאור התיקונים שהוועד ביקש. שיטת הבחירה בשלב א' לא תשתנה, אך ועדת הפרס תדון בבקשת הוועד לשנות את השיטה בשלב ב'.
הצעה לשינוי מועד תום שלב א' נדחתה.
דפנה קירש פירטה בפני הוועד הצעות שעלו לקידום ההצבעה לפרס.
11. *החלפת יו"ר*: קרן אמבר הודיעה על התפטרותה מתפקיד יו"ר האגודה ומוועד האגודה. היא התחייבה להמשיך בכל התפקידים שלקחה על עצמה עד לתום השנה, ותסייע לאמא"י בענייני המזכירות. עדו ענבל יחליף אותה בתפקיד היו"ר. הוועד בחר פה אחד בעדו ענבל לשמש מורשה חתימה במקומה.
12. *אייקון 2008*: עמנואל לוטם סקר את ההסכם שנחתם עם הסינמטק על אייקון 2008, ודיווח שנותרו הסתייגויות של אורי אביב על כמה מהשינויים שנוספו ברגע האחרון. ההסתייגויות יידונו בשבוע הקרוב. -
???משתתף
אפשר לקבל הסברים נוספים לגבי קטגורית התרגום ?
-
גלמשתתף
היכן נמצאים פרטים לגבי דרישות מפעל הפיס לתמיכה, האם זה כבר נעשה ע"י מישהו ואם לא, האם אוכל לעזור, במידה ולפחות הבדיקה הנ"ל אינה דורשת הרבה עבודה?
-
גרומיטמשתתף
ל"ת
-
גרומיטמשתתף
ל"ת
-
גרייףמשתתף
כתוב: "עמנואל לוטם דיווח שהכנס הגשים את מטרותיו, פרט לגודל הקהל וההכנסות הכספיות, וסקר את לקחיו".
אפשר לפרט מה היו מטרות הכנס? אלו שהושגו, אני מתכוון.
-
דפנהמשתתף
קטגורית התרגום היא אחת משתי קטגוריות חדשות שהתווספו השנה לפרס. במשך שנים נשקלה הוספת קטגוריה כזו, והשנה היא הוספה, מתוך המודעות לקושי הכרוך במלאכת (ואפשר להגיד אומנות) התרגום, והרצון להביע הערכה לתרגומים מוצלחים, לתרום לקידום איכות התרגום בז'אנר, ולהעלאת מודעות הציבור לאומנות חשובה זו.
ההצבעה בקטגוריה זו פתוחה בשלב א' לכל חברי האגודה, ובנוסף לחברי אגודת המתרגמים (שזכאים להצביע בקטגוריה זו בלבד), ובשלב ב' – לכל באי אייקון.רבים שואלים "אבל איך נדע לאיזה תרגום להצביע?", או "אבל איך הקהל הרחב שאינו מקצועי אמור להבין בתרגום מספיק בשביל להצביע?
ובכן, תשובתי היא: כמו שהקהל הרחב יודע לזהות תרגום גרוע ולקטר עליו אח"כ בפורומים, אנו תקווה כי הקהל הרחב יודע גם לזהות תרגום טוב, כזה ש"זרם" לו, לא צרם, שהרגיש נכון מבחינת סוג המשלבים בהם הדמויות מדברות, הבחירות התרגומיות של המתרגם (במקרים של משחקי מילים למשל, או סלנג), ובאופן כללי שנראה לו תרגום טוב.
הגדרת "תרגום טוב" היא כמובן סובייקטיבית, אך כך היא גם הבחירה בשאר הקטגוריות, וזה העניין בבחירת קהל – לראות את טעמו של הקהל.
בנוסף, כאמור, מצביעים גם חברי אגודת המתרגמים, שלהם ידע מקצועי וניסיון אישי בתחום.
מקווה שעניתי לשאלות שהתעוררו אצלך. אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות לך. -
Boojieמשתתף
הודעתי על פרישתי (ברשימת הדיוור של הוועד) *לפני* ישיבת הוועד ב-15 בפברואר, ואף ביקשתי מהוועד להקדיש חלק מזמן אותה ישיבה למציאת מחליף לתפקידיי השונים. כמו כן, ראוי לציין שההתפטרות נכנסה לתוקף ב-1.3.
בנוסף, לא ראיתי באף אחד מהעדכונים האחרים את העובדה שהדס פרבר פרשה מאוחר יותר מניהול פרס גפן. אולי סתם פספסתי, אבל ראוי לציין את זה. -
גלמשתתף
כאל מטרות לא חשובות במיוחד.
-
???משתתף
קשה לי עם קטגורית התרגום. הענינים הם יותר בינאריים. כלומר או שהתרגום טוב או שלא. ואם התרגום טוב אז אין לי שום דרך לדרג את התרגומים "הטובים" וכתוצאה מכך הבחירות שלי דומות מאות לקטגוריות הקודמות רק שאין הפרדה בין מד"ב לפנטזיה.
למשל איליום או אש על פני תהום או הדרקון של נוביק או פרסי, ומה עם פוטר 7 ?. כולם טובים.כולם נתקלו והתגברו על קשיים.כולם מקצועיים אבל מי הראשון בין שווים ?
אין לי דעה וגם לא העדפה ספציפית, להבדיל מהספר "הטוב ביותר" שנשפט ומדורג על פי מגוון רחב של קריטריונים וכמובן ישנו המימד והחיבור "הרגשי", שלא מתבטא באספקט או מימד יחיד בספר. להלן התרגום.
אם תשאל אותי למה בחרת ב X כספר הטוב ביוצר יהיו לי מגון תשובות שאחת מהן היא -התרגום טוב. וכמובן אוכל לנהל שיחה ערה ולהגן על בחירתי
אם תשאל אותי על התרגום הטוב ביותר מבין הספרים שנקראו השנה, לא תהיה לי תשובה נחרצת (וגם לא דחף אמוציונלי להגן עליה, להבדיל מקטגוריות קודמות) -
גרייףמשתתף
אתם לא זוכרים מה היו מטרות כנס ניבן, או שזו שאלה טרולית עם דוגמה ספציפית?
אגב, הם לא אמרו שאלו מטרות לא חשובות. הם רק אמרו שלא השיגו את המטרות הללו. הם לא מתרגשים מכך שלא הושגו המטרות הללו, כנראה בגלל שהמטרות שכן הושגו היו חשובות יותר.
-
רנימשתתף
נכתב בפרוטוקול המשפט הבא:
"שיטת הבחירה בשלב א' לא תשתנה, אך ועדת הפרס תדון בבקשת הוועד לשנות את השיטה בשלב ב'".
ובכן, ממה שאני רואה קרה בדיוק ההיפך. בשלב ב' הכל נשאר זהה, ודווקא בשלב א' היו שינויים שהתבטאו בקטגורית התרגום (שם מותר גם לחברי אגודת המתרגמים להצביע).
שאלתי היא:
מה היתה כוונה לשינויים בשלב ב'? ומדוע דווקא בשלב א' שבו לא היו אמורים להיות שינויים, על פי הפרוטוקול, כן התבצעו שינויים? -
Boojieמשתתף
נמצאת בכללי הקטגוריה הזאת מהרגע שבו הוסכם עליה. זה חלק ממה שהוסכם עליו עם אגודת המתרגמים מלכתחילה (עוד בפברואר).
ואם כבר מדברים, זה לא שינוי ב*שיטת* ההצבעה – רק בזכאות להצבעה. ואם כבר מדברים (2), זה גם לא שינוי, לאור העובדה שזו קטגוריה חדשה. -
רנימשתתף
לאיזו שיטה רצה לשנות הועד בשלב ב'?
-
Boojieמשתתף
אתה יודע, יש את הקטע הזה שאתה יכול להצביע לחלק מהקטגוריות ולא לכולן. אז אם אתה מרגיש שלא מתאים לך להצביע בקטגוריית התרגום, אתה יכול פשוט לא להצביע בקטגוריית התרגום.
-
Odonataמשתתף
אחת המטרות היתה שיתוף פעולה אקדמי עם אוניברסיטת בר אילן. המטרה הזו הושגה.
-
גרייףמשתתף
כי זה נשמע כמו "המטרה של הכנס שהושגה הייתה שיהיה כנס", וזה לא הישג גדול.
מההתחלה חשבתי שזה כנס בעייתי; עצבן אותי שעמנואל הכריז שעושים אותו באסיפה הכללית כעובדה מוגמרת, בלי שהיה עליו דיון. עצבן אותי שעושים אותו עם אורח כבוד, משום שידעתי שכנס קטן שיגיעו אליו מעט אנשים ישקף בצורה שלילית את כנסי הז'אנר בארץ. קארד, פאוורס, גיימן, אם לתת כמה דוגמאות ספציפיות, היו בכנסים גדולים ונהנו מאוד וחזרו עם חוויות מאוד טובות לחבריהם הסופרים בארה"ב. ניבן, שנאם מול אולמות כמעט ריקים, חזר עם חוויה אחרת.
ישנן מטרות לכנס אקדמי מעבר לרק קיומו. אפשר, למשל, לנסות להשתמש בכנס אקדמי כדי לתת לגיטימיות לתחום דיון, או להעלות את רמת הדיון. אבל זה לא קרה. החוקרים שדיברו בכנס היו כאלו שממילא מתלהבים מהתחום ועוסקים בו; הכנס לא עזר לגרום ליותר אקדמאיים להתעסק בתחום, ולא עודד התייחסות רצינית לתחום. כנס כזה אמור להיות קרש קפיצה שעל גבו מארגנים מושב אקדמי מהסוג שיש עכשיו באייקון; זה לא קורה. המושב האקדמי באייקון לא מרוויח מכנס ניבן, ולא ניכרות השפעות ארוכות טווח לכנס.
לפני שבטעות מישהו יקפוץ ויגיד "לא הכול בשביל אייקון", אני אבהיר. לפעילות אגודה צריכות להיות מטרות ארוכות טווח, אי אפשר לעשות אותה רק בגלל שנוצרה הזדמנות אקראית ורוצים לנצלה. לפעילות יש מומנטום, צריך להשתמש בו. אם לא בטוחים למה להשתמש בו, אם לא בטוחים מה קיומו של הכנס יעזור בטווח הארוך, אז הוא לא בטוח רעיון טוב.
-
קובימשתתף
שת"פ מתמשך עם אחת האוניברסיטאות בארץ היא לא מטרה לטווח ארוך,
היא לא יכולה לסייע לקידום אקדמאיים לעיסוק בתחום?אל תבין אותי לא נכון, אי אפשר להגיד שהכל היה טוב בכנס ניבן, אני גם לא חשוב שאפשר להגיד שרק עשיית הכנס תתרום באופן משמעותי לטווח ברחוק.
אבל להגיד שהם לא תרמו בשום אופן לטווח ארוך, זה גם לא נכון.
כמו כל דבר, צריך בן אדם שימשיך לפתח את זה.ועכשיו לדוגמא שאינה היפותטית,
בדיוק כמו זה שאתה ומיכל ארגנתם לנו טקסים מדהימים לפרס גפן ופרס עינת והעלתם את מודעות פעילי האגודה לחשיבות בשינוי/ייעול פרס גפן, זה (עדיין) לא תרם לטווח הרחוק של פרס גפן, מכיוון שאין מי שייקח את זה על עצמו ויקדם את זה (או כמו שאתה קורא לזה, מפ"ג). -
גרייףמשתתף
כדי שלכנס תהיה משמעות הוא צריך לקדם מטרות ארוכות טווח. אני לא חושב שתמיד צריך לחזור לתירוץ ה"אין מי שיקח את זה על עצמו, אז זה לא קורה".
יש גם עניין של סדרי עדיפויות של הוועד, ודברים שוועד האגודה אומר לפעילים שלו שהוא רוצה להתרכז בהם. וזה לא יכול להיות בהכול – כי יש מספר מוגבל של פעילים, ויש כמות מוגבלת של שעות אדם.
אני חושב שאם זו מטרה של האגודה לשנה שנתיים הקרובות להפוך להיות גוף משמעותי מבחינה אקדמית זו מטרה נפלאה, והייתי שמח לראות עוד צעדים שביחד מקרבים את האגודה למטרה הזו.
-
???משתתף
להפוך את קטגורית התרגום למשהו משמעותי, בתקווה שיעודד תרגומים נוספים.
פשוט יש לי ספקות איך הקהל ב אייקון יתמודד עם זה.נניח שבאי אייקון באמת לא יצביעו עבור קטגורית התרגום ושיעורי ההצבעה יהיו נמוכים , האם עדיין תרגישי בנוח עם הזוכההמועמדים ?
מה שאני טוען הוא שקטגורית התרגום צריכה מעט עזרה בשיווק ויתכן גם איזשהו סולם וירטואלי שיאפשר לחברי האגודה ובאי אייקון להצביע עבור הקטגוריה בלב שלם ובקלות יחסית.
**rant- בשביל לקטר על מתרגםתרגום X לא צריך קטגוריה בפרס גפן -end rant **
-
גרומיטמשתתף
משום שחשבנו שרצוי להקל על המצביעים ולאפשר להם בחירה אחת בלבד בכל קטגוריה, במקום הצבעה מדורגת של שלוש אפשרויות כפי שהיה עד כה. הצעה חליפית שהעלתה ועדת הפרס נפסלה, ולבסוף הוחלט להישאר השנה עם הצבעה מדורגת, אך של שתי בחירות בלבד.
-
גרומיטמשתתף
וגם לא כל יממה, לצורך העניין.
לכנס היו כמה מטרות. ביניהן ניתן למנות פתיחה של שיתוף פעולה ארוך טווח עם בר אילן ואוניברסיטאות נוספות, וכמובן יעדים תוכניים: כנס אקדמי איכותי, שישלב בין מרצים מהאקדמיה למומחים לא אקדמאיים. שתי המטרות האלה הושגו במלואן, למעט הקשר עם אוניברסיטת חיפה, שהתמסמס בגלל פוליטיקה בין אוניברסיטאית.
שני היעדים הנוספים היו משיכת קהל, וכיסוי ההוצאות שהיו לבר-אילן על הכנס. בשני אלה הגענו רחוק מדי מהיעדים, וחבל. נעשו כבר לקחים לגבי שיתופי הפעולה הבאים שלנו עם בר-איל, והחלט בין השאר להימנע מהזמנת אורחי כבוד, ולא לגבות תשלום על ההשתתפות בכנס. יישום ההחלטות האלה תלוי כמובן במבנה שעליו יוחלט לגבי הכנס העתידי ובאופיו.
-
רנימשתתף
אתה טוען כי, ואני מצטט:
"לבסוף הוחלט להישאר השנה עם הצבעה מדורגת, אך של שתי בחירות בלבד."
אלא שבנספח ההצבעה להשנה, כמו גם בטופס ההצבעה, יש אפשרות לבחירה מדורגת של 1-5 (ראה סעיף 3.1.4.2 לנספח ההצבעה לשנת 2008:
"כל משתתף יורשה לבחור עד חמישה פרסומים שונים בכל קטגוריה. את היצירות יש לדרג בסדר יורד: מ-?1 ליצירה הטובה ביותר ועד 5. "
והנספח כולו מופיע בקישור הבא:
http://www.sf-f.org.il/story_1030אז מה בדיוק קורה פה?
-
Boojieמשתתף
לה לה לה, לה לי לה לה.
-
Boojieמשתתף
אבל יש סיכוי שתחכה עד *אחרי* אייקון עם הפקת הלקחים משיעור ההצבעה באייקון? איכשהו, נראה לי קצת לא יעיל, לבצע את הפקת הלקחים מההצבעה באייקון *עכשיו*.
וכל דבר אפשר לפשט עבור הקהל עוד, ועוד, ועוד, והשאלה איפה עוצרים היא לא שאלה קלה ותלויה בהרבה גורמים. אז נראה לי שראוי לחכות קודם ולראות אם הקהל באמת נתקל בקשיים כאלה בעניין. -
רנימשתתף
אופס…
-
uriavivמשתתף
נראה לי שקראתי איפשהו באחד הפורומים – לפעילים או הפתוח – את רני כותב פחות או יותר מה שתיארת. והנה אתה ממחיש את דבריו. מה שיקרה הוא שקטגוריית התורגם תהפוך לקטגוריה נוספת להצבעה לספר, ואנשים יצביעו ע"פ אהדתם לספר או סופר מסוים, וזו פשוט קטגוריה נוספת לספר טוב, בלי אבחנה בין מד"ב לפנטסיה.
-
קובימשתתף
כמו עמנואל, למשל.
ובזה זה שונה מהדוגמה של פרס גפן.
-
???משתתף
בוז'י,
את תמיד הראשונה להגן על כבוד מקצוע התרגום והמתרגמים. ולא פעם או פעמיים הערת לחברי הפורומים השונים באינטרנט שתרגום טוב מצריך מקצוען. (טוב, השתמשת בשפה מעט יותר צבעונית)
והנה, פרס גפן שואל את *כל* באי כנס אייקון על דעתם לגבי עניין שיוכרע על ידי אנשים שהשכלתם אינה קשורה לתרגום. הדיוטות ?
א. אני מצדד בדעתו של אביב שרוב האנשים יבצעו fallback מנטלי ויבחרו בספר אהוד.
ב. מאחורי הקטגוריה עומד הרבה רצון טוב ומחשבה, וחשוב שתהיה הכרה בעבודת התרגום, אני לא הייתי רוצה להתבדות .
ג. שאלת מליון ה $$$, יש משהו שניתן לעשות כדי למנועלצמצם אפשרות כזו ?
* איני יוצא חוצץ כנגד פרס התרגום, אבל חשוב לי להגדיל את אחוזי ההצלחה שלו (וכרגע אני סקפטי)
-
Boojieמשתתף
תרגום טוב מצריך מקצוען. כתיבה טובה – גם. גם שף טוב צריך להיות איש מקצוע. וגם קולנוען טוב. אפילו שיפוצניק טוב צריך להיות איש מקצוע.
אף אחד מכל אלה לא סותר פרס בחירת קהל. הקהל יכול להצביע על ספר טוב, על אוכל טוב, על סרט טוב… אני מאמינה שהקהל יכול גם להצביע על התרגום שהוא הכי נהנה ממנו. אתה יודע למה? כי אני, כאשת מקצוע ששואפת תמיד להתמקצע יותר ויותר, עושה את זה כדי שהקהל, אותו קהל לא מקצועי, ייהנה מהעבודה שלי. ואם אותו קהל לא מקצועי לא מסוגל להעריך את זה, בשביל מה אני טורחת, בעצם? בשביל מה ההוצאות משקיעות במתרגמים טובים אם, כפי שנראה שמשתמע מדבריך, הקהל לא באמת יודע להבחין בין תרגום טוב לתרגום גרוע?
האם הקהל ראוי לאמון שלי בו? נחיה ונראה. אולי באמת יתברר שהקהל טיפש מכדי להבין מה זה אומר "לבחור את התרגום הכי טוב", ואז יהיה צורך לשנות את זה. מי יודע. -
אמברמשתתף
אין לך מושג אם אנשים מצביעים מהסיבות הנכונות (כי הם באמת חושבים שהספר שהם קראו הוא הכי טוב) או כי הסופר הוא חבר טוב שלהם או כי הם המו"לים / עורכים / מתרגמים של הספר או כי המו"ל שם להם כמה ג'ובות בכיס בשביל שיצביעו לפרס גפן.
להגיד לך שקטיגורית פרס התרגום תהיה שונה? אני לא יודעת. אני מסתכלת על הרשימה ותוהה איך אצביע. אישית, אני תוהה מה היכולת שלי להחליט שהתרגום של "שלושה ימים עד-דלא ידע" יותר טוב מזו של "איליום". כלומר, שני התרגומים נראים לי קריעת תחת מטורפת, אבל באמת אין לי דרך להחליט איזה מהם יותר טוב. אולי ל"איליום" מגיע כי הוא יותר ארוך , או כי אהבתי יותר את הספר או להיפך, כי אני מחבבת מאוד את מתרגמת ב'. ויכול להיות שבאמת השיקולים שלי לא יהיו לגמרי על בסיס התרגום (כי בכל זאת "איליום" זה ספר מדהים) ואולי אחליט שאין לי שום יכולת לשפוט.
הקושי שלי הוא התהייה עד כמה הקטיגוריה הזאת אטרקטיבית לקוראים מהיישוב. זו נראית לי בעיה קצת יותר חמורה מהשאלה למה אנשים יצביעו לקטיגוריה. לא כל כך אכפת לי למה, אני רק מקווה שהם יעשו את זה, אחרת זה יהיה די פדיחה.
-
-
מאתתגובות