ייאוש-אחד האהובים עלי

ללא כותרת ללא כותרת פורום הסיפורים ייאוש-אחד האהובים עלי

מציג 32 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #162429 הגב
      sany_black
      משתתף

      לא יודע מתי זה התחיל…אני זוכר את זה מאז ומתמיד, ברקע תמיד היה מישהו שמסתכל, תמיד עקבות
      מבחינה רפואית רופאים יגידו שזה התחיל בגיל שבע פחות או יותר
      אבל אולי זה רק פרץ אז, אני כבר לא יודע. אני מתקיים מיום ליום עם הייאוש הזה שמקיף אותי, פשוט מפלצת שמעכלת אותי מבפנים
      זו לא השיגרה שהורגת אותי, זו השעות שבהן היא עובדת
      זה הכל התחיל מזה שפיתחתי חרדת רדיפה, לא יכולתי לעמוד מול תמונה שבהתה אלי, לא יכולתי להסכל לאנשים בפנים, לאט לאט התחלתי לדמיין אותם, יצורים קטנים. קטנים כגודל כף רגל, מסתובבים סביבי, מסתכלים עלי
      בתחילה שבועות לא ישנתי… ולאחר מכן חודשים. עם הזמן פתחתי הפרעת שינה כרונית, יכולתי לישון רק בחדר סגור לחלוטין בעל צבע קיר אחיד, החדר היה צריך ליהיות נקי ללא רבב, רק טיפה של אבק שנכנסת פנימה, רק פירור של נשמה שעוברת הייתה מצריכה מעבר חדר
      יכולתי לישון רק ביום, כשיכולתי לשים את עיני על מה שהתרחש בעולם סביבי
      בעיה זו יצרה אצלי חוסר שינה ועם הזמן בחיפוש אחרי הרגעה התחלתי לעשן…עם הזמן זה הך רק לתלות נוספת בייאוש הניצחי שאני התעוררתי לידו בבוקר ונרדמתי איתו בלילה, אני הייתי פילגשו, כלבתו
      הוא שלט בי וכהשתעמם נתן לי טיפה מרה מעתידי, יכולת מקוללת לראות מה יקרה פשוט להסתכל מספר שנים קדימה
      לא ראיתי את עצמי לבד, ראיתי אותו את המפלצת שלי יושבת שם ומסתכלת אלי בחזרה. מסובבת את ראשה באיטיות מורטת עצבים ומחייכת אלי חיוך מלא גאווה, אני הייתי שם לצידה, רק צל של אדם נותר ממני. הייתי בוהה בעיני אל הגינה, היה חושך ולא היו ילדים
      אבל סביבתי כבר לא השפיע עלי, ראיתי מה שרציתי, עברתי לעולם שחציו מציאות וחציו דימיון. איבדתי את יכולתי להבדיל בין רצוני למעשי
      כשנגמר ה"טריפ" הזה כפי שאדוני קראה לו בחיוך מלא כוח אני פשוט נשארתי שם, מיואש מתמיד. והוא לא היה לי לרע הוא בגד בי ושלף את ייאושי וניזון ממנו כעלוקה מפוטמת
      בתחילה ניסו לשלוח אותי לרופאים בתחום, אך זה היה מאוחר מידי ולא הייית מסוגל לדבר, אמרתי רק מה שהיא ציוותה עלי ורק מה שהיא שלטה בי
      כשראתה שאני מאושר במפגשי היחידים היא קיללה אותי ולקחה את מאור עיני, לא יותר ראיית ככלל האדם
      ראיתי נסתרים מאנשים, ראיתי את העולם שמעבר לקיום, עולם מלא הרס ושנאה עצמית. עולם בו מצאתי את יעודי ברגעים הללו
      אומרים ששניות לפני שאתה מת אתה משלים עם עובדה זו ואתה יודע שהיא תקרא ומר גורלך, אני ידעתי זו. יחלתי לרגע זה במעוז ציפורניי, לרגע בו יקחוני שאול תחתיות משד זה הנשלח לגופי. יחלתי לרגע בו אני אפסיק לנשום ואעבור לעולם שכולו גלוי ופתוח, עולם סיוט יהיה זה, אך עולם כנה למרות כל
      לאחר שיקולים רבים החלטתי לצאת לחופשה לה יחלתי כה זמן רב, נטשתי את גופי להתעללויות מייואשות ונדדתי לעולמי, למרחבי דימיוני. שם אני חופשי והייאוש הוא רק זיכרון רחוק
      כדי לצאת מעסקים ומחיי יומיום איכסנתי את גופי בבית חולים פסיכיאטרי, רק למשמורת זמנית עד שאחליט לחזור מחופשתי, ממרחבי דמיוני. כשימאס עלי הרוח שעוברת על גופי ורכיבה למרחק ללא גבולות
      ביינתיים אני נהנה כאן מאוד, אני לא מתכוון לחזור בזמן הקרוב…תצפו לגלוייה…

    • #179191 הגב
      איה
      משתתף

      קודם כל, אני לא יודעת אם זו בעיה במחשב שלי או שלכותב סיפור זה יש בעיה עם נקודה בסוף משפט.
      יש בלבול בין זכר לנקבה. עד עכשיו לא הבנתי אם המספר/ת והדמות השניה הם גבר או אשה.
      הסיפור לוקה גם בניסוח. חבל. מרוב שימת לב לפרטים האלו לא שמתי לב לעלילת הסיפור.

    • #179192 הגב
      sany_black
      משתתף

      באמת יש לי הרגל שגוי לא לשים נקודה בסוף משפט ואני מצטער על זה
      כל הרעיון הוא שלא תיהיה הבחנה בין זכר לנקבה כי הדמות היא לא זה ולא זה, ככה שכל הרעיון הוא לבטל את ההגדרה המוחלטת של הדמות
      בנוגע לניסוח אני אנסה להישתפר
      תודה

    • #179193 הגב
      ???
      משתתף

      מוזר.
      אנטר הוא לא סוף משפט. אנטר הוא סוף פסקה, והוא יבא תמיד *בנוסף* לנקודה. אם יש לך הרגל שגוי, תתגבר עליו. קשה לי להאמין שלך נוח לקרוא את זה ככה, וגם אם כן, תעשה מאמץ, תקרא שוב ותוסיף נקודות.
      לגבי זכר ונקבה – אם ברצונך לתאר דמות אנדרוגינית (או חסרת-מין, או מה שתרצה) ולבלבל אותנו עם כינויי גוף, אתה חייב לעשות את זה בצורה שתבהיר שאתה מתכוון לזה. למשל, טעויות בהתאמת מין לגבי עצמים שאינם אחת הדמויות בהחלט לא עוזרות.
      אין טעם ממש להכנס לביקורת האמיתית (מתמצת בעיקר ב"זה לא סיפור, זה תיאור מצב ופואנטה בינונית") כשאי אפשר לקרוא את זה.

      אולי תתלה כאן גרסא מתוקנת תחבירית, כדי שנוכל באמת לדון ביצירה כמו שצריך?

    • #179194 הגב
      שלמקו
      משתתף

      אבל אכן. ישנה בעייה כללית בפיסוק. מלבד הנקודות שאין בסופי פסקאות, שזוהי בכלל בעייה בלתי אפשרית להתגבר על, ישנו חוסר מאד בסיסי בפסיקים. נכון שבאופן אישי אני נוהג להכניס פסיקים אחרי כל הא ודא, אבל עדיין כאשר חמישה משפטים נקראים בבת אחת זה מפריע.

      סתם נטפוק קטן אבל חשיבות: כן, ולא כנה. אבל לא משנה.

      קראתי את ה"סיפור" (לפחות ניסיתי), והייתי בטוח שבסוף נקבל פואנטה שתכלול את המילה "קסנדרה". עד כדי כך זה נדוש.

      בסך הכל: באמת, אם תהיה גרסא שאפשר לקרוא, יהיה אפשר לבצע פוסט-מורטם (תרתי משמע) על הסיפור.

    • #179195 הגב
      NY
      משתתף

      בנוסף להערותיהם הצודקות של עמיתי הנכבדים:
      א. אל תספר לנו אם הסיפור חביב עליך או לא. תשקיע, במקום זאת, בסיפור עצמו.
      ב. רמזים כיצד לעשות זאת תמצא בכללי הפורום. כדאי מאד לקרוא גם את המאמרים המצורפים לכללי הפורום, שכן באלה ימצאו כמה עצות שלא יסולאו בפז, ביחוד כשאמורים הדברים בכותב מתחיל.
      ג. השתמש ב-י' כפולה רק אל מול כתת היורים, וגם אז – חשוב פעמיים. "יאוש", "היתה" וכו'. ב-י' משולשת, לעומת זאת, אל תשתמש *לעולם*.

    • #179196 הגב
      שלמקו
      משתתף

      בזמן עתיד מותר להשתמש, לפחות בבניין קל, לא? כי להגיד שזה לא ייעשה זה לא אומר שהוא לא יעשה את זה, נכון?

    • #179197 הגב
      NY
      משתתף

      שמע, האקדמיה מרשה. אני מתעב את הרעיון. לטעמי, השימוש ב-י' כפולה בתחילת מלה מותר רק כאשר יש תנועה כפולה (כגון: מקצועו הוא *יינן*, בעתיד הוא *יישר* את הדרך וכו'). כל השאר – פויה!

    • #179198 הגב
      גל מבולבל
      משתתף

      כוונתי כמובן היא שהעובדה שאתה מתעב ייודים כפולים (אנטישמי שכמוך!) לא צריכה לחייב את הכותבים להשתמש בייוד בודדת, כל עוד זה נכון (וכאן האקדמיה ולא אתה מחליטים).

    • #179199 הגב
      גל
      משתתף
    • #179200 הגב
      NY
      משתתף

      אבל שים לב להערתי המקורית.

    • #179201 הגב
      ???
      משתתף

      ניסוח ותחביר לא טובים אבל גם לאבקראפט לא כתב טוב.
      אין עלילה אלא רק תיאור תחושה/מצב של אימה, בדיוק כמו בלאבקראפט.

      אבל אפילו לאבקראפט היה יודע לא לסיים סיפור כזה במשפט עליז וחיובי שסיימת בו את הסיפור. מבחינה סיפורית הרסת את כל מה שכתבת.

      ומה זה לכל הרוחות "מעוז ציפורני"?

    • #179202 הגב
      Boojie
      משתתף

      שהתעקשה להפוך את דיבורם של צוענים שורצי פשפשים לרהוט ותקני למהדרין, לא קרציה כמוך בעניינים דקדוקיים. והיא לפחות יודעת דקדוק על בוריו…
      (זה, כמובן, היה רמז: שמא תחדל מלנג'ס בתיקוני לשון שאינם בהכרח נכונים?)

    • #179210 הגב
      NY
      משתתף

      מספר פעמים. אם האקדמיה החליטה כי "יאוש" יכתב ב-י' כפולה, הרי שאת חבריה צריך להעמיד אל מול כיתת היורים.
      כולי תקוה כי את מסכימה, לכל הפחות, כי על הכותבים להמנע מ-י' משולשת…

    • #179212 הגב
      sany_black
      משתתף

      בכל מקרה חוץ מזו ועוד ביקורת אחת קיבלתי רק ביקורות על הדיקדוק וחוץ מהנ"ל אף אחת על העלילה (גם אם היא לא קיימת ניתן לציין זאת…) …מרוב עצים לא רואים את היער
      בכל מקרה אכן אני מרבה בתיאורים מפורטים והיא מקשה על התרכזות בעלילה אך אני אנסה לשפר זאת
      גם בנושא הדיקדוק אני אנסה לשפר

      ובנוגע לסוף… זה לא בהכרח סוף שמח,זה תלוי איך מסתכלים עליו.

    • #179216 הגב
      Boojie
      משתתף

      ולמעשה, גם לא על אף אחד שעוסק בתחום באופן מקצועי. אם זו היתה רק האקדמיה, מילא. אבל זה מופיע בעוד כמה וכמה מקורות בני-סמכא חוץ מהאקדמיה, ויש לזה גם הגיון פנימי כשמדובר בכתיב חסר ניקוד.
      למיטב זכרוני, י' משולשת אכן לא מופיעה בשפה העברית.
      ותזכורת לגבי כוונת ההודעה: ההודעה כוונה כנגד הניג'עסיות הNYית הידועה, ההתעקשות המתמדת הזו לבצע תיקונים לשוניים לא בהכרח נחוצים או נכונים. אפילו עורכים מקצועיים, בהוצאות מקצועיות, משאירים את החלק הזה לעורך הלשוני. הצעת תיקונים לשוניים כי "לטעמי זה לא יפה" היא, לדעתי האישית, מיותרת, כל עוד לא מדובר באדם שכותב נוח בשבע שגיאות.

    • #179219 הגב
      NY
      משתתף

      אבל אשמח, בעתיד, להתייחסות להודעתי עצמה ולא ל-"נטיות ידועות" שלי…

      Having established that, נראה לי י מצאי דוגמה ל-י' משולשת, אם כי אין אני בטוח בפירושה:

      "ייינן" (שווא-פתח-שווא-סגול או משהו…)

    • #179221 הגב
      שלמקו
      משתתף

      אבל היא לא נכונה. האות הראשונה היא י' של גוף שלישי עתיד, מה שמשאיר לנו שורש מרובע י.י.נ.נ., שלא קיים. המילה הזאת אינה הטייה לא של יין ולא של יון, והיא סתם לא יפה… אבל קבל ח"ח על המאמץ.

    • #179225 הגב
      Preacher
      משתתף

      העלילה אכן לא קיימת. מה שכתבת הוא תיאור מצב, ולא תיאור ברור במיוחד.

    • #179226 הגב
      Boojie
      משתתף

      אמא'לה. =:-0

    • #179230 הגב
      NY
      משתתף

      כלומר, אם השורש הוא י.י.נ , הבניין יכול להיות יתפעל (קמץ או פתח ב-צ', כדוגמת "יתפעל את המכונה" או "קדימה, חבר'ה, תתפעלו את הטנק!" – עברית צה"לית במיטבה…)
      על כל פנים – אם נניח כי "מיינן" פירושו "הופך נוזל כלשהו לדמוי-יין", הרי שפירוש המלה הוא "יהפוך נוזל כלשהו לדמוי יין".

      "שלמה, אם לא תשתוק אני שופך את דמך ומיינן אותו!"

      או לא.

    • #179232 הגב
      ???
      משתתף

      אין בניין יתפעל (עם פתח ב- ת'). זו צורת עתיד של הפועל המרובע ת. פ. ע. ל. (שנגזר מפ. ע. ל. באותה צורה שבה ש. ח. ז. ר. נגזר מח. ז. ר.)
      יתרה מזאת, אם המלה אמורה להיות משורש י. י. ן. (אגב – אין שורש כזה, אבל שויין) מאיפה הופיעה עוד נ'? אם כבר, זה צריך להיות 'ייין'.
      אם היה שורש י. י. ן., אזי מילה זו הייתה צורת העתיד של בניין פיעל. 'ייינן' לא יהיה בכל אופן.

      אלו היו עשרים שניות מיותרות.

    • #179233 הגב
      NY
      משתתף

      איפהשהו. שמה. לאיפה הוא הלך?

    • #179236 הגב
      יעל
      משתתף

      אני יודעת, שביקשו לא לבוא בתלונות על כן מד"ב לא מד"ב, אבל הפעם זו נראית לי נקודה חשובה. מאחר שהמחבר שלח את הסיפור לכאן, אני מניחה שהוא רואה בסיפור שייך לז'אנר המד"ב או הפנטסיה. עם זאת, כל מה שאני הצלחתי להבין מה"עלילה" הפתלתלה ונטולת הנקודות היא דמות עם הפרעה נפשית חמורה, שמדברת על ההפרעה הנפשית שלה. לא ראיתי שום דבר שאפילו ירמוז לכך שהבעיות שלה הן מעבר לממד הנפשי (פצעים לא מוסברים על העור, תחושת גירוד או פריחה, דברים שהיצורים עושים, שאנשים אחרים מבחינים בהם אבל נותנים להם הסברים אחרים).
      מה שעבר אלי היה רק סיפור על הפרעה נפשית, וזה לא קרוב אפילו למד"ב או פנטסיה.

      הייתי שמחה לקבל הסבר מהמחבר.

    • #179238 הגב
      sany_black
      משתתף

      סיפור עצמו הוא יותר תחת ההגדרה של חלום וחלום הוא גם סוג של פנטזייה

    • #179242 הגב
      יעל
      משתתף

      לא מסתדר לי. קבלה של ההגדרה הזו תגמיש את גבולות הז'אנר הרבה מעבר למה שנתפס בעיני כסביר.

    • #179244 הגב
      sany_black
      משתתף

      רק בגלל שאין דרקונים וחרבות בסיפור הוא לא פנטזייה?
      אם אין קוסמים ומכשפים זה לא פנטזייה?
      אם אין מאבק כוחות בין הרע המוחלט לטוב המוחלט זה לא פנטזייה?
      ההגדרה של פנטזייה היא הרבה יותר רחבה מחרבות וכשפים

    • #179245 הגב
      NY
      משתתף

      לראיה אביא את הקטע הבא:


      ובחלומי אכלתי ארוחת בוקר. זו כללה, בין השאר, ביצה רכה, לחם שחור, עגבניה, שוקו וקנקן מיץ תפוזים. לאחר מכן צחצחתי שיני והלכתי לעבוד.
      ואז התעוררתי, שטוף זיעה קרה.



      נו, מה? פנטסיה, אה?

    • #179246 הגב
      sany_black
      משתתף

      כ

    • #179247 הגב
      יעל
      משתתף

      אני חושבת שההגדרה המקובלת לפנטסיה, היא סיפור שיש בו לפחות אלמנט אחד שאינו קיים בעולם האמיתי, ושאינו יכול להיות קיים על סמך חוקי הפיסיקה והמדע המוכרים לנו.
      חלום הוא דבר שריר וקיים בעולם וקיומו וייתכנותו מוסכמים על כל המדענים באשר הם.

      הסיפור הראשון שאני שלחתי לפורום, "ילדת החורף", הואשם ב"אי פנטסיות" בדיוק על רקע זה: הטוענים אמרו שהדברים המתוארים התרחשו רק בדמיונה של הגיבורה, ולכן הסיפור אינו פנטסיה. הטענה שלי היתה שהדברים המתוארים אכן התרחשו באמת ולא בדמיון, ולכן זה כן פנטסיה.

      אתה אפילו לא טוען שהדברים התרחשו מחוץ לנפשו של הגיבור. אין שום דבר פנטסטי בהפרעות נפשיות. זה דבר שקורה כל יום בהמון מקומות על פני כדור הארץ.

    • #179248 הגב
      sany_black
      משתתף

      "ההגדרה המקובלת"
      כמו שאמרת
      ישנן גם הגדרות לא מקובלות כגון איוב של היינלין
      אך הוא עדיין תחת קטגורייה זו

      וכתבת ששללו את סיפורך הראשון כיוון שהוא לא פנטזי והוא לא פנטזי מהסיבה שהוא התרחש בדימיון
      ואחרי הכל פנטזיה גם היא מתרחשת בדמיון ולא התקיימה בשום זמן במישור המציאות וזה מקור שמה -פנטזיה- אם זה היה אחרת היא הייתה נקראת היסטורייה

      אך מדוע את אומרת ששום דבר לא התרחש מחוץ לנפשו של הדמות?
      אם אני לא טועה הזכרתי שם את "מתת" ראיית העתיד העגום
      ואת רדיפות האנשים ויצירי ייאושו שרדפו אותו
      בחלק מסיפורי הפנטזיה מוזכרים אנשים המסוגלים להוסיף ולשנות את המציאות רק על ידי המחשבה, וזה המ שכתבתי
      כנראה שבגלל שהתיאור הכללי הוא בנפש לא הבינו לגמרי שיש גם חלקים המתרחשים במציאות

    • #179249 הגב

      *ספויילר*

      מעבר חתוף לעולמות מקבילים היה לנו?
      ימי המשיח הנוצריים היה לנו?
      קיום במציאות של גן עדן, גיהינום, ומיתולוגיה ויקינגית היה לנו?
      מין עם כל דבר שזז היה לנו? (אופס, זה לא פנטזיה, זה רק היינלין בגיל מתקדם).

    • #179250 הגב
      ???
      משתתף

      קודם כל, זה אימה ולא כל כך מפחיד בעצם. שנית, היא מדברת על הסיפור ואתה מדבר על תהליך היצירה. אם אתה כותב פנטזיה, אתה צריך לדאוג שזה יהיה ברור. בכל מקרה, יצירה
      זו שייכת לז'אנר האימה הן מבחינת הכתיבה והן מבחינת האיכות(כפי שהוער קודם לכן).

מציג 32 תגובות משורשרות
מענה ל־ייאוש-אחד האהובים עלי

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים: