ללא כותרת › ללא כותרת › פורום הסיפורים › גן עדן עלי אדמות
- This topic has 18 תגובות, 10 משתתפים, and was last updated לפני 23 שנים, 3 חודשים by אסף 3.
-
מאתתגובות
-
-
נעמימשתתף
את הסיפור הזה כתבה ילדה בת 14 שפעם הייתה אני… מצאתי אותו בחפירות ארכאילוגיות בקבצים שלי. בתיאבון.
גן עדן עלי אדמות
אני מסתכל אליהם, למטה, והם מצחיקים אותי. קטנים כל כך, בטוחים כל כך בעצמם. חושבים שהם לא צריכים אלים. סוגדים לדעת: למדע.
אלה שעודם סוגדים לאלים אינם טובים יותר. הם עדיין חושבים שאלי, אחי התמים, שולט בהם. הם לא יודעים שהוא מת.
ויש גם כאלה שסוגדים לי. אומרים שהם סוגדים לי. אף אחד מהם לא באמת מאמין שאני קיים. פעם עבדו את האלים מתוך כבוד ויראה. היום הכל אינטרסנטי. וחוץ מזה, אני אוהב חתולים שחורים חיים, לא מטוגנים.
"הי, תתעוררו!" אני צועק להם "לוציפר כאן!", אבל הם לא שומעים. לא רוצים לשמוע.
מי שמבין את האמת, מי שמעז להודות בה, אומרים שהשטן נכנס בו. הא! הם מחמיאים לעצמם בסברם שיש לי איזה שהוא עניין להיכנס בדברים הקטנים האלו, העלובים האלו.
כשרע להם, הם צועקים לאחי. "אלי!" הם צועקים לו "תושיע אותנו!". והם לא מבינים שהם הרגו את אלי.
איך, אתם שואלים? איך יצורים כל כך עלובים יכולים להרוג אל, את האל? לא, אני לא עזרתי. אני רק עמדתי מהצד. ולמען האמת, גם אלי עמד שם.
זה התחיל לפני קצת יותר ממאה שנות אנוש. אחרי מריבה טיפשית וקטנונית, לעולם אינה מוכרעת, שנמשכה חמשת אלפים שנה החלטנו, אלי ואני, להפסיק עם זה. זה אפילו היה רעיון שלו, יפה הנפש הסוגד-לשלום הזה. "בוא נעמוד מהצד" הוא אמר לי, "ניתן להם מאה שנים בלי להתערב". הוא היה בטוח שבלי ההתערבות השטנית שלי בני האדם יעברו כולם – או רובם, לכל הפחות – לצד הטוב. הרי הוא יצר אותם, לא? הוא שתל בקרבם את הלב. ולב האדם טוב מנעוריו, הוא חשב.
הוא טעה.עזבנו אותם למאה שנים.
בהתחלה הם לא הבינו מה קורה. הרגישו עזובים ולא ידעו למה, לא ידעו מה לעשות. ואז, היכן שהוא מתחת להכרה, הם הבינו שהם לבד. משהו בראשם הקטן והקטנוני נותר חלול. וברגע שהם הבינו את זה, הם התחילו להתגונן, ופיתחו תחליף לאלים… המדע, התעשייה. ההמון.
המהפכה התעשייתית היתה המכה הראשונה לאלי. ניצול, עוני, ביוב – אפשר היה לחשוב שזה רעיון שלי! זה כאב לו, אבל הוא חשב שזה יעבור: בני האנוש המוגבלים, האהובים עליו, רק מבולבלים מחסרונו, ובקרוב יחזרו לדרך הטוב.
ואז באה מלחמת העולם. הראשונה.
וזה כאב לו. והוא נפל למשכב. "חזרו אלי" לחשו שפתיו הקרועות, המדממות מחשיקת שיניו כשלא יכל להתערב. "חזרו אלי!". אבל הם לא שמעו אותו. לא רצו לשמוע. הם המשיכו בדרכם – דרכם שלהם! לא התערבתי!
ואז הם הרגו אותו. הוא כבר התחיל להתאושש, קם מהמיטה, בא להציץ איתי כלפי מטה. עדיף שלא היה בא. הם הרגו אותו. חנקו אותו בגזים, שרפו אותו במשרפות, ירו בו במכונות ירייה, נלחמו בו, הפגיזו אותו בפצצותיהם. הוא גסס. לא היה צריך הרבה כדי להרוג אותו במצב הזה. ואז הם נתנו את מכת המוות. "פצצת אטום", הם קראו לה. והוא מת.
אני מתגעגע אליו לפעמים. סך הכל הוא לא היה חברה גרועה. הויכוחים שלנו, המלחמות הקטנות, חסרים לי. אני משתעמם. אבל לא להרבה זמן.
מאה השנים כבר חלפו. הם עומדים להשמיד את עצמם ואת האדמה עליה נולדו. לבדם. אני לא עושה כלום. ואז אני אהיה הבורא. ואז יהיה גן עדן אמיתי. גן עדן עלי אדמות. -
טלה ברמשתתף
זה רק מראה לך שאין אלוהים ואין שטן – את הכול ברא האדם – וחבל בכלל להתייחס לנושא.
-
נעמימשתתף
רגע… למה, בעצם, את מתייחסת כשאת אומרת "לנושא"? לבריאה? דווקא מעניין אותי, בכל צורה שהיא, האתיאיסטית והתיאולוגית גם יחד. אלוהויות? מרתק, במיוחד אם האדם יצר אותם לעצמו. מאיפה בא הצורך הזה?
השמדה עצמית? למה חבל להתייחס? כדי להיות בת יענה?
הסבירי את עצמך קצת, במטותא.
ומה עם ביקורת על הסיפור עצמו? -
???משתתף
-
גל מבולבלמשתתף
כשרונית, הילדה בת14 הזאת.
-
Boojieמשתתף
זה סיפור. סיפור לא מראה שום דבר, סיפור רק נותן נקודות למחשבה.
-
???משתתף
רעיון יפה מאד.
למרות שאני מוצאת קצת בעייתיות בהתייחסות למהפכה התעשייתית שהביאה לקץ האלוהים. קרו מספיק דברים לפני כן כדי שאלוהים יוכל למות עוד עשרות פעמים.
אלא אם כן התכוונת שכל צרות האנושות לפני כן היו פעולותיו של השטן והאל שמר עליהם.
או שלא הבנתי. -
שלמקומשתתף
אבל אני מתכחש לעצם קיומה של אסטרו-נעמי בת 14. בלתי אפשרי מדעית.
-
כליל נאורימשתתף
-
NYמשתתף
א. סיפור חביב, אם כי אני חייב לציין את אי-חיבתי לז'אנר הפלאשבק. אבל זה אני.
ב. "אחרי מריבה טפשית וקטנונית, שלעולם אינה מוכרעת" – בעיית זמנים.
ג. מעט פסיקים מיותרים – ביחוד לפני ו' החיבור. המשפט הראשון בסיפור, למשל.
ד. ו' החיבור לאחר נקודה אינה אסון, אך אם נתן לוותר עליה – כדאי.
ה. בדיאלוג, יבוא פסיק בדרך כלל לפני המרכאות הסוגרות כאשר המשפט ממשיך לאחר מכן. כלומר: "בוא נעמוד מהצד," הוא אמר לי – ולא "בוא נעמוד מהצד" הוא אמר לי.
ו. סה"כ, כפי שאמרתי – חביב. אבל, אבל, אבל – למה לא תכתבי לנו משהו *חדש*, אה? -
יעלמשתתף
הי, מדי פעם מגיעים לכאן סיפורים שממש כיף לקרוא אותם, כמו הסיפור הזה. אהבתי מאוד. כל הכבוד.
-
אסף 3משתתף
אבל תיסלחי לי על חוסר היתלהבות שנובע מעודף סיפורים והצהרות על מותו של אלוהים
-
???משתתף
אני היחיד שחושב שהסיפור לא מעניין?
אולי בתור סיפור שנכתב על ידי בת 14 זה בסדר אבל נקודת המבט נאיבית מדי לדעתי, יותר מדי קלישאתית.
-
נעמימשתתף
חלק מ"מלחמה טפשית וקטנונית, לעולם אינה מוכרעת, שנמשכה יותר מ-5000 שנה". מה שפגע באלוהים היה הבחירה של בני האדם – הבחירה החופשית.
-
נעמימשתתף
אני חסרת רעיונות לחלוטין. חסרת רעיונות טובים, זאת אומרת.
-
נעמימשתתף
-
נעמימשתתף
זה בדיוק המקום לביקורת. ואני מסכימה איתך מאה אחוז, דרך אגב. היום לא הייתי כותבת סיפור כזה.
ובכל זאת, אני מחבבת אותו. -
???משתתף
לקרוא הודעות של כותבים שמקבלים ואף מודים על הביקורת שניתנה לסיפוריהם.
כן ירבו.
ותודה. -
אסף 3משתתף
-
-
מאתתגובות